لیپوماتیک یا لیپوساکشن بدون درد؛مزایا،عوارض و هزینه

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

امروزه دیگر انجام دادن جراحی‌های استخراج چربی به امری عادی برای افراد تبدیل شده است. اما این عمل همچنان به عنوان عملی دردناک شناخته می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی، علم جراحی پلاستیک نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است. در گذشته لیپوساکشن عملی بسیار دردناک محسوب می‌شد اما با ابداع تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های جدید این عمل بسیار راحت‌تر و با درد کمتری انجام می‌شود. اصطلاح تکنیکی برای استخراج چربی از بدن، لیپوساکشن است اما این جراحی دارای انواع مختلفی است. امروزه بسیاری از متخصصین و جراحان زیبایی از تکنیک جدیدی از لیپوساکشن استفاده می‌کنند که لیپوماتیک نام دارد.

تکنولوژی پیشرفته‌ی به‌کاررفته در لیپوماتیک موجب می‌شود که حجم زیادی از چربی با دقت بسیار بیشتری استخراج شود و با کمک این روش می‌توان چربی نقاط ظریفی از بدن و برخی نقاط با دسترسی سخت مانند باسن، زانو و ساق پا را استخراج کرد. مدت زمان جراحی در این روش بسیار کمتر و دوره بهبودی نیز کوتاه‌تر و با درد و ناراحتی کمتر است.

اگر می‌خواهید از شر چربی‌های دائمی بدن خود خلاص شوید، متخصصین ما در گروه پزشکان سپید تکنیک‌های لیپوساکشن متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند که به کمک آن می‌توانید چربی‌های موضعی تجمع یافته در نواحی خاص بدن خود را استخراج کنید. متخصصین ما با توجه به شرایط و اهداف شما تعیین می‌کنند که کدام روش لیپوساکشن برای شما مناسب‌تر است. روش لیپوماتیک کمترین درد و ناراحتی را برای بیمار به همراه دارد، مدت زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است و با خطر سوختگی بافت‌ها همراه نیست.

در صورتی که در مورد روش لیپوماتیک سؤالی دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید. متخصصین ما می‌توانند شما را تحت معاینه و ارزیابی قرار داده و تعیین کنند که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره روش‌های لاغری موضعی و لیپوماتیک میتوانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸-۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳-۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس حاصل نمایید.

لیپوماتیک چیست؟


لیپوماتیک یکی از جدیدترین روش‌های ساکشن است که از لیپوساکشن تامسنت استفاده می‌کند. روش لیپوماتیک در بین جراحان زیبای محبوبیت بسیار زیادی دارد چرا که این روش، توانایی زیادی در فرم دهی به بدن دارد و از سوی دیگر عوارض ناخواسته‌ی  دیگر روش‌های لیپوساکشن را به همراه نداشته و مشکلی در ظاهر پوست ایجاد نمی‌کند.

لیپوماتیک تقریباً عملی سرپایی است که نیازی به اعمال بیهوشی عمومی ندارد. در این روش، مقادیر زیادی چربی تنها طی یک جلسه درمانی استخراج می‌شوند و میزان درد، تورم و کبودی بیمار حداقل میزان ممکن بوده  و خطر بروز آمبولی نیز بسیار وجود ندارد.  این روش موجب شل و افتاده شدن پوست نمی‌شود و برعکس به سفت و کشیده شدن پوست کمک می‌کند. نکته مهم و قابل‌توجه این است که کاهش سایز بیمار بعد از انجام عمل نیز ادامه خواهد داشت و در نتیجه سلولیت پوست نیز به تدریج از بین می‌رود.

مزایا


  • کاهش کبودی پوست
  • بدون درد
  • ایمن و مؤثر
  • بهبودی سریع
  • واکنش پوستی بسیار عالی بعد از جراحی
  • متوقف شدن سریع کانولا با بخورد به بافت غیر چربی
  • بدون نیاز به اعمال بیهوشی موضعی
  • سریع‌تر از سایر روش‌های لیپوساکشن
  • نتایج دائمی در از بین بردن سلول‌های چربی
  • ایمن، راحت و مقرون‌به‌صرفه

کاربرد دستگاه لیپوماتیک


متقاضیان درمان


اگر شما به وزن ایده آل خود نزدیک هستید و از سلامت عمومی برخوردار هستید، اما در نواحی از بدن خود، چربی‌های موضعی اضافه دارید، شما کاندید خوبی برای عمل لیپوماتیک هستید. علاوه بر این پوست شما باید سفت باشد و قابلیت ارتجاعی خوبی داشته باشد تا بعد از انجام لیپوماتیک به خوبی جمع شود.

به این خاطر که در لیپوماتیک از اشعه لیزر و گرما استفاده نمی‌شود، احتمال تشکیل بافت فیبروزی در بافت‌های زیرپوستی بسیار کم است. بنابراین انتخاب روش لیپوماتیک برای زنانی که قبلاً زایمان داشته یا نداشته‌اند، گزینه‌ی  مناسب‌تری است این روش همچنین برای افرادی مناسب است قبلاً عمل ساکشن یا لیپولیز را انجام داده‌اند  و چربی‌های آن‌ها سفت‌تر شده و درون آن بافت فیبروزی تشکیل شده است. لیپوماتیک به عنوان دستگاه ایمنی شناخته‌شده است  که به نحو مؤثری می‌تواند مقادیر زیاد چربی را از بدن استخراج کند.

فرایند درمان


لیپوماتیک یک دستگاه ساکشن همراه با نیروی فشار هوای متراکم است که به یک کانولا مخصوص متصل است. این کانولا به صورت خودکار چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد. سر کانولا ارتعاش و لرزشی دارد  که به نحو مؤثری بافت‌های چربی را تجزیه می‌کند و این کار را بدون  آسیب به پوست انجام می‌دهد. انجام این عمل برای بیمار کاملاً راحت و بدون درد است.

طراحی این دستگاه به گونه است که در دست گرفتن و کار کردن لا آن برای حراج بسیار آسان است و بنابراین جراح می‌تواند در حین انجام کار دقت و ظرافت بیشتری به خرج بدهد تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کند.

آیا لیپوماتیک با درد همراه است؟


به خاطر دلایل مختلفی، انجام لیپوماتیک کاملاً بدون درد است. در ابتدا جراح به شما داروی آرام‌بخش می‌دهد که باعث می‌شود قبل از شروع هر کاری، بدن شما کاملاً آرام شود. سپس جراح یک برش بسیار کوچک  در شکم ایجاد می‌کند تا ماده بی‌حس‌کننده بیشتری وارد بافت شکم کند بنابراین در هنگام وارد کردن کانولا به داخل شکم، بیمار هیچ دردی حس نمی‌کند . سپس جراح کانولا را پر از ماده‌ی  بی‌حس‌کننده می‌کند تا ناحیه موردنظر را کاملاً بی‌حس کند. طی این مرحله با استفاده از کانولا، تونل‌هایی برای استخراج چربی ایجاد می‌شود و سپس عمل استخراج و ساکشن چربی‌ها آغاز می‌شود و بیمار هیچ دردی حس نمی‌کند.

در هنگام انجام لیپوماتیک شما تنها حس خفیف و مبهمی خواهید داشت. کانولای مخصوص لیپوماتیک در حین حرکت، لرزش و ارتعاش دارد و بهترین نتایج ممکن را ایجاد می‌کند. بسیاری از بیماران اظهار می‌کنند که در حین انجام عمل حسی شبیه به قلقلک داشته‌اند.برخی از بیماران نیز در حین انجام لیپوماتیک به خواب فرو می‌روند که این موضوع نشان می‌دهد این عمل تا چه حد بدون درد است.

روند بهبودی


هرچند لیپوماتیک روشی کم تهاجمی است و نسبت به سایر روش‌های لیپوساکشن با آسیب عروقی، خونریزی، تورم و کبودی بسیار کمتری همراه است اما همچنان تا حدودی با تورم و کبودی خفیف همراه خواهد بود. بعد از جلسه درمانی شما کمی درد خواهید داشت که به راحتی با داروهای مسکن خوراکی که توسط جراح تجویز می‌شود، کنترل خواهد شد. ممکن است از شما خواسته شود که تا چند هفته پس از جراحی، گن فشاری مخصوص بپوشید یا از بانداژ کشی استفاده کنید تا تورم شما کاهش پیدا کند و پوست شما به فرم جدید بدن هماهنگ شود. این موضوع بستگی به ناحیه‌ای دارد که تخت درمان قرار گرفته است.

ماساژ دادن ناحیه‌ای که لیپوماتیک روی آن انجام شده است نیز بخش مهمی از روند بهبودی است. تمامی نواحی که تحت لیپوماتیک قرار گرفته‌اند باید تا سه ماه با شدت زیاد ماساژ داده شوند تا پوست شما کاملاً هموار شود. جراح شما طی جلسه‌ی مشاوره در مورد چگونگی انجام این ماساژ به شما توضیح می‌دهد.

بسته به میزان چربی استخراج شده و گستردگی ناحیه درمان شده، شما بین ۲ تا ۳ روز پس از جراحی می‌توانید به محل کار خود بازگردید. اگر لیپوساکشن بسیار گسترده باشد ممکن است لازم باشد تا یک هفته از کار خود مرخصی بگیرید. ناحیه درمان شده متورم خواهد بود اما ین تورم تا ۷ الی ۱۰ روز به تدریج برطرف می‌شود. بعد از دو هفته شما می‌توانید انجام ورزش‌های سبک را آغاز کنید و در حدود ۴ الی ۶ هفته‌ی بعد می‌توانید به طور کامل به سطح فعالیت قبلی بازگردید. تورم شما همچنان در این زمان رو به کاهش خواهد بود اما برطرف شدن کامل آن در حدود ۳ تا ۵ ماه زمان می‌برد.

نتایج


هدف از انجام لیپوماتیک کاهش وزن نیست بلکه کاهش سایز، حجم و فرم بدن است. این عمل بسیار راحت است، عوارضی به همراه ندارد و نتایج آن اغلب بسیار راضی‌کننده هستند.

این روش موجب شلی و افتادگی پوست نمی‌شود و برعکس به جمع شدن پوست کمک بسیار زیادی می‌کند. بنابراین با وجود انجام لیپوماتیک و کاهش چربی‌ها، قابلیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا نمی‌کند. نکته‌ی بسیار مهم و قابل‌توجه این است که کاهش سایز بعد از لیپوماتیک نیز تا مدت زیادی ادامه خواهد داشت که این موضوع منجر به حذف سلولیت‌های پوست نیز می‌شود. ورزش کردن و تغییر در سبک زندگی (فعالیت بیشتر و رژیم غذایی سالم) به حفظ نتایج به دست آمده کمک می‌کند.

هزینه


هزینه لیپوماتیک به نواحی تحت درمان، سایز ناحیه تحت درمان و هزینه متخصص بستگی دارد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷