لیزر موهای زائد صورت و بدن؛ مزایا و هزینه

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

شما تنها کسی نیستید که درگیر رفع مشکل موهای زائد هستید. بسیاری از افراد به این نتیجه رسیدند که ادامه روش‌های درمانی وقت‌گیر و بی‌تاثیری که در طول زندگی امتحان کردند تا برای همیشه از شر کل موهای بدن خود رها شوند کار سخت و طاقت‌فرسایی است. اما باید گفت که رفع موهای زائد کار پرچالشی نیست.

افرادی که دردسر روش‌های موقت حذف موهای زائد را تجربه و تحمل کردند می‌توانند به‌جای آن‌ها به روش جایگزین و جدید لیزرموهای زائد روی آورند. مطمئن باشید که بعد از چند جلسه درمان دیگر نیازی به ماشین ریش‌تراش، موچین و نوار اپیلاسیون نخواهید داشت.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید برای انواع مختلف پوست، ازجمله پوست تیره درمان‌های مختلف لیزری ارائه می‌دهند. از آن جایی‌که پوست هر فرد متفاوت است به‌همین دلیل در طول مشاوره اولیه برای هر فرد درمانی منحصر به‌فرد او اختصاص داده می‌شود تا بیمار به نتیجه مطلوب برسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رفع موهای زائد با لیزر با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس حاصل فرمائید. متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید برای بهبود زیبایی بیماران در یک محیطی کاملا آرام و دوستانه تکنیک‌های پیشرفته‌ درمانی را ارائه می دهند.

مزایا


حذف موهای زائد با لیزر مزیت‌های زیادی به روش‌هایی چون اصلاح با تیغ و الکترولیز دارد. مزایای لیزر موهای زائد:

  • منطقه وسیعی را می توان در آن‌واحد درمان کرد.
  • از سرعت بالایی برخوردار است.
  • نیاز به استراحت و بهبود ندارد.
  • عوارض جانبی کمی دارد.
  • اکثر قسمت‌های بدن قابل درمان هستند.
  • معمولا برای همیشه فولیکول‌ها را غیرفعال می‌کند.
  • هر جلسه درمانی موجب کاهش رشد موها می‌گردد.
  • درد خیلی کم و یا معمولی دارد.

انواع لیزرها


لیزرهای مختلفی برای کاهش موهای بدن و یا حذف موهای زائد مورد استقاده قرار می‌گیرند. این لیزرها شامل:

لیزر الکساندریت

این دستگاه یکی از سریع‌ترین دستگاه‌های لیزری است. لیزر الکساندریت می‌تواند ناحیه وسیعی از بدن را درمان کند. این لیزر خصوصا در بیمارانی که پوست روشن دارند تاثیر بهتری دارد. لیزر الکسناندریت یکی از رایج‌ترین نوع لیزر حدف موهای زائد است.

حذف موهای زائد با لیزر دایود

لیزر دایود در پوست‌های تیره تاثیر بیشتر و در پوست‌های روشن با موهای نرم تاثیر کمتری دارد. این لیزر می‌تواند ناحیه وسیعی را پوشش داده و درمان کند. لیزر دایود از میزان سرعت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند با سرعت بالا ناحیه وسیعی از بدن را درمان کند.

لیزر حذف موهای زائد ان‌ دی یاگ

از این لیزر می‌توان با اطمینان خاطر درانواع پوست‌ها ازجمله پوست‌های برنزه نیز استفاده کرد. پوشش دهی منطقه وسیع از بدن و همچنین سرعت بالا در این لیزر کمک می‌کند پزشکان بتوانند با سرعت بالا قسمت‌های مختلف بدن را درمان کنند. لیزر یاگ ممکن است با درد توام باشد.

رفع موهای زائد با آی پی ال

این دستگاه‌ها (IPL) دراصل لیزر نیستند بلکه کارایی و عملکرد شبیه لیزر دارند وبا استفاده ازسیستم حرارتی قادرند موهای زائد را کاملا حذف کنند. کارایی دستگاه‌های لیزر آی پی ال سخت‌تر از لیزرهای دیگر بوده و کار با آن نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد.

متقاضی درمان


افرادی که موهای زائد دارند می‌توانند از مزایای درمان با لیزر بهره ببرند. لیزر موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند تاثیر بیشتری دارد. البته باید خاطر نشان کرد که موهای زائد در افرادی که  رنگ پوست تیره دارند نیز با لیزر قابل درمان است.

موهای سفید، خاکستری و خیلی روشن واکنش خوبی نسبت به لیزردرمانی نشان نمی‌دهند. در روش لیزردرمانی مانند روش‌های دیگر درمانی، افرادی که اطلاعات کافی از این نوع روش داشته و مراقبت‌های بعد از درمان را به‌خوبی می‌دانند و همچنین درک واقع‌بینانه از نتایج حاصل از درمان دارند گزینه‌های مناسبی برای درمان موهای زائد با لیزر هستند.

مشاوره


مهمترین گام در رفع موهای زائد مشاوره با یک متخصص است. یک مشاور مجرب تشخیص می‌دهد که آیا لیزر موهای زائد برای رفع مشکل بیمار انتخاب درمانی مناسبی هست یا خیر. علاوه‌بر این بیمار می‌تواند در طول جلشه مشاوره خود اطلاعات کافی درخصوص عملکرد لیزر و هزینه درمان را کسب کند. بنابراین هر سوالی که دراین باره به ذهنتان خطور می‌کند از مشاور بپرسید. مشاورها مسئول رسیدگی به مشکل بیماران و رفع نگرانی آن‌ها هستند. اطلاعات شخصی و جزئیات مربوط به بیماری به صورت محرمانه نزد مشاور خواهد ماند.

چگونه آماده شویم؟


آمادگی لازم برای لیزر و درمان حرارتی در کلینیک‌های زیبایی و مراکز جراحی پلاستیکی شامل موارد زیر است:

  • ۲ هفته قبل از درمان با لیزر، از حمام آفتاب، برنزه‌کردن، اپیلاسیون و هر نوع لایه‌برداری شیمیایی و یا تزریقات کلاژنی خودداری کنید.
  • قبل و بعد از درمان از مصرف عطر، دئودورانت و یا هر ماده تحریک‌کننده پوستی دیگر اجتناب کنید.
  • از مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهابی و مکمل‌های گیاهی به‌دلیل افزایش خطر خونریزی خودداری کنید.
  • قبل و بعد از درمان از ناحیه درمانی عکس بگیرید تا بتوانید پیشرفت حاصل از درمان را به‌خوبی درک کنید.
  • کارشناسان کلینیک‌های زیبایی و مراکز جراحی پلاستیکی با بررسی دقیق رنگ و نوع پوست بیمار، بهترین نوع درمان را توصیه خواهند کرد تا بدین طریق خطر رشد رنگ ‌دانه‌های اضافی و یا از دست رفتن رنگ دانه‌ها (سفید شدن مو) کاهش یابد.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟


فرقی ندارد که کدام قسمت از بدن را می‌خواهید با لیزر درمان کنید، درکل لیزر تاثیر به‌سزایی در درمان موهای زائد بدن دارد. در عرض چند دقیقه فولیکول‌های مو با کمترین درد و ناراحتی از بین می‌روند. در این در این روش پالس‌های نور، فولیکول‌های مو را تحت هدف قرار داده و مستقیما به آن‌ها می تابند. پوست‌های تیره نورخورشید را بیشتر جذب می‌کنند به‌همین دلیل لیزر موهای زائد نیز روی پوست‌ و موهای تیره و زبر تاثیر بهتری دارد. البته شایان ذکر است که این موارد در همه افراد صدق نمی‌کند و گاهی لیزرموهای زائد در افرادی که شرایط فوق را ندارند نیز تاثیر مفیدی دارد.

فرایند درمان


دستگاه لیزر دستی در طی درمان بر روی پوست با فشار حرکت می‌کند. برخی دستگاه‌های لیزری مجهز به سیستم خنک‌کننده در قسمت بالای دستگاه هستند. در‌صورت نبود سیستم خنک‌کننده، ممکن است پزشک متخصص از ژل خنک‌کننده استفاده کند. احساس ناشی از پالس‌های لیزر در طول جلسه درمان چیزی شبیه به بندانداختن پوست است. موهای مناطق درمان در طول ۱ تا ۳ هفته شروع به ریختن می‌کنند. این فرایند نیازمند چند جلسه درمانی است اما نتایج معمولا بعد از اولین درمان نیز قابل مشاهده است. این موضوع  نشان می‌دهد که درمان موهای زائد با لیزر حتی بعد از جلسات اولیه چقدر موثر است. بعد از هر درمان میزان رشد موها به‌تدریج کمتراز قبل می‌شود. کامل کردن جلسات درمانی بسیار حائز اهمیت است چراکه این کار کاهش همیشگی موهای بدن را تضمین می‌کند.

آیا لیزر موهای زائد با درد همراه است؟


تحمل درد در افراد متفاوت است. حس ناشی از درمان با لیزر در بسیاری افراد چیزی شبیه به بند انداختن روی پوست است و در مقایسه با اپیلاسیون و یا سایر روش‌های حذف مو درد کمتری دارد. متخصصین مراقبت‌های بهداشتی برای بسیاری از افراد که از آستانه درد بالایی برخوردارند معمولا از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند.

بهبود و نتایج


چند ساعت پس از درمان موهای زائد با لیزر ممکن است پوست کمی قرمز و متورم شود. ناحیه درمان ممکن است به‌مدت ۱ تا ۲ روز درد داشته و پوسته پوسته شود. بعد از درمان بهتر است پوست را به‌آرامی با آب و صابون بشویید. پوست ناحیه درمان را دستکاری و یا تحریک نکنید. حداقل ۱ هفته بعد از درمان با لیزر، از نور طبیعی آفتاب و نور دستگاه سولاریوم اجتناب کنید. بعد از این دوره می‌توانید برای رفتن به زیر نور آفتاب، پوست را با کرم ضدآفتاب بپوشانید.

درمان موهای زائد با لیزر در افراد متفاوت بوده و به نوع پوست، رنگ و بافت مو بستگی دارد. زمان درمان نیز به عواملی چون ناحیه درمان بستگی داشته و متغییر است. با وجود این درمان با لیزر خیلی طولانی نیست چراکه مناطق بزرگتر ممکن است به یک‌باره درمان شوند.

علاوه‌بر این یکی از بزرگترین مزیت‌های درمان با لیزر این است که معمولا نیازی به دوره بهبود و استراحت نداشته و یا دوره بهبود آن کوتاه است.

هزینه


حذف موهای زائد با لیزر نیاز به گذراندن چند جلسه درمان دارد. این فرایند کوتاه نبوده و نیاز به زمان دارد. درصد قابل‌توجهی از موها در طول هر درمان کاهش یافته تا جایی‌که تقریبا تمام موهای زائد بدن حذف شده و پوست صاف و عاری از مو می شود. برآورد هزینه دقیق درمان به پک درمانی بیمار و همچنین اتمام فرایند درمانی بستگی دارد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷