روش‌های لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی (خط بیکینی)

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

اغلب زنان بعد از تیغ زدن یا موم زدن در اطراف ناحیه تناسلی (بیکینی) دچار التهاب و خارش پوستی می‌شوند. التهاب پوست موجب بروز دانه‌های قرمز رنگ ریز در این ناحیه می‌شود و پس از مدت کوتاهی نیز سر موها مجددا از پوست بیرون می‌زند که ظاهر ناخوشایندی و خجالت‌آوری ایجاد می‌کند که قابل پنهان کردن نیست. لیزر موهای زائد تناسلی تنها راه دائمی برای از بین بردن دائمی موهای ناحیه تناسلی و بهبود ظاهر پوست این ناحیه است.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید از لیزرهای مخصوصی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها طول موج خاصی از نور را تولید می‌کنند که توسط رنگدانه‌ی موها جذب می‌شود. این لیزرها می‌توانند به نحو موثری و بدون آسیب به پوست، موهای زائد را از بین ببرند. نتایج درمان، داشتن پوستی لطیف و عاری از موهای زائد در ناحیه آلت تناسلی و خط بیکینی است. اگر نگران درد لیزر موهای زائد هستید، باید در نظر داشته باشید که دستگاه‌های لیزر پیشرفته‌ی ما با هر پالس لیزری، یک اسپری سرد کننده به محل مورد نظر می‌زنند تا میزان درد و ناراحتی بیمار را کاهش دهند و بیمار کاملا احساس راحتی کند. متخصصان ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی در خصوص لیزر موهای زائد ناحیه‌ی تناسلی یا بیکینی، شما را با چگونگی انجام فرایند آشنا می‌کنند. جهت دربافت نوبت مشاوره و یا رزرو نوبت درمان می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸-۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳-۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

مزایا


  • بهبود اعتماد به نفس: لیزر موهای زائد به شما کمک می‌کند حس بسیار بهتری به خود داشته باشید و دیگر نگران این نباشید که پوست شما چطور به نظر می‌آید.
  • ظاهر زیبا: لیزر موهای زائد به شما کمک می‌کند پوستی صاف و تمیز و بسیار جذاب داشته باشید و دیگر مراحل ناخوشایند رویش مجدد موها و موم زدن موها را مرتبا تکرار نکنید.
  • صرفه جویی در هزینه: بهترین روش از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی ممکن است عملی هزینه‌بر به نظر بیاید اما در طولانی مدت شما در واقع پول خود را ذخیره کرده‌اید. در طولانی مدت هزینه‌ی لیزر موهای زائد کمتر از موم زدن، الکترولیز و سایر روش‌های از بین بردن مو است.
  • صرفه جویی در زمان: با انجام لیزر موهای زائد شما در وقت خود صرفه جویی کرده‌اید. شما با این کار دیگر نیازی از بین بردن موهای زائد به صورت روزانه یا هفتگی ندارید.
  • از بین بردن موهای زیرپوستی: موهای زیر پوستی موجب بروز درد، عفونت و ظاهر ناخوشایند می‌شوند. این موها با روش لیزر کاملا از بین می‌روند.

متقاضیان مناسب


لیزر موهای زائد بیکینی را می‌توان برای تمامی افراد حتی افرادی با پوست تیره نیز انجام داد، کاری که در گذشته امکان‌پذیر نبود. لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی، عملی محبوب و پرطرفدار در بین زنان است. اما اخیرا این کار در بین مردان نیز محبوبیت پیدا کرده چرا که آنها نیز مایلند ناحیه تناسلی آنها تمیز و عاری از موهای زائد باشد.

انواع روش‌های لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی


 لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی دارای گزینه‌های مختلفی است که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. این گزینه‌ها معمولا به این صورت هستند:

خط بکینی استاندارد

در این حالت تنها موهایی برداشته می‌شوند که خارج از اکثر لباس‌های زیر قرار می‌گیرند. اگر به چین طبیعی که بین کشاله ران و ران پا قرار دارد توجه کنید، موهای زائد تا فاصله یک اینچی از این خط برداشته می‌شوند. موهای بالایی ناحیه تناسلی نیز به فاصله دو اینچ از کشاله ران، برداشته می‌شوند.

خط بکینی گسترش یافته

در لیزر موهای زائد به روش برزیلی تمامی موهای ناحیه تناسلی که در قسمت جلویی، اطراف لابیا و پایین آلت تناسلی (اطراف مقعد و بین پاها) قرار دارد، برداشته می‌شوند.

قبل از درمان


اگر می‌خواهید لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی را انجام دهید باید تا شش هفته از زدن موم، کندن موها و الکترولیز خودداری کنید. این موضوع بدین خاطر است که اشعه‌ی لیزر، ریشه‌ی موها را هدف قرار می‌دهد، در حالی که موم زدن یا سایر روش‌های گفته شده، ریشه‌ی مو را به طور موقتی از بین می‌برد. همچنین باید از قرار دادن پوست این ناحیه در معرض آفتاب جلوگیری کنید. قرارگیری در معرض آفتاب باعث تیره شدن پوست می‌شود که این حالت نیز باعث کاهش تاثیرگذاری لیزر شده و ریسک بروز عوارض را افزایش می‌دهد.

چگونگی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی


اشعه‌ی  لیزر مخصوص از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی، در واقع فولیکول‌های مو در زیر پوست را هدف قرار می‌دهد تا آنها  را از رشد دادن موها بازدارد. این سیستم لیزری برای تمامی کسانی که موهای آنها از رنگ پوستشان تیره‌تر است قابل استفاده می‌باشد. ممکن است متوجه این موضوع نشده باشید که موهای شما دارای چرخه‌ی رشد هستند و بنابراین برخی از فولیکول‌های مو در هر زمان در فاز استراحت می‌باشند و سایر فولیکول‌ها در فاز رشد هستند. به خاطر همین موضوع است که جلسات لیزردرمانی باید ۵ تا ۸ بار تکرار شوند تا تمامی موها در فاز رشد خود یکبار در معرض اشعه لیزر قرار گرفته و از بین بروند. بعد از هرجلسه‌ی درمانی میزان موها کمتر می‌شود و موهای باقی مانده نازک تر و روشن تر هستند.

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی دردناک است؟


به طور کلی لیزر موهای زائد نسبت به موم زدن درد کمتری دارد، اما حس شما در حین لیزر کردن با حس موم زدن کاملا متفاوت است. بیماران اغلب بیان می‌کنند که انجام لیزر حسی شبیه به برخود یک کش لاستیکی به پوست را دارد.  احساس درد در هنگام لیزر تنها در لحظه‌ی کوتاه انتشار اشعه لیزر است. از آنجایی که با هر بار انتشار اشعه لیزر، تمامی موهای زائد پوشش داده شده در محدوده اشعه لیزر به طور کامل از بین می‌روند، این کار بسیار سریع انجام می‌گیرد. اغلب بیماران نیازی به اعمال بی‌حسی ندارند، با این حال برای بیمارانی با پوست حساس‌تر ممکن است از کرم بی‌حس کننده استفاده شود.

بهبودی


این درمان لیزری ملایم نیازی به گذراندن دوره بهبودی قابل توجهی ندارد. اغلب بیماران می‌توانند در همان روز به انجام فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند. بعد از لیزردرمانی ممکن است در ناحیه لیزر شده احساس گرمایی مشابه با حالت آفتاب سوختگی داشته باشید. در صورتی که پوست شما بسیار حساس باشد، بلافاصله بعد از لیزر روی پوست شما کرم بیحس کننده زده می‌شود تا بیشتر احساس راحتی کنید. موضوع بسیار مهم این است که توجه داشته باشید که پوست شما در معرض نور آفتاب قرار نگیرد.

به چند جلسه لیزر نیاز دارم؟


برای آنکه مطمئن شوید که نتایج لیزر موهای زائد بیکینی تا جای ممکن دائمی هستند، لازم است که جلسات درمانی چند مرتبه تکرار شوند. تعداد جلسات درمانی مورد نیاز به رنگ پوست و رنگ موی شما بستگی دارد. جلسات درمانی با فواصل شش هفته‌ای تکرار می‌شوند تا جایی که فولیکول‌های مو کاملا از بین بروند و دیگر نتوانند ساقه‌ی مو را رشد بدهند. یکی از برجسته‌ترین مزایای لیزر این است که این عمل در همان جلسه‌ی اول، موجب از بین رفتن موهای زیر پوستی نیز می‌شود. در این روش (برخلاف روش موم زدن) نیازی نیست که شما صبر کنید که موهایتان از پوست بیرون بزنند تا بتوانید آنها را از بین ببرید.

نتایج درمان چقدر ماندگاری دارد؟


هدف نهایی از رفع موهای ناحیه تناسلی، کاهش دادن دائمی موهای این ناحیه است. اغلب زنانی که این کار را انجام داده‌اند، گزارش داده‌اند که در انتهای جلسات درمانی، بین ۵۰ تا ۹۰ درصد از موهای زائد آنها از بین رفته است. بعد از اتمام اولین دوره‌ی درمانی، شما می‌توانید با تنها یک یا دو جلسه درمانی در سال نتایج به دست آمده را حفظ کنید. انجام این کار، رشد هر موی جدیدی را متوقف می‌کند.

عوارض جانبی


برخی از افراد ممکن است بعضی از علائم موقت زیر را تجربه کنند:

  • خارش
  • قرمزی پوست تا سه روز
  • تورم در اطراف منافذ رشد موها تا سه روز
  • گزگز یا بی حسی

عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی بسیار نادر هستند و بر اثر استفاده نادرست از دستگاه لیزر توسط درمانگر یا عدم رعایت دستورالعمل‌های قبل و بعد از درمان توسط بیمار، بروز می‌کنند:

  • تشکیل دلمه‌های خونی ریز روی پوست
  • کبودی
  • پورپورا (بنفش شدن رنگ پوست)
  • تغییر رنگ موقتی پوست (تیره یا روشن شدن پوست)

هزینه


هزینه لیزر و رفع موهای زائد ناحیه تناسلی بین کلینیک‌های مختلف تفاوت زیادی دارد. این هزینه‌ها با توجه به عوامل زیر متفاوت است:

  • اندازه‌ی ناحیه‌ی ای که قرار است تحت درمان قرار بگیرد و مدت زمان جلسات درمانی
  • تعداد جلسات درمانی مورد نیاز
  • اینکه پزشک، تکنسین یا شخص دیگری عمل لیزر را انجام می‌دهد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷