روش های پيشگيری از بروز چين و چروك صورت

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

متاسفانه هنگامی‌که سن بالا می‌رود، پوست کلاژن‌های خود که مهمترین پروتئین‌های سفت کننده پوست و مسئول ایجاد سطح نرم، محکم و صاف هستند را از دست می‌دهد. این باعث می‌شود که همه مستعد ایجاد چین و چروکها و افتادگی‌هایی که روی صورت بوجود می‌آیند، باشند. تاثیر افزایش سن روی لایه درمال پوست زیاد است. نه تنها چربی موجود در لایه درمال کم می‌شود، بلکه کلاژن کمتری نیز تولید می‌شود. با وجود اینکه موانعی که در برابر شما وجود دارند، باید مانع ایجاد چین و چروک‌ها شوید.

صورت هر فرد عکس‌العمل متفاوتی در برابر افزایش سن نشان می‌دهد. برخی از افراد در سنین پایین علائم افزایش سن را نشان می‌دهند. ممانعت از ایجاد چین و چروک باید مرکز توجه افرادی که علاقمند به نداشتن چین و چروک هستند، باشد. متخصصان ما در کلینیک زیبایی سپید  با ارائه‌ی مشاوره‌های تخصصی در خصوص انواع چین و چروک‌های صورت و علل بروز آنها، شما را در مراقبت بهتر از پوست و پیشگیری از بروز چین و چروک یاری می‌کنند. جهت دریافت وقت مشاوره با متخصصان ما در کلینیک سپید و یا رزرو نوبت درمان در صورت نیاز، می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸-۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳-۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

دلایل


  • افزایش سن
  • آسیب ناشی از آفتاب سوختگی
  • حرکت ماهیچه‌ها
  • موقعیت‌های دشوار
  • زخم
  • جراحی
  • آکنه
  • دیگر بیماری‌های پوستی که از خود اثر بر جا می‌گذارند.
  • سیگار کشیدن

انواع چین و چروک صورت


چین و چروک دور چشم

زمانی که این چین و چروک‌ها در گوشه خارجی چشم‌ها ایجاد شوند، به آنها چین و چین پنجه کلاغی می‌گویند. چین و چین پنجه کلاغی روند طبیعی افزایش سن هستند. این چین‌ها از اواخر دهه بیست ظاهر می‌شوند، هرچند ممکن است همان موقع قابل توجه نباشند. دلیل اینکه این چین و چروک‌ها، پا کلاغی نامیده شده این است که شبیه پاهای کلاغ هستند. چین و چروک درو چشم بسیار شایع هستند. برخی از افراد معتقدند که چین و چروک دور جشم را می‌توان بدون دارو یا جراحی‌های برش دهنده از بین برد. بهترین روش مبارزه با چین و چروک، پیشگیری است.

چین و چروک‌های پیشانی

چین و چروک‌های پیشانی گاهی به نام خطوط نگرانی شناخته می‌شوند. چین و چروک پیشانی بطور طبیعی بعنوان بخشی از فرآیند افزایش سن ظاهر می‌شوند. جوان‌ترها نیز ممکن است دچار چین و چروک پیشانی شوند. دلایل بسیاری وجود دارد که افراد دچار چین و چروک پیشانی می‌شوند. حالت‌های دایمی صورت فرد یکی از این دلایل هستند. ژنتیک نیز می‌تواند عامل دیگری باشد. علاوه بر افزایش سن، آسیب‌های ناشی از قرارگیری در معرض نور خورشید نیز عامل دیگری برای ایجاد چین و چروک پیشانی است. نحوه‌ی قرارگیری صورت در هنگام خواب نیز می‌تواند به افزایش چین و چروک کمک کند.

چین و چروک دور لب

هنگامی‌که خطوط عمودی بلندی روی چانه ظاهر می‌شوند، به آنها خطوط ماریونت می‌گویند. این نشانه‌ها اثرات معمول روی صورت هستند. افرادی که خطوط دور لب  شدید دارند، ممکن است ظاهری مانند افراد ناراضی یا ترسناک داشته باشند. علاوه بر تزریق ژل، درمان با بوتاکس نیز اغلب یک روش ترکیبی برای درمان چین و چروک دور لب است.

چین و چروک دور لب نشانه افزایش سن زودرس است، هرچند برخی از افراد این خطوط را ندارند. اینکه شما خط لبخند داشته باشید یا نه به آناتومی و حالت صورتتان بستگی دارد. با شل شدگی وضعیف و آزاد شدن رباط‌های اطراف دهان و چانه در طول مراحل افزایش سن، خطوط لبخند ظاهر می‌شوند، بافت‌های چربی‌دار گونه‌ها کاهش یافته و پایین خواهند آمد.

خطوط اخم

خطوط اخم با افزایش سن عمیق‌تر می‌شوند. این خطوط معمولا به دلیل قرارگیری در معرض نور آفتاب و با افزایش طبیعی سن و از بین رفتن حالت الاستیکی پوست ایجاد می‌شوند. ساختار ژنتیکی و هورمون‌ها نیز می‌توانند منجر به ایجاد چین و چروک صورت شوند. خطوط اخم، خطوط برآمدگی بین دو ابرو نیز نامیده می‌شوند. این‌ها خطوطی عمودی هستند که روی پیشانی و بین دو ابرو ظاهر می‌شوند. با افزایش سن، کلاژن‌های موجود در پوست شروع به تجزیه شدن می‌کنند. هنگامی‌که این اتفاق بیفتد، خطوط اخم عمیق‌تر می‌شوند.

چین‌های لب و بینی

چین‌های لب و بینی عموما خطوط خنده یا خط لبخند نامیده می‌شوند که شامل دو چین پوستی هستند که از دوطرف بینی تا گونه‌ها کشیده می‌شوند. این خطوط، گونه‌ها و لب‌های بالا را از هم جدا می‌کنند. چین‌های لب و بینی با افزایش سن بیشتر نمایان می‌شوند. برخی از افراد این خطوط را دوست ندارند اما برخی دیگر تصور می‌کنند که این خطوط نشانه‌ی افزایش سن یا بلوغ است. پوست اضافی، نازک شدن پوست، زیادی چربی گونه و افتادگی گونه از عوامل رایجی هستند که باعث افزایش چین‌های لب و بینی می‌شوند.

چگونه از ایجاد چین و چروک پیشگیری کنیم؟


 از نور خورشید اجتناب کنید

نور خورشید اولین عامل ایجاد چین و چروک صورت است و مطالعات زیادی انجام شده که اثر نور خورشید بر چین و چروک را ثابت می‌کنند. در یک مطالعه بر روی دوقلوهای مشابه، نتیجه بدست آمده نشان داد که اثر نور خورشید بیشتر از ارث است. برادرها و خواهرهایی که مدت زمان محدودی در معرض نور خورشید قرار داشتند، دارای چین و چروک کمتری بودند.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اگر باید در آفتاب بیرون بروید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این کرم از پوست شما در برابر سرطان پوست محافظت کرده و همزمان از ایجاد چین و چروک پیشگیری می‌کند.

سیگار نکشید

این موضوع هنوز بحث برانگیز است اما مطالعات بسیاری ثابت کرده‌اند که دود سیگار با تولید آنزیمی که کلاژن و الاستین (عناصر مهم پوست) را تجزیه می‌کنند باعث افزایش سن پوست می‌شود.

خواب کافی داشته باشید

زمانی‌که خواب کافی نداشته باشید بدنتان کورتیزول (هورمونی که سلول‌های پوست را تجزیه می‌کند) بیشتری تولید می‌کند. محققین می‌گویند خواب کافی داشته باشید تا هورمون رشد بیشتری در بدنتان تولید شود. این هورمون کمک می‌کند که پوست سفت باقی مانده و حالت الاستیکی بهتری داشته باشد و احتمال ایجاد چین و چروک صورت در آن کمتر شود.

ماهی، مخصوصا ماهی سالمون بیشتر بخورید

ماهی سالمون (و دیگر ماهی‌های آبهای سرد) نه تنها غنی از پروتئین هستند بلکه بخشی از عناصر اصلی پوست‌های خوب نیز هستند. همچنین این ماهی یکی از منابع اسید چرب ضروری بنام امگا ۳ است که به تغذیه پوست کمک کرده و آنرا شاداب و جوان نگه داشته و برای کاهش چین و چروک مفید است.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

عنصر اصلی میوه و سبزی، ترکیبات آنتی اکسیدان است. این ترکیبات با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های غیر پایداری که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند) مبارزه کرده و باعث می‌شوند پوست جوان‌تر و شفاف‌تر بنظر برسد و از پوست در برابر اثرات پیری محافظت می‌کند.

از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید

زنان آنقدر نگران تاثیر ضد پیری محصولات هستند که اغلب قدرت یک محصول در نظرشان بسیار زیاد جلوه می‌کند. پوستی که مرطوب باشد بهتر بنظر می‌رسد، در نتیجه خط‌ها و چین‌ها کمتر جلب توجه می‌کنند.

بیش از اندازه صورتتان را نشویید

طبق گفته متخصصین، آب شیر چربی‌ها و رطوبت طبیعی پوست که از خود در برابر چین و چروک محافظت می‌کند را از بین می‌برد. اگر پوست را زیاد بشویید، مواد محافظت کننده را شسته‌اید. به‌علاوه، بجای صابون از ماده تمیز کننده استفاده کنید، مگر اینکه صابونتان دارای مواد مرطوب کننده باشد.

روش‌های درمان چین و چروک صورت


اگر می‌خواهید از مزیت‌های روش‌های درمانی پزشکی بهره‌مند شوید، روش‌های مختلفی هست که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷