جوان سازی و رفع چین و چروک دور لب

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

چروک‌های اطراف دهان هنگامی شکل می‌گیرد که تخریب کلاژن پوست شما شروع می‌شود. این تخریب موجب می‌شود که پوست حالت کشسانی خود را از دست بدهد و دچار افتادگی و چروک شود. عوامل متعددی هستند که در این تخریب نقش دارند ازجمله قرارگیری در معرض نور خورشید، حالات چهره، روند طبیعی افزایش سن و استعمال دخانیات. خوشبختانه برای خلاصی از چروک‌های اطراف دهان درمان‌هایی وجود دارد.

وجود چروک‌های پوست در اطراف دهان موجب کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شود. این چروک‌ها از پایه بینی شروع‌ شده و به سمت دهان پایین می‌آیند. مشکل اصلی این است که چروک‌ها در جایی قرار گرفته‌اند که بیشتر به چشم می‌آیند. خوشبختانه راه‌های زیادی برای جلوگیری از بروز چروک در صورت وجود دارد. از آنجایی‌که این چروک‌ها توسط پوست ناسالم ایجاد می‌شوند، فرآیندهایی وجود دارند که چروک‌های اطراف دهانتان را کاهش داده یا از بین ببرند. متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید می‌توانند چین‌ و چروک دور لب را کاهش داده و با تزریق بوتاکس و ژل، لیزر یا بسیاری درمان‌های مؤثر دیگر حتی از بروز آن‌ها جلوگیری کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره گزینه‌های درمانی موجود می‌توانید با ما از طریق  ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ در تماس باشید تا برای مشاوره با متخصصین ما وقت ملاقات بگیرید.

چین‌وچروک دور لب چیست؟


چروک دور لب‌ها خطوط ظریف و شیارهای ریز و نازیبایی هستند که از حاشیه بیرونی لب‌ها به سمت بیرون انتشار پیدا می‌کنند و در تمامی اطراف دهان و لب‌ها ظاهر می‌شوند. این خطوط ناخوشایند و ناراحت‌کننده زیبایی لب‌ها را از بین می‌برند و خط لب را نامشخص، نامنظم و محو می‌کنند. این چروک‌ها نازک شدن لب‌ها را که روند طبیعی افزایش سن است تشدید می‌نمایند و درنتیجه ظاهر پیرتری به‌صورت می‌دهند. گاهی این خطوط و فرورفتگی‌ها بسیار عمیق می‌شوند به‌طوری‌که شبیه به ترک شده و آشکارتر می‌شوند.

انواع خطوط اطراف دهان


رایج‌ترین چروک‌ها در اطراف دهان شامل خط رژ لب، خطوط عروسکی و خطوط پرانتزی هستند. خطوط ریزی که در حاشیه لب‌ها قرار دارد و ممکن است از لب‌ها به‌طور عمودی به اطراف گسترده شود اغلب خط رژ لب نامیده می‌شود.

چروک‌ها، خطوط و چین‌ها ممکن است در محل تلاقی لب‌ها در گوشه‌های دهان شکل بگیرند. در بسیاری از موارد خطوط اطراف دهان به سمت پایین گسترده می‌شوند که به آن خطوط عروسکی می‌گویند. خطوط دور دهان ممکن است به شکل شعاعی به اطراف گسترده شوند. گروه دیگری از چروک‌ها از گسترش خط خنده شکل می‌گیرند. این خطوط معمولاً قوسی را اطراف گوشه‌های دهان ایجاد می‌کنند که در بسیاری از موارد شبیه به مجموعه‌ای از پرانتزهاست.

علل


عوامل بسیاری موجب چین‌وچروک دور دهان می‌شوند. شایع‌ترین آن‌ها حالات و حرکات تکراری چهره است مثل وقتی‌که اخم می‌کنید، به فکر فرومی‌روید، لبخند می‌زنید یا آزرده می‌شوید. عوامل محیطی مانند قرارگیری در معرض نور خورشید یا آلودگی هوا نیز می‌تواند به پیری زودرس پوست بیانجامد که دلیلی درباره چروک‌های شما هستند.

سیگاری‌ها به‌شدت مستعد ابتلا به چروک دور دهان می‌باشند زیرا در هنگام کشیدن سیگار لب‌هایشان را دورهم جمع می‌کنند. مواد شیمیایی موجود در سیگارهای تنباکو نیز پوست را با سرعت بیشتری پیر می‌کنند.

با بالاتر رفتن سن عضلات صورت ما ضعیف می‌شوند. همه این موارد در بروز چروک دور دهان مؤثرند. عادت دیگری که موجب بروز چروک دور دهان می‌شود نوشیدن با نی است. در هنگام نوشیدن با نی مانند کشیدن سیگار لب‌هایتان را دورهم جمع می‌کنید و چروک‌های موقت و خطوط ظریف معمولاً تبدیل به چروک‌های عمیق می‌شوند.

گزینه‌های درمانی


کرم‌ها

کرم‌های ضد چروک روش درمانی خوبی برای چروک‌های اطراف دهان هستند. در کرم‌های ضد چروک چند ماده فعال وجود دارد. رتینول یک آنتی‌اکسیدان است که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد تأثیر خود را نشان می‌دهد. این رادیکال‌ها مسئول تجزیه سلول‌های پوست هستند و موجب بروز چروک می‌شوند.

بهتر است در هنگام استفاده از کرم‌های ضد چروک هفته‌ای دو بار لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری به خلاص شدن از سلول‌های مرده و آسیب‌دیده لایه فوقانی پوست کمک می‌کند و درنتیجه سلول‌های لایه زیرین می‌توانند درمان را به‌طور کامل جذب کنند. در هنگام قرارگیری در معرض نور خورشید حتماً از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا از بروز چروک دور دهان جلوگیری شود.

لایه‌بردارهای شیمیایی

یک‌لایه‌بردار شیمیایی روشی مؤثر برای کاستن از چروک‌های دور دهان و بهبود بافت پوست است. این درمان از ماده شیمیایی مانند فنل، تری کلرو استیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید استفاده می‌کند تا لایه فوقانی پوست را بسوزاند. ترکیب شیمیایی مورداستفاده بسته به نوع پوست هر فرد متفاوت خواهد بود.

میکرودرم

میکرودرم یک فرآیند کوتاه غیر مهاجم است که با بازسازی سطح پوست موجب کاهش اندازه و عمق چروک‌های دور دهان می‌شود. این روند هم‌زمان با برداشتن لایه چروک‌خورده‌ی پوست به تحریک‌لایه زیرین پوست کمک می‌کند. بعد از لایه‌برداری یک‌لایه سالم و بدون چروک ظاهر می‌شود. برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده از چند درمان به‌طور هم‌زمان لازم است.

تزریق ژل

ژل‌های پرکننده‌ی چروک پوست مانند ژوودرم یا رستیلاین راه بسیار خوبی برای برجسته کردن لب‌ها بوده و به شکل‌دهی دوباره لب‌ها، مشخص کردن حاشیه‌ها و کاهش یا حذف خطوط کمک می‌کند.

بوتاکس

تزریق بوتاکس یک گزینه دیگر برای داشتن لب‌هایی پرتر و بهتر است. محصولات ضد چروک بسیاری هستند که برای این کار می‌توان استفاده کرد. برخی پزشکان برای از بین بردن خطوط و چروک‌های دور دهان مقدار اندکی بوتاکس تزریق می‌کنند. اما این روش اندکی خطرناک است. ممکن است بعدازاین روش نتوانید لب‌هایتان را درست حرکت بدهید یا لبخندتان بدشکل شود. اگر این گزینه به شما پیشنهاد شد بهتر است بیشتر دقت کنید.

درمان‌ با لیزر

برای کسانی که به دنبال یک درمان فوری برای چروک‌های ناخوشایند دور دهان هستند لیزر بهترین روش است. مزیت درمان لیزر این است که حتی چروک‌های عمیق دور دهان نیز از بین می‌روند و نتیجه فوراً حاصل می‌شود.

این شکل از درمان با استفاده از لیزر برای درمان بخشی از پوست به کار می‌رود. درمان لیزر موجب رشد بافت‌های سالم صورت و سلامت کلی پوست می‌شود. این فرآیند در هر نوبت برای بخش کوچکی از پوست به کار گرفته می‌شود و برای دستیابی به نتیجه کلی درمان‌های بیشتر لازم است.

بالا کشیدن لب

بالا کشیدن لب با جلوه بیشتر لب بالا به بهبود علائم مشخص پیری کمک می‌کند. چنین علائمی مانند لب بالای نازک، گوشه‌های پایین افتاده‌ی لب، پوشیده شدن دندان بالا با لب بالایی یا خطوط دور لب اثرات ناخوشایندی است و چهره را پیرتر نشان می‌دهد.

نتایج حاصل از جراحی بالا کشیدن لب تا مدت زیادی باقی می‌ماند. شما می‌توانید تا وقتی روش زندگی سالمی دارید و از ضد آفتاب استفاده می‌کنید، جوان‌سازی پوست را حفظ کنید. مشاوره‌های بعدی با جراح زیبایی به اطمینان از نتیجه بالا کشیدن لب کمک خواهد کرد. عکس‌های قبل و بعد از جراحی لب بیماران واقعی کلینیک ما را مشاهده کنید تا نتیجه را ببینید.

پیشگیری


برای جلوگیری از چروک دور دهان کارهای زیادی می‌توانید انجام بدهید. شما می‌توانید عادات بدی را که در چروک دور دهان نقش دارند کنار بگذارید. سعی کنید نوشیدنی‌ها را با لیوان بنوشید نه با نی یا بطری. از استعمال دخانیات یا حضور در جمع سیگاری‌ها خودداری کنید. شب‌ها خواب کافی داشته باشید و اگر ممکن است به پشت بخوابید تا از بروز چین‌وچروک در صورت جلوگیری شود. در وعده‌های غذایی‌تان مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان مصرف کنید و پوست خود را از اشعه تند نور خورشید محافظت کنید. استفاده از پوشش  مناسب مانند کلاه، لباس‌های آستین‌بلند و همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب به‌خصوص در صورت اهمیت زیادی دارد. مرتباً از یک برنامه خوب مراقبت پوست پیروی کنید تا سلول‌های مرده را پاک‌کرده و پوست جدید و تازه‌ای داشته باشید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷