تزریق بوتاکس؛هزینه،مزایا و اثرات

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

تزریق سم بوتولینوم (نوع A) یکی از روش‌های زیبایی است که با متوقف کردن سیگنال‌های عصبی به عضلات از انقباض آنها جلوگیری می‌کند. تأثیرات سم بوتولینوم موجب ریلکس شدن عضله و در نتیجه صاف شدن خطوط و چین و چروک  ناشی از حرکات مکرر صورت، ناحیه بین ابروها، چروک‌های گوشه چشم  و چین‌های افقی پیشانی می‌گردد. سم بوتولینوم علاوه بر اینکه به عنوان یک درمان زیبایی برای رفع عدم تقارن صورت و شل شدن عضلات گردن استفاده می‌شود، به عنوان یک درمان پزشکی برای کاهش تعریق و درمان سردردهای میگرن و اسپاسم عضلانی نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

با تزریق بوتاکس می‌توانید خطوط صورت خود را برطرف کرده و چهره‌ای جوان‌تر و شاداب داشته باشید. این روش می‌تواند در رفع چین و چروک‌های صورت، چروک‌های گوشه چشم (خطوط پا کلاغی) و مشکلات دیگر به شما کمک کند. اگر مایل به استفاده از این روش برای شرایط منحصر به فرد خود هستید، لطفاً با متخصص زیبایی خود مشورت کنید. سم بوتولینوم مارک‌های متعددی دارد و برخی از آنها تنها مصارف زیبایی (سم بوتولینوم نوع A) دارند. پزشکتان در تعیین سم بوتولینوم مناسب به شما کمک خواهد کرد. برای دریافت مشاوره جهت انجام عمل تزریق بوتاکس و اطلاع از هزینه‌ها و یا رزرو نوبت می‌توانید با ما از طریق شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ - ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ - ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس حاصل فرمایید.

چه زمانی می‌توان برای تزریق بوتاکس اقدام کرد؟


  • اگر حالات چهره شما باعث چین و چروک اطراف چشم و روی پیشانی شما می‌شود.
  • اگر خطوط اخم عمیق بین ابروها چهره شما را خسته، عصبانی یا ناراحت نشان می‌دهد.
  • اگر ابروها و یا صورت شما دارای عدم تقارن است و می‌تواند با شل شدن عضلات مربوطه اصلاح شود.

در اینجا به  لیستی از مشکلات زیبایی که تزریق بوتاکس می‌تواند در درمان آنها به شما کمک کند اشاره می‌کنیم:

  • خطوط و چین و چروک اطراف لب، چشم و پیشانی
  • خط خنده 
  • عدم تقارن صورت
  • لبخند لثه‌ای 
  • اسپاسم عضلانی
  • اسپاسم و انقباض پلک (بلفارواسپاسم)
  • تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز)
  • لیفت ابرو 
  • زاویه دار کردن صورت

مزایا


  • تزریق بوتاکس نسبتاً بدون درد و با خطرات اندکی همراه است و تقریباً دوره نقاهت و بهبودی ندارد.
  • مزایای تزریق بوتاکس می‌تواند به شما کمک کند تا چهره‌ای کمتر عصبانی و دوستانه‌تر داشته باشید.
  • تزریق بوتاکس با ایجاد تغییرات ظریف در چهره به شما ظاهری جوان‌تر یا آرام‌تر می‌بخشد.

متقاضی تزریق بوتاکس


اگر خطوط و چین و چروک صورت شما به دلیل حرکات مکرر صورت‌ تشکیل شده است، می‌توانید از سم بوتولینوم مخصوص مصارف زیبایی و یا بوتاکس برای میگرن استفاده کنید. بسته به ژنتیک شما ممکن است از اوایل دهه بیست سالگی یا اواخر دهه چهل سالگی، خطوط و چین و چروک‌هایی بر روی صورتتان ظاهر شود. اگر شما مستعد خطوط و چروکهای صورت هستید و حالات چهره‌تان منجر به تشکیل این چین و چروک‌ها می‌شود، متخصص زیبایی ممکن است تزریق سم بوتولینوم را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به شما توصیه کند.

به طور کلی بهترین درمان برای چین و چروک‌های خاص و یا چین‌های صورت ناشی از تضعیف و یا شل شدن بافت نرم مانند خط خنده شامل تزریق ژل، تزریق چربی یا جراحی است. (گاهی اوقات از تزریق بوتاکس نیز برای صاف کردن چروک‌ها و یا بهبود نسبی آنها در محل تزریق بوتاکس استفاده می‌شود). اگر از سلامت عمومی مناسبی برخوردار هستید و نگرش مثبت و انتظارات معقولی دارید، به احتمال زیاد کاندیدای مناسبی برای این روش هستید.

مشاوره اولیه


 بحث و گفتگوی صریح و واقع‌بینانه شما با متخصص زیبایی قبل از درمان برای دستیابی به نتایج دلخواه‌تان حائز اهمیت است. گفتگو در مورد مشکلات خاص و اهداف کلی شما به تعیین سم بوتولینوم مناسب برای شما کمک می‌کند. در جلسه مشاوره و گفتگو، پزشک سایر اطلاعات پزشکی مربوطه را کسب می‌کند و به شما اطلاعاتی در مورد انواع بوتاکس (بوتاکس چینی کنیتوکس، نورونوکس، دیسپورت و مسپورت و ...) خواهد داد و پس از بررسی بهترین نوع بوتاکس را به شما پیشنهاد می دهد.  اگر اخیراً یا در مدت طولانی از داروهای التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن (ادویل یا ناپروکسن)، داروهای ضد انعقادی و یا رقیق کننده خون استفاده کرده‌اید، حتماً پزشک خود را مطلع سازید.

آماده‌سازی


اگر چه کاربرد بوتاکس به منظور رفع چین و چروک ها به طور کلی کم ‌خطر است و نیاز به غربالگری دقیق قبل از عمل جراحی ندارد، اما همیشه باید یک سوابق پزشکی کامل و هر گونه دارویی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، به پزشک خود ارائه دهید. صرف نظر از نوع روشی که استفاده می‌شود، انجام هیدراتاسیون (رساندن آب به بدن) قبل و بعد از درمان برای گذراندن دوره بهبودی ایمن بسیار مهم است. پزشک ممکن است از شما بخواهد که حداقل شش هفته قبل از عمل جراحی مصرف سیگار را ترک کنید.

در صورت موارد زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

  • اگر قبلاً تزریق بوتاکس را انجام داده‌اید.
  • اگر در حال مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن (ادویل یا ناپروکسن)، داروهای ضدانعقادی و یا رقیق کننده خون هستید.
  • اگر در حال استفاده از شل کننده‌های عضلانی، داروهای ضد آلرژی یا قرص خواب هستید.

مصرف برخی از داروها می‌تواند موجب عوارض، افزایش خونریزی یا کبودی شود. در خصوص لزوم قطع مصرف این داروها یا جایگزین کردن آنها به مدت چند روز قبل از عمل و جلوگیری از هر گونه مشکلات بعدی با پزشک خود مشورت کنید.

مراحل تزریق


تزریق بوتاکس معمولاً می‌تواند در همان روز ارزیابی اولیه انجام شود. فرآیند تزریق بوتاکس به چندین ساعت زمان یا چندین روز برای بهبودی نیازی ندارد. پس از تصمیم گیری پزشکتان (با همراهی شما) در خصوص درمان مناسب، وی شما را برای تزریق آماده خواهد کرد. ابتدا محل تزریق تمیز و ضدعفونی خواهد شد. معمولاً قبل از تزریق نیازی به اِعمال بی‌هوشی نیست. سوزن‌های مورد استفاده برای تزریق بوتاکس، بسیار کوتاه و نازک هستند و حداقل درد را به دنبال دارند. بسته به مشکلات و شرایط خاص شما ممکن است چندین تزریق برای رسیدن به نتیجه مورد نظرتان لازم باشد. پس از تزریق به احتمال زیاد عوارضی مانند درد خفیف، تورم کوتاه مدت و حداقل قرمزی و خونریزی بروز خواهد کرد. هنگامی که بوتاکس تزریق شد، نمایان شدن اثرات کامل آن چند روز طول خواهد کشید و اغلب جلسه پیگیری درمان چند هفته یا چند ماه پس از تزریق اولیه تعیین خواهد شد.

اگر تزریق بوتاکس توسط پزشک یا تزریق کننده مجرب انجام شود، انجام مراحل آن راحت خواهد بود و شما حداقل ناراحتی را تجربه خواهید کرد. دانش پزشک یا فرد تزریق کننده از عضلات صورت و بدن برای انجام یک تزریق ایمن و موفق ضروری است.

مراقبت‌های بعدی و بهبودی


پس از تزریق شما می‌توانید بلافاصله به فعالیت‌های منظم خود بازگردید. با این حال بهتر است از فعالیت شدید اجتناب کنید. قرمزی و تورم که در زمان تزریق رخ می‌دهد معمولاً به سرعت برطرف خواهد شد. هر گونه کبودی احتمالی معمولاً طی یک یا دو هفته رفع خواهد شد.

برخی از نکات مفید برای کسب بهترین نتایج عبارتند از:

  • از ماساژ و یا لمس کردن محل تزریق اجتناب کنید، زیرا این کار ممکن است سهواً باعث گسترش سم بوتولینوم به مناطق اطراف شود.
  • دراز کشیدن و یا وارونه کردن بدن در مدت کوتاهی پس از تزریق می‌تواند موجب بروز عوارض شود.
  • از انجام فعالیت‌های شدید و یا طاقت‌فرسا تا پایان روز خودداری کنید.
  • قبل از مصرف مسکن‌ها یا هر دارویی از پزشک خود سؤال کنید.

ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس چقدر است؟


بسته به سن، وضعیت پوست و عادات شما اثرات تزریق بوتاکس می‌تواند از سه تا شش ماه باقی بماند. در طی هفته‌ها یا ماه‌های بعدی ممکن است یک جلسه پیگیری برای ارزیابی مجدد، تکمیل تزریق و یا درمان‌های اضافی تعیین شود. البته اگر هر گونه سؤال یا نگرانی دارید،  بهتر است جلسه پیگیری درمان خود را زودتر از زمان مقرر تعیین کنید.

هزینه


هزینه تزریق بوتاکس تا حد زیادی متغیر است و بستگی به تعدادی از عوامل از جمله تعداد و محل مناطق تحت درمان دارد. هزینه تزریق ممکن است بر اساس میزان بوتاکس مورد نیاز و یا وسعت نواحی صورت تعیین شود. به عنوان مثال، درمان منطقه بزرگی از بدن مانند زیر بغل نیاز به درمان بیشتری نسبت به صورت دارد. قبل از شروع درمان، گفتگو با پزشک یا دستیاران در مورد هزینه‌های مربوطه حائز اهمیت است. برنامه‌های پزشک در مورد هزینه‌های جلسات تجدید درمان طی چند هفته بعد از تزریق اولیه نیز باید به بیمار توضیح داده شود.

از آنجا که تزریق بوتاکس یکی از روش‌های زیبایی اختیاری است، بیمه هزینه‌های آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. با این حال، اگر تزریق بوتاکس برای درمان کاهش تعریق زیر بغل، سردردهای میگرنی و یا اسپاسم عضلانی برای شما تجویز گردد، هزینه‌های آن ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرد اما هزینه تزریق بوتاکس در چانه، گونه، دور چشم که با اهداف زیبایی انجام شود تحت پوشش بیمه قرار نمی کیرد. در این صورت باید با پزشک یا فرد تزریق کننده درباره امکان پوشش بیمه صحبت کنید.

محدودیت‌ها و خطرات


اگر چه تمام روش‌های زیبایی تا حدودی با خطر همراه هستند، اما تزریق سم بوتولونیم که مورد تأیید FDA باشد و توسط متخصص زیبایی یا پزشک مجرب انجام شود، با خطر نسبتاً کمی همراه است. ضرر های بوتاکس عبارتند از:

  • ضعف عضلانی موقت
  • قرمزی، سوزش و تورم در محل تزریق
  • در موارد نادر بیماران ممکن است خشکی دهان، سردرد، سرگیجه، تهوع و تب را تجربه کنند.

در صورت مشاهده علائم جدی‌تر مانند راش پوستی یا مشکلات تنفسی با پزشک خود تماس بگیرید. شما می‌توانید با پیروی از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پزشکتان از وقوع برخی خطرات پیشگیری کنید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷