از بین بردن موهای زائدزیربغل با لیزر؛مزایا ،عوارض و هزینه

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

لیزر زیر بغل یکی از روش‌های متداول جهت از بین بردن موهای زائد زیر بغل است. پالس‌های اشعه لیزر باعث از بین رفتن موهای زائد زیر بغل می‌شود. لیزر، موهای در حال رشد را هدف قرار می‌دهد. با توجه به اینکه رشد موها سیکل‌های زمانی مختلفی دارد جهت از بین بردن کلیه موهای زائد زیر بغل لازم است چندین جلسه عمل لیزر انجام پذیرد. از آنجایی که ناحیه زیر بغل، منطقه کوچکی است این روش، سریع‌ترین روش در درمان موهای زائد است. این روش تنها نیاز به صرف دقایقی برای درمان دارد.

اگر از موم انداختن و تیغ زدن زیر بغل خود خسته شده‌اید می‌توانید از روش درمان موهای زائد به وسیله لیزر استفاده کنید. رفع موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن در حال حاضر یکی از متداول‌ترین روندهای زیبایی درمانی است که انجام می‌گیرد. متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی در خصوص لیزر موهای زائد ناحیه زیر بغل، شما را با چگونگی انجام فرایند آشنا می‌کنند.

جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو نوبت درمان می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷  تماس بگیرید.

لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟


لیزرها اشعه نور مخصوصی در طول موجی خاص که فقط رنگ‌دانه‌های مو و یا مرکز رشد فولیکول مو (حباب مو) را هدف قرار می‌دهد از خود ساطع می‌کنند. ملانین ماده‌ای است که باعث می‌شود مو و پوست ما رنگ داشته باشد. اشعه لیزر از پوست رد شده و توسط ملانین موجود در فولیکول‌های مو جذب می‌شود؛ بنابراین داوطلبان مناسب برای این روش درمانی کسانی هستند که موی آن‌ها رنگ تیره‌تری نسبت به پوستشان دارد. اگر رنگ پوست و مو در فرد بسیار به هم نزدیک باشد لیزر درمانی دچار مشکل می‌شود. پوستهای تیره‌تر نیاز به لیزر با طول موج بلند مانند لیزر YAG دارد. چنانچه شما پوست تیره‌تر از موهایتان دارید استفاده از این لیزر امن‌تر است زیرا آن‌ها در روند از بین بردن موهای زائد، پوست شما را نخواهند سوزاند.

انواع مختلف رفع موهای زائد با لیزر


لیزر موهای زائد دستگاه‌ها، سیستم‌ها و انواع مختلفی دارد اما این روش‌های مختلف همگی از قوانین خاصی تبعیت می‌کنند. هنگامی‌که پوست اشعه لیزر را دریافت می‌کند آن را به گرما تبدیل می‌کند. این تبدیل گرمایی باعث اثرگذاری لیزر می‌شود. لیزر در هر سیستمی در طول موج خاصی کار می‌کند. این طول موج باعث می‌شود اشعه بر بافت‌های اطراف اثری نداشته و فقط توسط فولیکول‌های مو جذب شود. به این ترتیب انرژی مستقیماً از لیزر بر روی هدف موردنظر متمرکز می‌شود.

انواع اصلی دستگاه‌های لیزر موهای زائد به شرح زیر است:

  • لیزر موهای زائد رابی
  • لیزر موهای زائد با لیزر الکساندریت
  • لیزر موهای زائد با لیزر دایود
  • لیزر موهای زائد YAG
  • پالس‌های قوی از بین برنده موهای زائد (IPL)

قبل از روند درمانی


پزشک متخصص دستورالعمل‌هایی را قبل از انجام روند درمانی به شما ارائه می‌کند. با توجه به نوع لیزر مورد استفاده ممکن است این دستورالعمل‌ها متفاوت باشد. بسیار مهم است از دستورات و توصیه‌های پزشک متخصص پیروی کنید. در اینجا برخی توصیه‌های کلی که در رابطه با بیشتر انواع لیزر درمانی پاسخگو است ارائه می‌گردد.

  • برنزه نکنید. برنزه کردن از هر روشی صورت پذیرد باعث تداخل با لیزر درمانی شده و سبب می‌شود پس از لیزر پوست فرد دچار تاول گردد. حداقل از یک یا دو هفته قبل از لیزر درمانی از برنزه کردن اجتناب ورزید.
  • از دو هفته قبل از لیزر نباید هیچ‌گونه عملیاتی نظیر الکترولیز، سفید کردن، اپیلاسیون و ... بر روی پوست بیمار انجام گردد. موهای زیر بغل در زمان لیزر باید وجود داشته و قدری بلند شده باشند و رنگ طبیعی خود را دارا باشند تا لیزر بتواند بر روی آن‌ها به طور مؤثر عمل کند.
  • تا چند روز قبل از انجام لیزر می‌توانید موهای زیر بغل را به وسیله تیغ اصلاح نمایید.
  • قبل از درمان از هیچ لوسیونی در محل درمان نباید استفاده کرده باشید.
  • چنانچه از داروی خاص یا آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنید قبل از شروع درمان پزشک را در جریان قرار دهید.

 روند درمان


در روز درمان، ابتدا به شما چشم‌بندهایی داده می‌شود تا با کمک آن، چشمان شما از آسیب اشعه لیزر در امان بماند. در این روند درمانی نیازی به بی‌حسی نیست. متخصص معمولاً از ژل یخ و یا اسپری هوای خنک‌کننده در زیر بغل استفاده می‌کند. سپس یک وسیله دستی لیزری را بر روی پوست شما قرار داده و لیزر را فعال می‌کند. در این هنگام احساسی مانند وقتی یک کش کشیده شده ضربه‌ای بر پوست وارد می‌کند خواهید داشت. برخی از دستگاه‌های لیزر یک ماشین خنک‌کننده نیز در خود دارند (خنک‌کننده زیمر) که جهت راحتی بیشتر بیمار در طول درمان فعال بوده و محل درمان را خنک می‌کند. این روش درمانی می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بینجامد. در مراحل اولیه، شما احساس سوزش ضعیفی خواهید داشت که نشان می‌دهد لیزر فعال شده است. سپس مجموعه‌ای از پالس‌ها ایجاد شده و ممکن است کمی باعث احساس سوختن و درد در بیمار شود. ممکن است پزشک متخصص جهت کاهش درد و ناراحتی حاصله از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده نماید؛ اما بیشتر بیماران نیازی به استفاده از مواد بی‌حسی ندارند. اکثر بیماران درد و ناراحتی حین انجام لیزر درمانی را با حس برخورد یک کش رها شده بر پوست مشابه می‌دانند.

بعد از درمان


در اولین ساعات پس از لیزر درمانی باید به قرمزی و تورم به وجود آمده بر روی پوست توجه داشته باشید. جهت کاهش درد می‌توانید از کمپرس یخ در محل درمان استفاده نمایید. چنانچه بلافاصله پس از لیزر درمانی شاهد عکس‌العمل پوست در برابر لیزر بودید، معمولاً پزشک متخصص از نوعی پماد استروئید در نواحی مورد نظر استفاده می‌نماید. پس رفع موهای زائد با لیزر، از در معرض نور آفتاب قرار گرفتن (نور آفتاب طبیعی یا تخت‌های برنزه کننده) خودداری نمایید. همچنین برای ریزش مو در روزهای اول یا هفته‌های اول پس از لیزر درمانی آماده باشید. گاهی این مسئله با رشد مجدد موها اشتباه گرفته می‌شود.

چند جلسه درمانی موردنیاز است؟


بعد از ۳ تا ۷ جلسه درمانی بیشتر بیماران اذعان می‌کنند که انتظارات آن‌ها برآورده شده و موهای زیر بغل آن‌ها بسیار کم شده است. هیچ کلینیک درمانی نمی‌تواند ادعا کند قادر به از بین بردن کلیه موها به وسیله این روش درمانی است. بیشتر بیماران لازم است در طول سال از یک تا چهار جلسه لیزر درمانی برای نگهداری و ماندگاری نتایج استفاده کنند. چنانچه با یکی از مشکلات نامنظمی پریود، بیماری تخمدان پلی کیستیک، موهای خاکستری یا سفید و یا سابقه وراثتی در وجود موهای زائد مواجه باشید ممکن است نیاز به گذراندن تعداد جلسات سالیانه بیشتری برای نگهداری نتایج داشته باشید. حدود ۵ درصد از بیماران در مقابل هرگونه لیزر رفع موهای زائد مقاومت نشان می‌دهند. بسیار مهم است که در مورد نتایج این روند درمانی انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید. هیچ روش رفع موهای زائدی نمی‌تواند به طور دائمی اثر کند.

چرا من به چندین جلسه درمانی نیاز دارم؟


در هر دوره زمانی، درصد خاصی از موها در دوره استراحت قرار و درصدی از موها در دوره رشد قرار دارند. لیزر بر موهایی که در دوره استراحت قرار دارند تأثیری ندارد؛ بنابراین شما به طور متوسط نیاز به گذراندن ۵ جلسه درمانی جهت رفع موهای زائد دارید. جلسات درمانی بیشتر می‌تواند زمانی که موها مجدد شروع به رشد کنند انجام گیرد. با توجه به تفاوتی که در میزان موهای موجود در دوره استراحت برای قسمت‌های مختلف بدن وجود دارد، برخی از قسمت‌ها ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا تحت تأثیر لیزر قرار گیرند.

عوارض


معمولاً پزشک در صورت درخواست شما فهرستی از عوارض احتمالی این روش درمانی را در اختیار شما قرار داده و در مورد آن‌ها توضیحات کافی به شما ارائه خواهد داد.

  1. درد: برخی از بیماران در طول درمان احساس ناراحتی و درد دارند. ممکن است در این زمان احساس سوزش نیز وجود داشته باشد که یک الی دو ساعت بعد از درمان برطرف می‌شود.
  2. بهبودی: همیشه احتمال کمی جهت به وجود آمدن تاول و یا پوسته‌پوسته شدن محل درمان وجود دارد. این موارد سطحی بوده و معمولاً هیچ اثری از خود به جای نمی‌گذارد و معمولاً مانند آفتاب‌سوختگی و یا سایر تاول‌های سطحی درمان می‌شوند.
  3. تغییر رنگ‌دانه‌ها: در بیشتر مواقع، محل تحت درمان بدون هیچ تغییر رنگی در رنگ‌دانه‌های پوست درمان می‌شود؛ اما گاهی محل درمان شده، پس از درمان قدری تیره‌تر یا روشن‌تر از سایر قسمت‌های پوست می‌شود. این مسئله معمولاً موقتی بوده و پس از یک تا شش ماه برطرف می‌شود.
  4. جای زخم: اثر زخم در لیزر درمانی بسیار نادر است اما بسیار مهم است که از توصیه‌ها و دستورات پس از درمان پزشک به دقت پیروی نمایید.
  5. تورم: گاهی بلافاصله پس از لیزر درمانی شاهد بروز تورم خواهیم بود. این مسئله موقتی بوده و خطرناک نیست.
  6. پوست شکننده: پس از لیزر درمانی باید از پوست بسیار با ملایمت مراقبت کرد و از خاراندن یا مالش دادن آن خودداری کرد.
  7. کبودی: کبودی پس از لیزر درمانی معمولاً نادر است؛ اما در صورت بروز پس از ۴ تا ۱۰ روز برطرف می‌شود.

 هزینه


هزینه این روش درمانی بسیار متغیر است و به عوامل زیر بستکی دارد:

  • اندازه و وسعت محل تحت درمان و زمان موردنیاز برای درمان آن ناحیه
  • تعداد جلسات موردنیاز
  • محلی که پزشک یا متخصص عمل لیزر درمانی را انجام می‌دهد.

جهت آگاهی بیشتر از هزینه درمان رفع موهای زائد زیر بغل با کمک لیزر از مشاوران آگاه در این زمینه بهره گیرید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷