درمان گودی، سیاهی و تیرگی زیر و دور چشم

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

چشم‌ها اولین بخشی از چهره هستند که دیگران در صورت شما متوجه آن می‌شوند، یا شما در چهره دیگران به آن توجه می‌نمایید. چشم‌های شما می‌تواند اطلاعات زیادی مانند سن و سلامتی شما را فاش نمایند. شرایط زیادی می‌تواند باعث ایجاد سیاهی و تیرگی دور چشم شود، که می‌تواند شامل عوامل غیر قابل کنترلی مانند ژنتیک هم باشد. حتی در افرادی که فاکتور ژنتیکی را نداشته باشند، این حلقه‌های سیاه دور و زیر چشم می‌تواند توسط عوامل کاملاً متفاوت دیگری ایجاد شوند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان سیاهی و گودی دور چشم وجود دارد که هر کس می‌تواند بنا به تشخیص پزشک از آن‌ها برای برطرف کردن دایره های سیاه زیر چشم استفاده کند. از جمله این روش‌ها می‌توان به تزریق ژل، تزریق چربی، لایه برداری و لیزر اشاره کرد.

گودی زیر چشم و تیرگی زیر و دور چشم را می‌توان با روش‌های مختلف و حتی توسط وسایل آرایشی یا محصول مراقبت پوست خوب پنهان نمود. اگر پوست زیر چشم تغییر رنگ داد و ورم زیر چشم ظاهر شد و با گذر زمان بدتر شد، با پزشک معالج خود صحبت نمایید. اما اگر به دنبال راه حل پایدارتری نسبت به آنچه کرم‌های پوشاننده و بدون نسخه می‌توانند ایجاد نمایند، می‌توانید جهت مشاوره با متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید تماس حاصل فرمایید. بسته به علت ایجاد کننده گودی و تیرگی زیر و دور چشم، متخصصین ما می‌توانند کرم‌های مخصوص یا ترکیبی از روش‌های درمانی مختلف برای رفع و کاهش تیرگی و گودی زیر چشم به شما ارائه نمایند. لیزر درمانی یا پیلینگ شیمیایی در برخی موارد می‌تواند موثر باشد. گودی زیر چشم که توسط سایه‌های تیره زیر چشم ایجاد می‌شوند، می‌توانند با تزریق ژل و فیلر بر طرف شوند و جراحی می‌تواند برای برداشتن و رفع پف زیر چشم استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از متخصصین ما یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ و ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ و ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

علت


برخی از دلایل شایع ایجاد تیرگی و سیاهی دور چشم و گودی زیر چشم عبارتند از:

  •  آلرژی
  •  اگزما (آتوپیک درمیس)
  •  التهاب پوست تماسی
  •  خستگی
  •  تب یونجه (ورم آلرژیک مخاط بینی)
  •  وراثت
  •  اختلالات رنگدانه‌ای
  •  مالیدن و خراشیدن چشم‌ها
  •  قرار گرفتن در معرض آفتاب
  •  پوست نازک دور چشم و از دست رفتن چربی و کلاژن پوست
  •  خواب ناکافی
  •  استرس
  •  کمبود ویتامین‌های C و E
  •  مصرف دخانیات و سیگار

درمان‌های پزشکی


کرم‌های دور چشم

کرم‌های دور چشم محصولات بهداشتی مورد توجهی هستند و کرم‌های روشن کننده دور چشم که حاوی ۲% هیدروکینون هستند، در درمان و رفع تیرگی دور و زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما کرم‌های دور چشم، خصوصاً اگر حاوی مواد اولیه قوی باشند، می‌توانند پوست حساس زیر چشم را تحریک ‌نماید، بنابراین قبل از استفاده از آنها با پزشک مشورت نمایید. برای حفظ رطوبت پوست و کاهش تیرگی زیر و دور چشم، بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید تا از تشکیل لکه‌های تیره روی پوست در طول زمان جلوگیری نماید.

تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل محبوب‌ترین و ارجح‌ترین روش درمانی غیر تهاجمی برای رفع تیرگی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. ژل و فیلرهایی مانند پرلاین، رستلاین و جووادرم گودی زیر چشم که باعث تشدید تیرگی و سیاهی زیر چشم می‌شود را بر طرف می‌نماید. گود رفتگی عمیق کنار غده اشکی چشم نیز توسط تزریق ژل و فیلر اصلاح می‌شود که رفع تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

تزریق چرب

تزریق چربی زیر چشم حالت چهره را جوان نموده و نتیجه آن تا سه سال باقی می‌ماند. فرآیند تزریق چربی به زیر چشم شامل گرفتن چربی از شکم یا ران و تزریق آن زیر پلک پایین است تا گودی زیر چشم پر و برطرف شود. تزریق چربی یک روش عالی و دائمی مناسب بیمارانی است که خواهان ظاهری جوان و طبیعی در ناحیه زیر چشم خود هستند.

لایه برداری با لیزر CO2

لایه برداری و جوانسازی پوست با لیزر دی اکسید کربن (CO2) یک روش موثر برای رفع و درمان پف زیر چشم است. پوست تیره زیر چشم را می‌توان طی چند جلسه در هفته با استفاده از لایه‌برداری با لیزر برطرف نمود. لیزر CO2 فرکشنال حالت لایه بردار دارد که هزاران حفره میکروسکوپی را به‌طور دقیق در پوست شما ایجاد می‌نماید و منجر به سفت شدن سریع پوست شده و تولید کلاژن جدید در پوست را تحریک می‌نماید. لیزر فرکشنال طوری طراحی شده است که به بهبود بافت و رنگ پوست کمک نموده و به از بین بردن خطوط ظریف و چین و چروک‌های عمیق پوست صورت، درمان جای جوش و آکنه و رفع جای زخم کمک می‌کند.

پیلینگ شیمیایی

اگر سیاهی دور چشم در اثر رنگدانه های زیاد پوست ایجاد شده باشد، پیلینگ و لایه برداری شیمیایی به کاهش ظاهر تیرگی دور چشم کمک می‌نماید. پوست روی پلک بسیار نازک بوده و در نتیجه پیلینگ شیمیایی عمیق یا در عمق متوسط برای آن توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است یاعث آسیب به حدقه چشم شود. لایه برداری سطحی (با مواد لایه بردار گلیکول/AHA) اغلب در این ناحیه استفاده می‌شوند، زیرا این مواد ضعیف‌ترین نوع مورد استفاده در لایه برداری شیمیایی هستند و در لایه‌های عمیق پوست نفوذ نمی‌کنند.

آر اف(RF)

امواج رادیویی (آر اف) معمولاً به منظور لیفت پوست صورت بدون جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما این درمان همچنین به شدت در برطرف کردن و کاهش تیرگی زیر چشم موثر هستند. پوست به آرامی توسط جریانی از امواج رادیویی گرم می‌شود. این امر به بالا آمدن کلاژن به سطح پوست، تقویت پوست اطراف چشم و کاهش سیاهی زیر چشم‌ها کمک می‌کند و البته هیچ برشی در پوست مورد نیاز نیست. به علاوه، این امواج بر خلاف اثر لیزرهای تهاجمی پوست، پوست را نمی‌سوزاند.

درمان با کربوکسی تراپی

‌کربوکسی تراپی شامل تزریق دی اکسید کربن به پوست است و جهت رفع تیرگی زیر و دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموعه ای از سه درمان با کربوکسی معمولاً کافی است. این امر امکان رهایی از دست تیرگی اطراف چشم را فراهم می‌کند. چین و چروک ریز زیر چشم نیز با این روش بهبود می‌یابند، زیرا پوست آن سفت‌تر می‌شود. لکه‌های تیره و آبی زیر چشم نیز به دلیل افزایش جریان خون به آن ناحیه کاهش می‌یابد.

بلفاروپلاستی

اگر تیرگی و سیاهی دور چشم خیلی عمیق باشند و این امر منجر به ایجاد ظاهری خسته در فرد می‌شود، جراحی پلک می‌تواند کمک نماید. جراحی پلک یک روش جراحی است. گود رفتگی های عمیق و تیره زیر چشم را می‌توان با استفاده از ژل و فیلر بهبود بخشید، اما این تیرگی‌ها هرگز با یک جلسه درمانی با تزریق ژل و فیلر بر طرف نخواهند شد. جراحی پلک تحت بی هوشی عمومی انجام می‌شود. ابتدا یک برش در پوست ایجاد می‌شود که امکان برداشتن و حذف بافت اضافه چربی را فراهم می‌کند. انجام این عمل معمولاً یک تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد. اورلین روزهای بعد از عمل بلفاروپلاستی، پوست پلک معمولاً کبود و تیره خواهد بود. محل این برش‌ها می‌تواند از چند هفته تا چند ماه قابل رویت باشد. مانند هر عمل جراحی دیگر، جراحی پلک نیز کاملاً بی خطر نیست. عفونت، تغییر غیر طبیعی رنگ پوست یا خارش و حساسیت پوست پلک ممکن است مشاهده شود.

درمان‌های خانگی

تیرگی‌های خفیف تا متوسط پوست چشم اغلب به درمان‌های ارزان و ساده خانگی خوب جواب می‌دهند:

سرما

رگ‌های خونی زیر چشم می‌توانند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شده باشند. سعی کنید یک کمپرس سرد، یعنی یک قاشق سرد یا یک پک نخود فرنگی سرد که در پارچه نرم پیچیده شده است را روی ناحیه مورد نظر نگه دارید تا این رگ‌ها منقبض شوند.

بالش اضافه

سر خود را توسط دو یا تعداد بیشتری پشتی بالا نگه دارید تا از پف زیر چشم که در اثر تجمع مایعات در پلک پایین ایجاد می‌شود، جلوگیری نماید.

خواب کافی داشته باشید

اگرچه کم خوابی در شب باعث ایجاد سیاهی زیر چشم نمی‌شوند، اما کمبود خواب می‌تواند باعث پریدگی رنگ شما شده و در نتیجه سایه ها و حلقه های تیره ای که شما از قبل داشتید را مشخص تر می‌نماید.

پیشگیری


  •  غذاهای سالم و پر از مواد مغذی، ویتامین‌ها، به خصوص ویتامین‌های آنتی اکسیدان مانند ویتامین C مصرف نمایید.
  •  از سیگار کشیدن اجتناب نمایید.
  •  چک آپ منظم داشته باشید.
  •  افرادی که زیاد از کامپیوتر استفاده می‌نمایند، بهتر است از عینک برای محافظت استفاده نمایند.
  •  خواب کافی و مناسب (۷-۹ ساعت) دریافت نمایید و استراحت کنید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷