تزریق چربی در صورت و بدن:کاربردها،مزایا و هزینه

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

تزریق چربی یکی از پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی است که در آن چربی از بدن خود بیمار، معمولاً از شکم یا ران، گرفته می‌شود و پس از تخلیص در ناحیه‌های فرورفته یا پرچین و چروک صورت تزریق می‌شود تا صورت برجستگی مطلوبی پیدا کند و نشانه‌های پیری از آن زدوده شود؛ از این نظر تزریق چربی به تزریق ژل شباهت دارد. مزیت شاخص تزریق چربی این است که در آن از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود و هیچ ماده خارجی در بدن تزریق نمی‌شود.

اگر شما هم مانند بسیاری آروز می‌کنید که ای کاش این چربی‌های سرسخت مقاوم در برابر ورزش و رژیم به جای جمع شدن در شکم و ران یا هر نقطه دیگری از بدن در صورت بودند و لاغری صورت را برطرف می‌کردند، باید بدانید که به راحتی می‌توانید به این خواسته خود جامه عمل بپوشانید، کافی است برای تزریق چربی به کلینیک زیبایی سپید مراجعه کنید.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید با انجام لیپوساکشن در کنار تزریق چربی به شما کمک می‌کنند تا با از بین بردن چربی اضافی اندامی خوش‌تراش و متناسب داشته باشید، اما این آخر کار نیست، چون با تزریق همین چربی اضافی می‌توانید از داشتن صورتی خوش‌فرم و جوان نیز لذت ببرید. اگر به فکر زیبایی ظاهر خود هستید، از شما دعوت می‌کنیم که به کلینیک زیبایی سپید مراجعه کنید، کافی است با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ - ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ - ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس حاصل فرمایید تا وقت مشاوره با یکی از متخصصین ما برایتان تنظیم شود. متخصصین مجرب ما با دقت به خواسته‌ها و نگرانی‌های شما گوش می‌دهند، اهدافتان را در نظر می‌گیرند و روش‌های ممکن برای دستیابی به نتایج مطلوب را برایتان توضیح می‌دهند. 

مزایا


در تزریق چربی به صورت از بافت بدن خود بیمار برای بهبود و تغییر شکل صورت و اندام استفاده می‌شود. تزریق چربی به صورت درمانی است که به طور منحصربه فرد برای هر بیمار انجام می‌شود و او را از مزیت داشتن پوستی صاف و نرم برخوردار می‌گرداند. تزریق چربی در مقایسه با تزریق ژل و جراحی صورت از مزایای متعددی برخوردار است که بعضی از آنها به شرح زیر است:

  • عدم نیاز به برش و باقی نماندن جای زخم روی صورت
  • دائمی بودن نتایج و تغییر تدریجی و طبیعی آنها به موازات بالا رفتن سن
  • به دلیل تزریق شدن چربی بدن خود بیمار احتمال بروز حساسیت به صفر می‌رسد.
  • صاف، هموار و ۱۰۰ % طبیعی بودن نتایج
  • امکان انجام تزریق چربی به تنهایی یا همزمان با جراحی صورت

کاربردها


تزریق چربی درمانی پرکاربرد است که روشی فوق‌العاده برای تحقق اهداف زیر محسوب می‌شود:

  • برجسته کردن باسن ضمن حفظ تناسب شکم و ران‌ها
  • بزرگ کردن سینه‌ها بدون استفاده از پروتز
  • بهبود نتایج جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز
  • بهبود تقارن بین اجزاء صورت
  • جوانسازی و چاق کردن صورت و دست
  • برجسته کردن لب، گونه‌گذاری و فرم‌دهی چانه
  • رفع خطوط دور لب و خط خنده
  • از بین بردن بعضی از خطوط بین پلک پایین و گونه
  • تزریق چربی برای رفع هر گونه ناهنجاری پس از آسیب‌دیدگی‌ها یا عوارض لیپوساکشن نیز مفید است.
  • از بین بردن جای زخم و اسکار

متقاضی مناسب


تزریق چربی در صورت درمانی موثر برای بیمارانی است که از لاغر و پژمرده شدن صورت خود ناراحت هستند، می‌خواهند گونه‌هایی برجسته و باطراوت داشته باشند و پوست صورت را صاف و بدون چین و چروک کنند. چنانچه تزریق چربی به صورت در کنار لیفت صورت انجام شود، نتایجی ماندگار را به دست می‌دهد و صورتی جوان و طبیعی را به ارمغان می‌آورد. تزریق چربی برای بهبود و دستکاری جزئی نتایج جراحی‌های قبلی لیفت صورت نیز کاربرد دارد.

روش انجام تزریق چربی


تزریق چربی را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی یا تزریق آرام‌بخش انجام داد. متخصص چربی را با سرنگ‌های کوچک یا لیپوساکشن از پهلو، بخش داخلی یا خارجی ران، کمر یا پایین شکم خارج می‌کند. سپس چربی در سانتریفیوژ قرار داده و تخلیص می‌شود. در مرحله آخر چربی آماده شده در ناحیه مورد نظر تزریق می‌گردد. برای این که چربی به طور یکنواخت در ناحیه درمان پخش شود، متخصص هر بار مقادیر اندکی از چربی را در بافت‌ها تزریق می‌کند تا بافت سالم به خوبی دور چربی تزریق شده را بگیرد. به این ترتیب چربی جدید با بافت‌های پیرامونی در تماس می‌ماند و اکسیژن و مواد مغذی را از آنها دریافت می‌کند. بیمار هنگام خارج کردن چربی و تزریق مجدد آن فشار، حرکت و تیر کشیدن ملایمی را حس می‌کند، در کل تزریق چربی درمان دردناکی نیست. در صورت احساس درد می‌توان از مسکن استفاده کرد.

اگر تزریق چربی به صورت به روش صحیح انجام شود، درصد بالایی از چربی تزریق شده زنده می‌ماند و بخش‌های صورت را برجسته و جوان می‌کند. چربی را برخلاف اکثر ژل‌ها و فیلرها می‌توان در مقادیر زیاد تزریق کرد تا بدون ایجاد هیچ گونه خطر و عوارضی نقص‌های بزرگتر را بپوشاند.  مدت زمان تزریق چربی حدود یک ساعت است و به بزرگی ناحیه درمان بستگی دارد. این درمان می‌تواند به صورت سرپایی یا بستری انجام شود.

دوران بهبود


ناحیه اهدا چربی پس از درمان قدری ملتهب یا حساس و متورم است. به بیماران توصیه می‌شود که برای کاهش ورم و کمک به تخلیه لنفاوی از کمپرس سرد و گن فشرده کننده استفاده کرد. ورزش سنگین تا چند هفته پس از تزریق چربی ممنوع است، با این حال پیاده‌روی آرام برای کاهش ورم و جلوگیری از لخته شدن خون توصیه می‌شود.

بیمار باید توصیه‌های مربوط به مراقبت پس از درمان را به دقت رعایت کند و به محض مشاهده هر گونه نشانه عفونت یا خونریزی شدید و تشدید ناگهانی درد با جراح تماس بگیرد. جراح از بیمار می‌خواهد که پنج تا هفت روز پس از عمل و پس از آن سه هفته بعد به کلینیک مراجعه کند. بخش اعظم ورم ظرف سه هفته از بین می‌رود، با این حال هنوز ناحیه تزریق شده به نظر قدری متورم و برجسته‌تر از حد مطلوب است. جراحان معمولاً مقدار بیشتری چربی را تزریق می‌کنند، چون حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد سلول‌های چربی انتقال یافته زنده نمی‌ماند. نتایج نهایی پس از سه ماه قابل ارزیابی است. در این مرحله جراح عکس بعد از درمان را می‌گیرد تا آن را با عکس قبل از درمان مقایسه کند. در صورت لزوم درمان دوم برای رفع نواقص جزئی انجام می‌شود.

عوارض


ورم و کبودی اطراف ناحیه اهدا چربی طبیعی است. ناحیه تزریق چربی نیز ممکن است قدری متورم و کبود باشد. ناحیه‌های درمان شده، به ویژه لب‌ها، بلافاصله پس از درمان متورم است. به همین دلیل به بیماران توصیه می‌شود که حتماً تا چند ساعت پس از تزریق از کمپرس و کیسه یخ برای کاهش ورم استفاده کنند. برای تهیه کیسه یخ می‌توانید یک کیسه فریزر را پر از آب و تکه‌های یخ کنید.

ورم تا روز سوم افزایش می‌یابد و پس از آن به تدریج فروکش می‌کند. پس از گذشت حدود یک هفته تا ده روز بیمار آن‌قدر احساس راحتی می‌کند که بتواند بیرون برود و زندگی اجتماعی خود را از سربگیرد. برطرف شدن کبودی و خون‌مردگی احتمالی زمان بیشتری می‌برد، اما می‌توان آن را به خوبی با آرایش پوشاند تا جلب توجه نکند.

نتایج


  • رفع چین و چروک‌های عمیق
  • اصلاح ناهنجاری‌ها و فرورفتگی‌ها
  • بزرگ کردن ناحیه‌هایی مانند استخوان‌های گونه، گونه و چانه
  • بهبود کیفیت پوست
  • پس از آن که بدن درصدی از چربی (بین ۲۰ تا ۵۰ درصد) را جذب کرد، نتایج به دست آمده دائمی خواهد بود.

هزینه تزریق چربی


عامل‌های متعددی هزینه تزریق چربی (میکرولیپواینجکشن) را تعیین می‌کند. نخستین عامل دلیل انجام این درمان زیبایی است، برای مثال هزینه برجسته‌سازی لب با هزینه رفع جای زخم یا درمان لیپوآتروفی (لاغر شدن) یکسان نیست. بزرگی ناحیه‌های درمان نیز عامل مهم دیگری برای تعیین هزینه است. تعداد تزریق‌های لازم، میزان باقی ماندن چربی در ناحیه دریافت کننده، نوع بیهوشی (عمومی یا موضعی) و سرپایی یا بستری بودن عمل نیز فاکتورهای دیگری است که بر هزینه نهایی اثر می‌گذارد. هزینه متخصص که تاحدی به تجربه ایشان بستگی دارد، موقعیت جرافیایی کلینیک و پوشش بیمه نیز را باید در نظر گرفت. لازم به ذکر است که تزریق چربی گاهی یک درمان ضروری و درمانی است و عمل زیبایی به شمار نمی‌رود. طبیعی است که اگر تزریق چربی در کنار دیگر درمان‌های زیبایی انجام شود، هزینه افزایش خواهد یافت.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷