دستگاه لیزر الکساندرایت، عوارض و مزایا

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

لیزر الکساندریت (طول موج ۷۵۵ نانومتر) سریع‌ترین نوع لیزر می‌باشد. این لیزر برای درمان نواحی بزرگ بدن در بیمارانی که رنگ پوستی روشن تا زیتونی دارند، مناسب است. این لیزر بطور بسیار گسترده‌ای برای لیزر موهای زائد بکار برده می‌شود. لیزر الکساندریت دارای کاربردهای دیگری در حوزه‌های زیبایی مختلف مانند درمان جای زخم، جوان‌سازی پوست و غیره می‌باشد.

لیزر الکساندریت می‌تواند سریع‌ترین سیستم رفع موهای زائد باشد. این لیزر برای رنگ پوست‌های روشن مناسب بوده و برای افراد با پوست نوع ۱ ایده‌آل می‌باشد. محدوده کاربردهای این لیزر بسیار گسترده است و مهم‌ترین آن، رفع موهای زائد می‌باشد. اگر نیاز به از بین بردن موهای بدن خود یا هر درمان زیبایی دیگری داشته باشید، لیزر الکس می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی در خصوص مزایای لیزر الکساندریت و چگونگی عملکرد آن، شما را با انواع کاربردهای آن از جمله لیزر موهای زائد آشنا می‌کنند. جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو نوبت درمان می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸-۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳-۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

لیزر الکساندریت چیست؟


این نوع لیزر به دلیل استفاده از کریستال‌های الکساندریت که منشأ انرژی لیزر هستند به این نام خوانده می‌شود. لیزر الکساندریت انرژی را در طول موج بسیار مشخص (۷۵۵ نانومتر) ایجاد کرده و به عنوان یک لیزر با نور سبز دسته‌بندی می‌شود. لیزرهای با نور سبز، نور مادون قرمز با انرژی بالا ساطع می‌کنند که با ورود به پوست به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. سپس حرارت محل هدف در ناحیه تحت درمان (برای مثال فولیکول‌های مو یا جوهر خالکوبی) را نابود می‌کند. از آنجایی که لیزرهای الکساندریت بسیار دقیق هستند، آسیبی به بافت اطراف نمی‌رسانند. این امر منجر به بهبودی سریع می‌شود زیرا بافت سالم اطراف موجب تسریع فرایند بهبودی می‌گردد. یکی ویژگی دیگر این لیزرها این است که قابلیت تبدیل شدن به حالت سوئیچ کیو را دارد که تکنیکی است که باعث می‌شود لیزر تکانه‌های کوتاه مدت نور با شدت بالا ایجاد کند.

مزایا


  • دارای نرخ نفوذ به پوست بسیار خوبی است.
  • برخلاف لیزرهای دیگر برای موهای نازک و ریز موثر است.
  • برای رنگ پوست سفید بسیار موثر می‌باشد.
  • می‌تواند طیف وسیعی از مشکلات پوستی را درمان کند.
  • دارای دوره‌ی بهبودی کوتاهی است.
  • این لیزر نیاز به تعداد جلسات درمانی کمی دارد.
  • عوارض جانبی لیزر جدی نمی‌باشند.
  • نرخ تکرار سریع لیزر به معنی افزایش سرعت درمان است.
  • بر روی انواع مختلف پوست از رنگ سفید تا زیتونی موثر است.
  • برای انواع نازک مو در مقایسه با لیزرهای دیگر موثر می‌باشد.
  • سیستم لیزر دارای نرخ نفوذ بسیار مناسبی است.
  • نواحی بزرگ پوست پوشش داده می‌شوند.

کاربردهای لیزر الکساندریت


رفع موهای زائد

نور لیزرهای الکساندریت در ساختار موها توسط ملانین جذب می‌شود. هر بار تاباندن لیزر طی یک دوره‌ی چند میلی ثانیه‌ای، توسط ملانین موجود در فولیکول جذب می‌شود. این انرژی در فولیکول مو تبدیل به گرما می‌شود. سلول‌های بنیادی عملکرد موی خود را از دست می‌دهد. بنابراین، رفع دائمی موهای زائد بدن بطور دائمی حاصل می‌شود. در صورتی که رنگ پوست تیره‌تر از رنگ ملانین باشد، انرژی لیزر توسط پوست جذب می‌گردد. این امر می‌تواند باعث سوختگی و ایجاد لک روی پوست شود. به همین دلیل از لیزر الکساندریت تنها برای پوست روشن قابل استفاده است.

جوانسازی پوست

لیزر الکساندریت مقادیر زیادی گرما را به پوست اعمال می‌کند که باعث تحریک تولید کلاژن می‌گردد. این امر منجر به سفت شدن پوست از طریق انعقاد خون می‌شود که بافت و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. این روش نه تنها یک درمان عالی برای جوانسازی پوست است، بلکه تاثیر پیری بر روی رنگدانه‌های پوست را نیز به حداقل می‌رساند.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست با لیزر الکس یک روش ثابت شده برای رفع چین و چروک‌ها، لکه‌های پیری، جای جوش و سایر لکه‌ها و نیز سفت کردن پوست و یکنواخت کردن رنگ پوست می‌باشد. آنچه که بیمار در حین بازسازی سطح پوست با لیزر حس می‌کند بستگی به عمق و ناحیه تحت درمان و تحمل وی در برابر درد دارد. درمان‌های لیزر در عمق بیشتر (که برخی از لایه‌های بیرونی پوست برداشته می‌شوند) ممکن است مستلزم استفاده از بی‌حس کننده موضعی یا آرام بخش داخل وریدی برای راحتی بیمار باشند.

تغییر رنگ پوست 

طول موج لیزر الکساندریت ظاهر رنگدانه‌های ناخواسته در پوست را با استفاده از نور و هدف قرار دادن ناحیه‌ی تغییر رنگ داده کاهش می‌دهد یا از بین می‌برد. این روش اثرات پیری ناشی از آسیب نور خورشید را از بین برده و لکه‌های پوستی (لکه‌های ناشی از نور خورشید، لکه‌های پیری و کک و مک) در نواحی تحت درمان را برطرف می‌کند. در حالی که برخی نواحی با یک جلسه درمان می‌شوند، اما نواحی دیگر ممکن است نیاز به چندین جلسه‌ی درمانی داشته باشند. در شرایطی که نیاز به چندین جلسه باشد، در هر جلسه بهبود چشمگیری مشاهده می‌شود.

مشخصات تکنولوژیکی لیزر الکساندریت


لیزرهای الکساندریت بطور کلی دارای تمام خصوصیات فنی لیزرها هستند. این تکنولوژی فلش، لمب نامیده می‌شود. انرژی تولید شده توسط لیزر دارای برخی مکانیزم‌های آینه است که یکی از اساسی‌ترین خصوصیات پرتوهای لیزر که بصورت موازی با هم حرکت می‌کنند می‌باشد. لیزر الکس نیز به همین طریق عمل می‌کند. پرتوهای لیزر که با کمک آینه‌ها متمرکز می‌شوند از طریق کابل‌های فیبری و یک ابزار مخصوص دستی به پوست اعمال می‌شوند. با استفاده از این وسیله استفاده کننده از آن می‌تواند سرعت اعمال پرتوهای لیزر را تعییر دهد.

دوز لیزر

دوز اعمالی لیزر تعیین کننده‌ی کارایی رفع موهای زائد بوده و عامل مهمی می‌باشد. با بالا رفتن دوز لیزر، کارایی آن افزایش می‌یابد. اما در این صورت پوست می‌تواند آسیب ببیند. بنابراین، متخصص پوست بسته به نوع پوست دوز لیزر را تعیین می‌کند. متخصصین و افراد مجرب در زمینه لیزر در نحوه‌ی استفاده از لیزر مهارت کافی را دارند.

مدت زمان پالس لیزر

مدت زمان اعمال انرژی لیزر در یک فاصله‌ی زمانی مشخص، پارامتری است که باید در نظر گرفته شود. مدت زمان تاباندن لیزر برای پوست‌های تیره افزایش می‌یابد.

محدودیت‌های لیزر الکساندریت


لیزرهای الکساندریت لیزرهای مطمئنی هستند. لیزرهای الکساندریت را می‌توان تنها در انواع پوست روشن استفاده کرد. پوست‌های تیره ممکن است در اثر نور این لیزر دچار سوختگی و لک شوند. این روش برای پوست‌های برنزه نیز مناسب نمی‌باشد، زیرا در این نوع پوست فعالیت ملانین‌ها افزایش می‌یابد. به همین دلیل باید تا برگشتن رنگ طبیعی پوست منتظر ماند.

یکی دیگر از عوارض جانبی لیزر الکساندریت این است که می‌تواند باعث ریش ریش شدن موهای صورت و گردن شود. این عارضه جانبی بخصوص در افراد با موهای نازک بیشتر رخ می‌دهد. برای این منظور انتخاب پزشک مجرب بسیار مهم است. مراکز مجرب در زمینه لیزر الکساندریت اغلب از استفاده از آن برای صورت خودداری می‌کنند.

معایب


  • این سیستم برای استفاده در پوست‌های تیره مناسب نمی‌باشد.
  • لیزر مورد استفاده در این سیستم می‌تواند باعث تغییراتی در رنگدانه‌های پوست شود.
  • این سیستم می‌تواند به دلیل نرخ بالای تکرار لیزر دردناک‌تر باشد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷