درمان و اصلاح طرح لبخند لثه‌ای با بوتاکس: هزینه و عوارض

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

هنگامی که لبخند می‌زنید، معمولا لب به سمت بالای دندان‌ها رفته و تنها مقدار بسیار کمی از بافت لثه قابل مشاهده است. با این حال در برخی موارد، کمی از بافت لثه در هنگام لبخند ظاهر می‌شود و با وجود این که این مقدار برای بسیاری از مردم موضوع مهمی نیست، برخی دیگر به دنبال اصلاح آن هستند. عده‌ای اطمینان دارند که یک راه حل تضمینی برای اصلاح لبخند لثه‌ای وجود دارد و گزینه‌های درمان به شرایط خاص شما از جمله فک، لثه‌ها، دندان‌ها یا ترکیبی از این موارد بستگی دارد. پزشک در مورد تشخیص خود با شما صحبت خواهد کرد و درمان مناسب مانند تزریق بوتاکس را به شما توصیه خواهد کرد.

لبخند فرد را بشاش و خوش روی می‌کند اما تمام افراد از لبخند خود راضی نیستند. برخی از افراد احساس می‌کنند که وقتی می‌خندند قسمت زیادی از لثه‌شان نمایان است و تمام زیبایی دندان‌های سفیدشان را از بین می‌برد. این مشکل، "لبخند لثه‌ای" نامیده می‌شود که باعث می‌شود فرد احساس خجالت کرده و در نتیجه تمایلی به لبخند زدن، مخصوصا در عکس‌ها نداشته باشد. تزریق بوتاکس یک درمان ساده، موقت و غیر تهاجمی است و این مزیت را دارد که می‌توانید قبل از انجام جراحی، نتیجه حاصل را ببینید. متخصصان ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائه‌ی توضیحات لازم و مشاوره‌ی تخصصی در مورد علت ایجاد لبخند لثه‌ای و چگونگی درمان آن با تزریق بوتاکس، به شما کمک می‌کنند تا لبخند لثه‌ای خود را درمان کنید. جهت دریافت وقت مشاوره با متخصصان ما در کلینیک زیبایی سپید و یا رزرو نوبت درمان می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ و ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

 لبخند لثه‌ای چیست؟


لبخند لثه‌ای زمانی ایجاد می‌شود که در هنگام لبخند حداقل چهار میلیمتر از لثه نمایان شود. صرفنظر از نمایش
قسمت زیادی از لثه، لبخند لثه‌ای ممکن است در اثر عوامل زیر به وجود آید:

  • شکل و اندازه دندان‌ها
  •  شکل و اندازه لب
  •  موقعیت دندان‌ها و فک بالا
  •  حرکت لب بالا (که اغلب در اثر فعالیت زیاد عضلات ایجاد می‌شود)

متقاضیان

متقاضیان مناسب این عمل افرادی هستند که لبخند لثه‌ای در آنها باعث عدم امنیت اجتماعی شده و مانع پیشرفت شغلیشان گشته و اکنون زمان آن رسیده که با تزریق بوتاکس به درمان لبخند لثه‌ای بپردازند.

علل


  •  فعالیت بیش ازحدعضلاتی که حرکات لب بالا راکنترل می‌کنند باعث بالا رفتن بیش ازحد لب و نمایش مقدار بیشتری از لثه می‌شوند.
  •  رشد غیرطبیعی دندان‌ها، که با بافت لثه پوشانده می‌شوند، باعث می‌شود که دندان‌ها کوچک‌تر ازاندازه واقعی خود به نظر برسند و یکی دیگر ازعلل نمایش بیش از حد لثه هستند.
  •  رشد غیرطبیعی استخوان فک فوقانی در مراحل ابتدایی رشد، مانند تورم بیش از حد بافت لثه، برظاهر لبخند تاثیر می‌گذارد.
  •  بروکسیسم یا به هم سائیدن بیش از حد دندان‌ها منجر به عدم تناسب دندان و لثه می‌شود.

قبل از درمان

آماده شدن برای درمان بسیار آسان است، کافی است روز قبل از درمان الکل ننوشید و در محل تزریق آرایش نداشته باشید. لیست داروهایی که بیشتر باعث ایجاد کبودی می‌شوند در زیر آمده است. توصیه می‌شود که اگر پزشک این داروها را برایتان تجویز نکرده، یک هفته قبل از درمان از مصرف این داروها خودداری کنید:

  •  آسپرین
  •  داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (ایبوپ.رفن، دیکلوفناک، ناپروکسن)
  •  مکمل‌های روغن ماهی
  •  قرص یا روغن ویتامین ای (E)
  •  جین سینگ، گینگکو بیلوبا یا دیگر داروهای گیاهی

درمان لبخند لثه‌ای


تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم (بوتاکس) یک پروتئین تصفیه شده است و تزریق آن کاملا بی خطر است. پزشک توسط یک سوزن ظریف، مقدار بسیار کمی از بوتاکس را به عضله یا عضلات مورد نظر تزریق می‌کند تا عضلات را موقتا شل کند. این عمل بین پنج تا ده دقیقه طول می‌کشد و شامل چند تزریق جزئی است. درمان لبخند لثه‌ای یک عمل سریع و ساده است که در مطب پزشک بیماری‌های پوست توسط متخصص تزریق بوتاکس انجام می‌شود. اگر لبخند لثه‌ای در اثر فعالیت زیاد عضلات لب بالا ایجاد شده باشد، پزشک از سم بوتولینوم A(بوتاکس A ) در لب بالا تزریق می‌کند تا عضلات لب بالا شل شده و در هنگام لبخند زیاد بالا نروند. این عمل معمولا بیش از بیست دقیقه طول نمی‌کشد و نتایج حاصل بین چهار تا شش ماه باقی می‌مانند. در درمان لبخند لثه‌ای، پس از تزریق بوتاکس افراد می‌توانند بار دیگر بدون احساس خجالت بخندند. یکی دیگر از مزیت‌های درمان با بوتاکس این است که تاثیر بوتاکس موقت است و تمام نتایج برگشت پذیر هستند.

بوتاکس

اگر لبخند لثه‌ای در اثر کوچک و لاغر بودن لب بالا ایجاد شده باشد، متخصص پوست از ترکیب نورومدولاتور و ژل برای حل مشکل استفاده می‌کند. بوتاکس به عضلات لب پائین تزریق می‌شود و ژل به عضلات لب بالا تزریق می‌شود تا حجم لب را بیشتر کند. این تزریق‌ها باعث می‌شود لب طبیعی به نظر رسیده و لثه‌ها کمتر نمایان شوند.

مراقبت‌های پس از تزریق

با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید بلافاصله پس از درمان به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازید:

  •  تا روز بعد از تزریق، محل تزریق را ماساژ ندهید، مالش ندهید و نشوئید.
  •  به مدت ۲۴ ساعت هیچ نوع ورزش، حرکت و فعالیت شدیدی انجام ندهید.
  •  حداقل ۴ ساعت پس از تزریق خم نشوید و دراز نکشید.

رعایت موارد گفته شده باعث می‌شود بوتاکس حرکت نکرده و به دیگر قسمت‌های صورت نرود. عدم رعایت این موارد احتمال بروز عوارضی مانند ایجاد لبخند نامتقارن را افزایش می‌دهد. این عوارض جانبی هم قابل اجتناب و هم برگشت پذیر هستند و فقط در افرادی ایجاد می‌شوند که موارد بالا را رعایت نکنند.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس چه مدت باقی می‌مانند؟

نتایج تزریق بوتاکس معمولا بین چهار تا شش ماه باقی می‌مانند. اگرچه بوتاکس یک درمان موقت است اما می‌توان پس از محو شدن نتایج، مجددا بوتاکس تزریق کرد.

آیا نتایج تزریق بلافاصله قابل مشاهده هستند؟

در تزریق بوتاکس برای درمان لبخند لثه‌ای، احتمال دارد که بلافاصله پس از تزریق نتایج حاصل را ببینید اما مانند هر درمان نورومدولاتور دیگر، نتایج کامل در عرض یک هفته نمایان می‌شوند.

محدودیت‌های درمان با بوتاکس

فقط در شرایط زیر نباید از درمان با بوتاکس استفاده کرد:

  • باداری یا شیردهی (افرادی که قصد باردار شدن دارند یا از بادار بودن خود اطمینان ندارند نیز نباید از بوتاکس استفاده کنند)
  •  بیماری‌های نادر عصبی مانند بیماری میاستنی گراویس، سندرم لامبرت ایتون، بیماری لوگریگ
  •  سکته‌ای که بر روی صورت تاثیر گذاشته باشد
  •  هرنوع اختلال خونریزی
  •  آلرژی‌های پوستی که بر صورت تاثیر می‌گذارند

افرادی که از داروهای زیر استفاده می‌کنند نیز نباید از بوتاکس استفاده کنند:

  •  آنتی بیوتیک‌های آمینوگلیکوزید (جنتامایسین، نئومیسین، استرپتومیسین و ...)
  •  پنی سیلامین (که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود)
  •  داروهای مسدود کننده‌ی کانال کلسیم (آملودیپین، نیفدیپین، فلویدپیین و غیره)
  •  افرادی که به آلبومین انسان حساسیت دارند

عوارض جانبی استفاده از بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه‌ای

عوارض جانبی ایجاد شده در اثر استفاده از بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه‌ای، موقت هستند. ممکن است محل درمان قرمز، کبود و متورم شود. از ماساژ و مالش محل درمان خودداری کنید زیرا این کار باعث پخش شدن ناهماهنگ بوتاکس می‌شود.

هزینه درمان

هزینه‌ی هر تزریق به مقدار داروی استفاده شده برای هر تزریق بستگی دارد و برای هر فرد متفاوت است. در جلسه مشاوره در مورد قسمت‌هایی که می‌خواهید درمان شوند و نتیجه‌ی مطلوبتان با پزشک صحبت کنید تا او طرحی برای درمان شما آماده کرده و هزینه‌ درمان لبخنده لثه ای را نیز تعیین کند.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷