لیزر موهای زائد با دستگاه دایود:مزایا و هزینه

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

برای بسیاری از ما، تراشیدن موهای زائد ممکن است یك فعالیت تحریک‌کننده به نظر برسد. تراشیدن موها به‌ویژه در ناحیه پاها و زیر بغل می‌تواند پرزحمت‌تر باشد. در سال‌های اخیر شاهد ظهور تکنیک محبوب لیزر موهای زائد با دستگاه دایود بوده‌ایم. این روش به‌طور شایع برای خلاصی از موهای زائد پا، صورت، زیر بغل، و یا ناحیه بیكینی استفاده می‌شود. لیزر دایود یك روش بسیار مؤثر برای رفع موها در پوست‌های تیره‌تر است و تأثیر آن بر موهای نازک‌تر و روشن‌تر نسبتاً كمتر می‌باشد. این روش دارای نرخ تكرار سریع بوده و نواحی وسیعی را پوشش می‌دهد و از این‌رو امكان درمان سریع نواحی وسیع‌تری از بدن را فراهم می‌سازد.

لیزر دایود روشی ایمن و كارآمد برای كاهش یا رفع موهای زائد می‌باشد. لیزر دایود از نظر استفاده دراز‌مدت و ایمنی، بهترین نوع لیزر برای انوع پوست بوده و به‌ویژه در افراد دارای پوست تیره‌تر مؤثر می‌باشد. چنانچه قصد دارید برای رفع موهای زائد لیزر را انتخاب كنید، لیزر دایود یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشد. متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی در خصوص لیزر دایود و مزایا و عوارض آن، شما را با چگونگی کاربرد آن برای رفع موهای زائد آشنا می‌کنند. جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو نوبت درمان با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸-۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳-۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

لیزر دایود چیست؟


دستگاه‌ لیزر دایود برای رفع موهای زائد نسبتاً جدید می‌باشد. دستگاه لیزر دایود برای رفع موهای زائد از لحاظ شیوه تولید لیزر از دیگر دستگاه‌های لیزر متفاوت می‌باشد. دستگاه‌های لیزر دایود برای رفع موهای زائد از دایودها یا نیمه‌رساناها تشکیل‌شده‌اند. این اجزا در كنار یكدیگر قرار داده‌ شده و منبع نور لیزر را تشكیل می‌دهند. لیزرهای دایود در این سیستم در طول‌ موج‌های ۸۱۰-۸۰۰ نانومتر عمل می‌کنند. طول‌موج لیزر با توجه به نیازهای شما قابل‌ تغییر می‌باشد. این تغییر از طریق دست‌کاری پارامترهایی چون شدت‌ جریان اعمال‌شده به دیودها قابل انجام است. دستگاه لیزر دایود می‌تواند به‌طور مؤثر برای رفع موهای زائد در پوست‌های تیره‌تر استفاده شود. موهای ضخیم و زبر به بهترین شكل با این لیزر درمان می‌شوند. این درمان در میان مردان نیز محبوب می‌باشد و برای رفع موهای كمر و سینه مؤثر می‌باشد.

مزایا


  • طول‌ موج بلندتر لیزر امكان نفوذ ایمن‌تر و عمیق‌تر به پوست را فراهم می‌آورد.
  • نواحی وسیعی از پوست قابل‌ درمان است.
  • دارای دوره بهبودی كوتاه است.
  • طول‌ موج لیزر قابل تنظیم بوده و بر روی یك طول‌موج خاص تنظیم نمی‌شود.
  • این سیستم را می‌ توان در انواع پوست تیره استفاده نمود.
  • خطر آسیب اپیدرم كاهش می‌یابد.
  • لیزر ۸۰۸ نانومتر نزدیك به مادون‌ قرمز بهترین گزینه برای جذب ملانین است به‌طوری‌ که در بخش‌های مختلف پوست و فولیکول‌های مو بسیار مؤثر بوده و به رفع آسان هرگونه موی زائد با نتایج ماندگار منتهی می‌شود.
  • برای تمام انواع پوست مناسب است.
  • تكنولوژی استفاده‌شده در لیزر دایود ۸۰۸ تضمین‌کننده جذب كمتر لیزر توسط پوست، و كاهش خطر هایپرپیگمنتیشن (لکه‌های تیره) می‌گردد.
  • سیستم خنک‌کننده لمسی یاقوت كبود تضمینی بر درمانی بی‌خطرتر و بدون درد است.

قبل از درمان


در مشاوره اولیه دستورالعمل‌های قبل از درمان به شما ارائه می‌شود. قبل از درمان ناحیه درمان را بتراشید، اما از موم انداختن، كندن موها با موچین،‌ کرم‌های بیلیچ (بوركننده) یا اپیلاسیون ۶-۴ هفته پیش از درمان اجتناب كنید. تراشیدن ناحیه درمان در فواصل جلسات درمانی مفید است. بیماران باید به مدت ۱ ماه پیش از درمان و بلافاصله پس از درمان از برنزه كردن اجتناب كنند، زیرا پوست به نور ماوراءبنفش بسیار حساس است. به مدت ۵-۴ روز از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب اجتناب كنید. زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرید، حتماً از كرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

عملكرد لیزر موهای زائد با دستگاه دایود چگونه است؟


دستگاه دایود با استفاده از جذب نور انتخابی، در ابتدا توسط ملانین مو جذب می‌شود. انرژی نور توسط فولیکول مو گرفته‌شده و به انرژی گرما تبدیل می‌گردد، و انرژی اندكی به پوست منتقل می‌شود. این انرژی موجب گرم شدن مو و DNA آن و درعین‌حال كاهش اکسیژن‌رسانی به اطراف فولیكول مو درنهایت كاهش احتمال رشد مجدد مو می‌گردد. تكنولوژی خنک‌کننده ویژه به‌طور هم‌زمان در طول درمان برای خنک کردن پوست و محافظت از پوست استفاده می‌شود. لیزر دایود موجب كاهش دائم مو در تمام انواع پوست ازجمله پوست بسیار لطیف و پوست زیتونی یا پوست آفریقایی-آمریکایی می‌گردد. درمان‌ها برای رفع موهای تیره بر روی انواع پوست بیشترین تأثیر رادارند. درمان موهای نازك و روشن بسیار مشكل است. موهای بلوند، قرمز، سفید و خاکستری قابل‌درمان نمی‌باشند.

مراقبت پس از درمان


در طول مشاوره اولیه اطلاعات دقیقی از دستورالعمل‌های مراقبت پس از درمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • پس از درمان، ناحیه درمان ممکن است به مدت ۳-۱ ساعت قرمز بوده و شما ممكن است احساس خفیف تا متوسطی از آفتاب‌سوختگی را تجربه كنید که ممکن است به مدت ۳-۲ روز در نواحی درمان شده باقی بماند. استفاده از کمپرس سرد و ژل آلوئه ورا یا اسپری به کاهش خارش و یا سوزش پوست كمك می‌کند. از كندن لخته زخم‌ها اجتناب كنید.
  • از مصرف لوازم‌آرایشی یا کرم‌ها و اسكراب‌های تحریک‌کننده که ممکن است واکنش‌های آلرژیک در پوست شما ایجاد كنند، اجتناب نمایید. از عطر بر روی ناحیه درمان استفاده نكنید.
  • به مدت ۴ هفته و به‌منظور پیشگیری از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای توسط نور خورشید بر روی پوست، حتماً از كرم ضد آفتاب حداقل SPF30 برای محافظت از پوست خود استفاده نمایید. این توصیه بسیار حائز اهمیت است.
  • از گرفتن حمام آفتاب یا استفاده از تخت برنزه اجتناب كرده و به مدت ۱ هفته پس از درمان از لوسیون‌های برنزه كننده استفاده نكنید.
  • به مدت چند روز پس از درمان، ناحیه درمان حساس‌تر خواهد بود، بنابراین از گرفتن حمام آب داغ، ماساژ و سونا اجتناب كنید. از مالیدن و خاراندن پوست خودداری كنید!‌
  • تا رفع كامل قرمزی در ناحیه درمان شما مجاز به تراشیدن موها نیستید.
  • به‌منظور حصول نتایج مطلوب پس از درمان، از موم انداختن و بیلیچ (بور كردن) موهای زائد خودداری كنید و حتی در موارد بسیار وسوسه‌انگیز از كندن موها با موچین اجتناب نمایید.

آیا درمان‌های رفع موهای زائد با لیزر دایود دردناك هستند؟


بسیاری از بیماران در هنگام نفوذ لیزر به فولیكول مو احساسی شبیه به نیش زدن حشرات را تجربه می‌كنند. بسیاری از افراد احساسی شبیه به ضربه محکم و ناگهانی یك كش لاستیکی به پوست را گزارش می‌کنند. برای به حداقل رساندن ناراحتی، یک بی‌حسی موضعی و ژل سرد قبل از درمان بر روی پوست استفاده می‌شود.

من به چند جلسه درمان با لیزر دایود برای رفع موهای زائد نیاز دارم؟


درمان‌های لیزر قابلیت رشد فولیکول‌های مو در مرحله رشد فعال را مختل می‌سازند. همه فولیکول در یک‌زمان فعال نمی‌باشند و چندین جلسه درمانی، هر چند هفته، برای دستیابی به نتیجه مطلوب مورد نیاز است. تعداد درمان‌های مورد نیاز برای كاهش موهای زائد متفاوت است. بسیاری از بیماران شاهد کاهش قابل‌توجهی در رشد مو طی ۴ تا ۶ جلسه درمانی هستند. علاوه بر این، عوامل دیگری چون تراکم مو، سن و هورمون‌ها می‌تواند نتایج حاصل از درمان را تحت تأثیر قرار دهند. منصفانه است که بگوییم برای دستیابی به نتایج مطلوبشما حداقل به ۴ جلسه درمان با فواصل یک‌ماهه نیاز دارید.

خطرات


  • در صورت قرار دادن نواحی درمان در معرض نور خورشید، خطر هایپرپیگمنتیشن وجود دارد. نور خورشید بسیار شدید است و شما باید روزانه از كرم ضد آفتاب SPF40 بر روی تمامی نواحی درمان استفاده كرده و خود را از نور آفتاب دور نگه‌دارید و نواحی درمان را بپوشانید. هایپرپیگمنتیشن در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود و از عوارض لیزر دایود نمی‌باشد.
  • پوست‌های برنزه و تیره با لیزر به‌خوبی درمان نمی‌شوند. حتی از لوسیون‌ها یا محصولات برنزه كننده پیش از درمان لیزر دایود استفاده نكنید.
  • تنها ۱ جلسه درمانی تضمین‌کننده رفع مشكلات پوستی شما نمی‌باشد. شما معمولاً بسته به نوع پوست و مقاومت پوست در مقابل‌ درمان لیزر به حدود ۶-۴ جلسه درمان نیاز دارید.

معایب


  • برخی از عوارض جانبی ممکن است شامل سوختگی و تغییر رنگ پوست باشد.
  • تحقیقات اندكی پیرامون نتایج دراز مدت این روش صورت گرفته است.

هزینه


هزینه‌ها به عوامل مختلف مانند ناحیه تحت درمان و میزان رشد مو بستگی دارد. بعلاوه زمان صرف شده برای جلسات مختلف، ناحیه تحت درمان، و نوع پرداخت انتخابی توسط شما، در تعیین هزینه‌ها نقش دارند.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷