راه‌های تقویت، رشد و پرپشت شدن مو

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

کم پوشت بودن مو مشکلی شایع در بین مردم است. موهای یک مرد یا زن نشان‌دهنده شکوه او است بنابراین ضعیف یا نازک شدن موها تجربه آزاردهنده‌ای خواهد بود. اگر موهای شما ضعیف و کم‌پشت شده است درک علل مختلف این تغییر می‌تواند به شما در پیشگیری از کم‌پشت شدن مو و درمان آن کمک کند.

اگر شما در گذشته موهای سالمی داشته‌اید و به طور ناگهانی موهای شما ضعیف شده و مستعد آسیب‌پذیری و ریزش شده است باید به پزشک مراجعه کنید. پزشکان بررسی خواهند کرد که آیا تغییرات ناگهانی در موهای شما به دلیل اختلالات هورمونی یا بیماری‌های دیگری است که نیاز به درمان دارند. روش‌های متعدد درمانی مانند تزریق پی آر پی، مزوتراپی و تکنیک‌های دیگر برای تقویت مو وجود دارد. متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائهٔ مشاورهٔ تخصصی در خصوص علل ضعیف شدن مو و مشکلات ناشی از آن، انواع روش‌های تقویت و پرپشت شدن مو را به شما معرفی می‌کنند. جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو نوبت درمان می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸-۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳-۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

علل


دانستن چگونگی و راه های تقویت موها در زمانی که علائم کم‌پشت شدن آنها مشخص شده است کار دشواری نیست. زمانی که موهای شما شروع به ریزش، کم‌پشت شدن و نازک شدن کند باید به روش‌های درست آنها را تقویت نمود. علائم دیگر ضعیف شدن موها شامل خشکی شدید، چرب شدن شدید و موخوره شدن انتهای موها است. درحالی که ممکن است این مشکلات دلایل ژنتیکی داشته باشد اما برخی از عوامل نیز ممکن است باعث کم‌پشت شدن مو شوند که عبارتند از:

  • زایمان
  • پیشگیری از بارداری
  • تهویه بیش از حد هوا
  • یائسگی
  • رژیم غذایی ناسالم
  • استفاده از باد بسیار گرم برای حالت دادن به موها
  • آلودگی هوا
  • عفونت‌های قارچی روی پوست سر
  • کلر موجود در آب
  • اقدامات درمانی برای معالجه سرطان
  • مصرف برخی از داروها
  • آب نمک
  • بیماری
  • قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید به مدت طولانی

از آنجا که هر فردی به طور طبیعی حدود یکصد هزار تار مو روی سر خود دارد، ریزش ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو در روز عادی بوده و مشکلی محسوب نمی‌شود. به علاوه، رشد تارهای جدید مو به جای موهای ریخته شده یک فرایند مستمر تا میانسالی است و موها به آرامی دوباره رشد می‌کنند.

علائم


زمانی که موهای شما کم‌پشت می‌شود ممکن است به راحتی بشکنند و در نتیجه انتهای آن تبدیل به موخوره شود. کم‌پشت شدن موها همچنین ممکن است به دلیل خشک شدن مو نیز اتفاق بیفتد. ممکن است موهای شما علیرغم استفاده از انواع محصولات مراقبت از مو حالت نگیرند.

راه‌های تقویت و پرپشت کردن مو


 پی آر پی

امروزه کم‌پشت شدن مو به یکی از نگرانی‌های مردان و زنان تبدیل شده است. این کم‌پشتی و ضعیف شدن موها ممکن است ناشی از عوامل ژنتیکی، استرس، عدم مراقبت صحیح از موها یا ابتلا به برخی بیماری‌ها باشد؛ اما با پیشرفت‌ها و تحقیقات انجام‌شده در این زمینه، روش‌های جدید زیادی روانه بازار شده است که می‌تواند در درمان این عارضه مؤثر باشد. پلاسمای غنی‌شده با پلاکت یا پی آر پی یک روش مؤثر در پیشگیری از ریزش مو است.

پلاسمای غنی‌شده با پلاکت (PRP) یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی برای درمان ریزش مو و تقویت و رشد مجدد مو در مردان و زنان است. در این عمل خون از بدن خود فرد گرفته شده و در یک دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا خون از پلاسمای حاوی پلاکت جدا شود. دانش پشت این روش این است که پلاکت موجود در پلاسما باعث بازسازی و بهبود بافت‌ها می‌شود. پلاسما سپس در پوست سر قسمت آسیب‌دیده تزریق شده و ماساژ داده می‌شود.

مزوتراپی

اصطلاح مزوتراپی به یک روش درمانی برای رفع کم‌پشتی مو و پرپشت شدن موها اشاره دارد که به درمان طاسی و تسریع رشد مو کمک می‌کند. در این فرایند زیبایی غیر جراحی، تزریق‌های بسیار ریزی در پوست سر انجام می‌شود و از این طریق ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و مواد ضروری دیگر وارد پوست سر می‌شود. در نتیجه گردش خون در پوست سر تقویت شده و فولیکول‌های مو جوانسازی می‌شوند که در نهایت منجر به تسریع رشد تارهای جدید مو می‌شود. در مزوتراپی از یک ابزار تفنگی شکل استفاده می‌شود که روی آن سوزن‌های ریزی تعبیه شده است و از آن طریق مایع حاوی مواد ضروری در لایه میانی پوست سر (مزودرم) تزریق می‌شود. معمولاً محلول حاوی برخی مواد مغذی برای بهبود بافت‌ها است که توسط متخصصین مورد تأیید قرار گرفته‌اند. به هر حال، متناسب با نیاز هر بیمار، ترکیبات این مواد می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به این که مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی است بدون درد انجام شده و نیازی به بستری شدن هم ندارد.

نکاتی برای تقویت و پرپشت کردن موها


از مواد مرغوب استفاده کنید تا از آسیب‌دیدگی موهای شما جلوگیری شود

یک آرایشگر خوب می‌تواند به شما در تشخیص کم‌پشت و ضعیف شدن موها کمک کرده و محصولات مناسب را به شما معرفی نماید. استفاده از محصولات مرغوب برای درمان کم‌پشتی مو می‌تواند به شما در بازیابی موها کمک کند. برای موهای ظریف و کم‌پشت از شامپوها و حالت‌دهنده‌هایی استفاده کنید که موها را با القا پروتئین، امینو اسیدها و مواد تقویتی دیگر تقویت می‌کنند.

از شامپوهایی که باعث خشکی مو می‌شوند استفاده نکنید و از حالت‌دهنده‌های تقویتی که از ریشه تا ساقه مو را تقویت می‌کنند استفاده نمایید. شما می‌توانید یک حوله گرم دور سر خود بپیچید تا این مواد به طور عمقی در فولیکول‌ها و ساقه موهای شما نفوذ کنند. ماسک پروتئینی یا مواد حالت‌دهنده می‌توانند در تقویت و پرپشت کردن موها مؤثر باشند.

با محدود کردن استفاده از محصولات شیمیایی از کم‌پشت شدن موهای خود پیشگیری کنید

عدم مراقبت صحیح از موها باعث کم‌پشت شدن موها می‌شود. استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند رنگ مو، بلچینگ و صاف کننده‌ها می‌توانند به فیبر مو آسیب وارد کرده و باعث کم‌پشت شدن و ضعیف شدن موها شوند. وقتی از این محصولات به دفعات با دوزهای بالا استفاده شود این مواد باعث آسیب‌دیدگی دائمی موها شده و موها را کم‌پشت و خشک کرده و باعث ایجاد موخوره می‌شود. به جای استفاده از مواد شیمیایی از شامپوها و حالت‌دهنده‌های مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید. از حالت‌دهنده‌هایی استفاده کنید که حاوی الکل استریل – نوعی الکل چرب که به تقویت و نرم شدن موهای کم‌پشت و ضعیف شده کمک می‌کند – استفاده کنید.

برای موهایی که به شدت کم‌پشت شده‌اند از درمان‌های پروتئینی حالت‌دهنده‌های قوی یک مرتبه در هفته استفاده کنید. این مواد را روی همه موها که قبلاً با شامپوهای مرطوب‌کننده تمیز شده است مالیده و بگذارید یک شب روی موها باقی بماند (موهای خود را بسته و یک حوله دور آن پیچیده و روی یک بالش بخوابید). مواد را صبح روز بعد بشویید. هنگامی که از رنگ مو استفاده می‌کنید از آرایشگر خود در مورد استفاده از محصولات بدون آمونیاک راهنمایی بگیرید.

موهای کم‌پشت و ضعیف نباید گرما ببینند

گرمای زیاد سشوار، بیگودی‌ها، اتوهای فر کننده و اتوهای صاف کننده مو باعث ضعیف شدن و شکسته شدن موها می‌شود. استفاده از سشوارهای بسیار گرم برای موهای خیس باعث گرم شدن آب باقیمانده در زیر کوتیکول مو شده و در مو نفوذ کرده و باعث تاول زدن داخل فیبرها شده و در نهایت موها ضعیف و کم‌پشت می‌شوند. این تارهای سوخته رطوبت مو را جذب کرده و باعث مجعد شدن مو می‌شوند.

به جای آسیب رساندن به بافت طبیعی از مواد مرغوب استفاده کنید. برای صاف کردن، بهبود سلامتی و افزایش درخشندگی مو از شامپوها و حالت‌دهنده مخصوص استفاده کنید. برای موهای فر از محصولاتی که برای بافت موجی شکل ساخته شده‌اند استفاده کرده و موهای خود را با انگشت مالش داده تا مجعد بودن آن کاهش یابد.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم به تقویت موهای کم‌پشت کمک می‌کند

کارهایی که شما با موهای خود می‌کنید باعث ضعیف و نازک شدن موها می‌شود همچنین آنچه بدن شما دریافت می‌کند نیز می‌تواند در کم‌پشت شدن موهای شما مؤثر باشد. یک رژیم ناسالم یا رژیم پرکالری می‌تواند باعث ریزش مو و اختلال در غدد درون‌ریز شود.

آنچه شما میل می‌کنید بر سلامت موها و پوست سر شما تأثیر می‌گذارد. مواد مغذی، انرژی مورد نیاز برای رشد مو را تأمین می‌کند. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین، پوست سر و موها را تقویت کرده و باعث جمع شدن کراتین قوی برای تقویت مو، بهبود بافت و تحریک رشد مو می‌شود. مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، پنیر کم‌چرب، سفیده تخم‌مرغ، اسفناج و سویا باعث تقویت سر شما می‌شود. برای وعده‌های بین غذا از میوه‌ها، سبزیجات و غلات استفاده کنید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷