گذری در کوچه باغ زیبایی: بوتاکس

 

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

گاهی لازم است برای بهتر شدن حالمان، کمی هم به خودمان برسیم. بهبود وضعیت ظاهری در خانمها اثر مستقیم در حال و هوای آنها دارد. در واقع زیباتر شدن، تغذیه روح انسان است. یکی از چیزهایی که زیبایی چهره را به خطر می اندازد، پیدایش چین و چروکهای روی صورت است. این چین و چروکها، چه بخواهیم، چه نخواهیم، در اثر عوامل مختلفی که در زندگی روزمره مان وجود دارد، اتفاق می افتد. گاهی اوقا می توان روند پیدایش آنها را کند تر کرد ولی هرگز نمی توان جلوی آن را کاملا گرفت.
خوردن غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان است، مرطوب نگه داشتن دائمی پوست، استفاده به موقع و مناسب از کرم های ضدچروک و برخی کارهای دیگر می تواند باعث شود پوست دیرتر چروک شود. اما وقتی پوست چروک شد چه کنیم؟ خوشبختانه درماتولوژیست ها، راه حلهایی برای برطرف کردن یا کم کردن چروک های چهره، به ما پیشنهاد می دهند که یکی از آنها تزریق بوتاکس است.

بهترین زمان تزریق بوتاکس چه وقتی است؟
معمولا بوتاكس را مي‌توان در هر سنی تزريق کرد. یعنی هر فردي كه قادر باشد با انقباض عضلات پيشاني و خط اخم باعث ایجاد چروک عمیق در آن ناحيه شود، مي‌تواند به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه نماید و بوتاکس تزریق کند. اما خوب است بدانیم تا وقتي چروك‌ها دائمي نشده‌اند، تزريق بوتاكس بهترين نتيجه زيبايي را در پی خواهد داشت. اما وقتی چروک عمیق ظاهر می شود، نباید انتظار معجزه داشته باشیم.افرادي كه صورتشان مثلاً در ناحيه خط اخم حتي در حالت استراحت و بدون انقباض عضله چروك دارد، با تزريق بوتاكس فقط از عميق‌تر شدن چروك‌ها جلوگيري می کنند و تزریق بوتاکس فقط کمک می کند که این چروک عمیق تر نشود. پس بهتر است قبل از آنکه چروکهای زمان انقباض عضلات صورتتان، دائمی شوند و به چروکهای در حال استراحت صورت تبدیل شوند، اقدام به تزریق بوتاکس نمایید.

چه زمانی طول می کشد تا تزریق بوتاکس، اثر کند و تا کی ادامه دارد؟
زمان اثر تزریق بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است. البته این به نوع بوتاکس هم بستگی دارد. معمولا بین ۳ تا ۱۳ روز پس از تزریق بوتاکس، متوجه می شوید که دیگر عضلات آن بخش از صورت که بوتاکس تزریق کرده اید، در اختیار تمام و کمال شما نیستند. این حالت تا ۴ یا ۶ ماه ادامه خواهد داشت. این مدت فرصت خوبی است که از عادات اخم کردن و منقبض کردن عضلات صورتتان دست بکشید. اگر بتوانید این عادت را ترک کنید در واقع اثر بواکس خود را طولانی تر کرده اید.

آيا بعد از به کار بردن بوتاكس، صورت دچار افتادگي مي‌شود؟
اثر بوتاكس به طور متوسط ۶-۴ ماه است و بعد از بين رفتن اثر بوتاكس، صورت به وضعيت اوليه برمي‌گردد اما به هيچ‌عنوان دچار افتادگي نمي‌شود. اگر بوتاكس چند نوبت تكرار شود، چون از يك طرف عادت‌هاي ناخودآگاه ابرو بالا انداختن و اخم كردن فراموش مي‌شود و از طرف ديگر عضلات به دليل نداشتن توانايي انقباض ضعيف مي‌شوند، حتي اگر بيمار تزريق بوتاكس را ادامه ندهد، روند پيدايش چين‌و‌چروك‌هاي دائمي به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌يابد.


آيا تزريق بوتاكس عوارض دارد؟‌
شايع‌ترين عارضه تزریق بوتاکس، كبودي در محل تزريق به خصوص در گوشه خارجي چشم‌ها است. در سه درصد موارد ممكن است افتادگي موقتي پلك ايجاد شود. به هر حال اين عوارض گذراست و در مدت كوتاهي خود‌به‌خود بهبود مي‌يابد. باید توجه کرد که تزريق بوتاكس نيازمند مهارت خاصي است و اگر توسط متخصصان پوست انجام گيرد، بروز عوارض بسيار بعيد است.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷