پروتز، بزرگ و برجسته کردن لب با تزریق ژل و چربی


جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

پروتز زیبایی لب عبارت است از بزرگ کردن و حالت دادن به لب‌های فرد و تقویت رابطه‌ی ابعادی آن در تناسب با بینی، دندان‌ها و ساختارهای هم‌جوار در صورت. حالت مناسب برای لب با در نظر گرفتن تناسب سه‌بعدی بین دندان‌ها و لب و همچنین عملکرد آن‌ها به هنگام تکلم تعیین می‌شود. اگرچه اغلب پروتز لب و تزریق ژل به لب، فرایندهای یکسانی در نظر گرفته می‌شوند ولی درواقع با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی برای بزرگ کردن موقت لب از روش‌های تزریق ژل و چربی استفاده می‌شود. و برای آن دسته از افرادی که علاقمند به حجیم سازی دائمی لب هستند، فرایند پروتز لب که همراه با عمل جراحی است پیشنهاد می‌شود. هردوی این روش‌ها بسیار پرکاربرد هستند و تحت نظر پزشک متخصص انجام می‌شوند.

همانند تمامی دیگر جراحی‌های زیبایی، برجسته کردن لب نیز نیازمند مسئولیت‌پذیری زیادی است. تنها خود شما می‌توانید تشخیص دهید که آیا برای انجام این عمل آماده‌اید یا خیر. با انتخاب یکی از پزشکان باتجربه‌ی ما در کلینیک زیبایی سپید و ارتباط با وی می‌‌توانید مناسب‌ترین روش درمانی با توجه به نیازهای خود را تعیین کنید. ما در این مقاله به مؤثرترین و رایج‌ترین روش‌های برجسته‌سازی لب مانند تزریق به لب و پروتز لب پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره قبلی از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸-۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳-۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ با ما تماس بگیرید.

چه کسانی بهترین داوطلبین برای انجام عمل برجسته‌سازی لب هستند؟


به طور کلی شما باید وضعیت سلامت عمومی مناسبی داشته باشید. در صورتی که به تب‌خال و یا بیماری‌های خاصی مثل دیابت و لوپوس مبتلا هستید و یا لب‌های شما زخم بوده یا مشکلات مربوط به لخته شدن خون دارید، داوطلب مناسبی برای انجام این عمل نخواهید بود. همانند تمامی دیگر روش‌های درمانی، در صورت داشتن هرگونه حساسیت و یا مصرف هرگونه دارو باید این اطلاعات را در اختیار پزشک خود قرار دهید، همچنین سوابق پزشکی شما نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. در صورتی که سیگار می‌کشید، این مورد نیز می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد.

چگونه برای عمل برجسته‌سازی لب آماده شویم؟


 مهم است که همراه با یک نفر برای درمان مراجعه کنید تا پس از عمل او شما را به خانه ببرد. اگر سیگار می‌کشید از شما خواسته می‌شود تا برای مدتی قبل از عمل این عادت را کنار بگذارید. شما باید در این مورد با دقت به دستورالعمل‌های پزشک خود عمل کنید. در روز عمل لباس‌های راحت و گشاد بپوشید. برای انتخاب پیراهن یا تی‌شرتی که در آن روز می‌پوشید باید دقت به خرج دهید و در صورت امکان یک پیراهن دکمه‌دار بپوشید تا بعداً مجبور نباشید آن را از روی صورت خود بالا بکشید.

گزینه‌های بدون جراحی


روش‌های بدون جراحی برای برجسته کردن، پر کردن و بهبود ظاهر لب‌ها وجود دارند که می‌توانند بدون نیاز به انجام عمل جراحی، زیبایی شما را بیشتر کنند. این روش‌ها ممکن است شامل تزریق چربی، مایعات کلاژن دار یا ژل به لب‌ها باشند. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

تزریق چربی

در این روش بدون جراحی برای برجسته و پر کردن لب‌ها از تزریق چربی استفاده می‌شود. تزریق چربی به درون لب‌ها باعث افزایش حجم آن‌ها و درنتیجه بزرگ و پر به نظر رسیدن آن‌ها و افزایش جذابیت می‌شود. جالب است بدانید که این روش هیچ عارضه‌ی جانبی نخواهد داشت چراکه چربی مورد استفاده در آن از خود بدن گرفته می‌شود. بدین معنی که چربی‌های خود بدن شما به درون لب تزریق خواهند شد. البته مهم است بدانید که آثار این روش تنها به مدت ۳ تا ۴ ماه باقی مانده و در صورتی که وزن شما اضافه شود، ممکن است لب‌های شما بزرگ‌تر شوند چراکه حجم سلول‌های چربی تزریق شده به لب افزایش پیدا می‌کند.

تزریق ژل

در اکثر ژل‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که یک ماده‌ی طبیعی بوده و در بدن نیز وجود دارد. ژل‌های هیالورونیک اسید با دقت به لب‌ها تزریق می‌شوند علاوه بر افزایش حجم لب‌ها، حالت آن را نیز بهبود می‌بخشند. ژل هیالورونیک در زمان تزریق ساختارها و بافت‌های صورت را که ممکن است به دلیل سالخوردگی انعطاف‌پذیری خود را از دست داده باشند را حمایت می‌کند. این مواد همچنین سبب بالا آمدن آب تا سطح پوست شده که ظاهر آن را با طراوت و شاداب می‌کند. آثار تزریق ژل هیالورونیک معمولاً در حدود ۶ ماه تا یک سال باقی می‌ماند. پس‌ازاین دوره‌ی زمانی، برای حفظ حجم دلخواه لب، انجام تزریقات اضافی لازم خواهد بود. رستیلین یک ژل شفاف است. این ژل حاوی هیالورونیک اسید می‌باشد. این ماده زیست تخریب پذیر بوده و درنتیجه بدن شما در عرض شش ماه آن را جذب خود می‌کند.

کلاژن

اتولوژن به تزریق کلاژن خودی به بدن گفته می‌شود که این کلاژن از منطقه‌ای دیگر در بدن فرد استخراج شده است. این روش خطر بروز واکنش آلرژیک را نداشته ولی آثار آن موقتی‌اند. این روش برای افرادی که آمادگی تغییرات دائم را ندارند مناسب است.

مزایای تزریق به لب

انجام تزریقات لب نه ‌تنها باعث افزایش حجم لب‌ها و از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود، بلکه مزایای مهم دیگری نیز خواهد داشت. این روش انواع زیادی داشته که می‌توانید آن‌ها را امتحان کرده و بدون کبودی و ازکارافتادگی به نتایج دلخواه خود برسید. تزریقات لب هزینه‌ی کمتری هم دارند. همچنین در نظر داشته باشید که تزریق به لب را می‌توان در مطب متخصص پوست انجام داد و درنتیجه شما می‌توانید این کار را به هنگام یک استراحت چند ساعته از محل کار و یا به هنگام بازگشت به خانه انجام دهید و نگران رفتن به بیمارستان نیز نخواهید بود.

گزینه‌ی عمل جراحی

در این عمل جراحی، اندازه‌ی لب‌ها به طور دائمی افزایش پیدا می‌کند. برای انجام این عمل جراحی دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. گزینه‌ی اول که اکثر جراحان از آن استفاده می‌کنند پرمالیپ بوده که نوعی ماده‌ی سیلیکونی جامد است و لب‌های طبیعی و نرمی را برای شما ایجاد می‌کند. گزینه‌ی دوم آدوانتالیپ بوده که از یک ماده‌ی مصنوعی گورتکس ساخته شده و نتایج آن حجیم‌تر و سفت‌تر خواهند بود.

خطرات و مزایای پروتز لب

در مقایسه با دیگر عمل‌های جراحی زیبایی، خطرات ناشی از عمل پروتز لب نسبتاً پایین می‌باشند. بااین‌حال بهتر است که قبل از قرار گرفتن تحت هرگونه عمل جراحی، از خطرات احتمالی آن آگاهی داشته باشید. برخی از خطرات همراه با عمل پروتز لب عبارت‌اند از پس‌زده شدن پروتز، عفونت، حرکت کردن پروتز، ایجاد جای زخم و سفت شدن لب‌ها. بااین‌حال می‌توانید با انتخاب یک جراح باتجربه برای انجام عمل پروتز لب، خطر بروز این عوارض را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

پروتز یا ژل؟


خبر خوب برای پاسخ دادن به این سؤال اینکه گزینه‌ها و روش‌های جایگزین زیادی وجود دارند که هرکدام می‌توانند پاسخگوی نیازها و خواسته‌های هر فرد باشند. خانم‌هایی که می‌خواهند نتایج دائمی بگیرند بهتر است از روش پروتز لب و یا تزریق ژل‌های با ماندگاری بالا استفاده کنند. برخی از افراد از اینکه پس از انجام عمل برجسته‌سازی لب چه احساسی دارند مطمئن نبوده و می‌خواهند برای برجسته کردن لب‌های خود قدم‌های کوچکی بردارند. خوشبختانه روش‌های متعددی وجود دارند که حجم لب‌ها را افزایش داده ولی آثار آن‌ها موقتی است. در طول جلسه‌ی مشاوره، تمامی این تکنیک‌ها مورد بحث قرار گرفته و روش مناسب برای شما انتخاب می‌شود.

عمل برجسته‌سازی لب چگونه است؟


برجسته‌سازی لب (با روش‌های جراحی و بدون جراحی) به شکل یک عمل سرپایی در یک اتاق عمل مورد اطمینان انجام می‌شود. عمل جراحی برای قرار دادن پروتز در درون لب معمولاً یک ساعت زمان برده و در اکثر موارد تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. بزرگ کردن لب با استفاده از روش تزریق ژل در مطب پزشک انجام شده و معمولاً ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. معمولاً برای انجام تزریقات از یک کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود. لب‌های شما پس از انجام عمل به مدت چند روز متورم و دردناک خواهند بود. زمانی که این تورم از بین رفت، لب‌های شما نرم و بزرگ‌تر خواهند بود.

بهبودی


اگر عمل پروتز لب به صورت جراحی را انجام داده‌اید، ممکن است پس از جراحی بهبودی شما تا دو هفته زمان ببرد. مهم است که خودتان را بشناسید. در مورد مدت زمانی که برای بهبودی نیاز خواهید داشت با جراح خود گفتگو کنید. ممکن است لازم باشد تا برای مدتی از کار خود مرخصی بگیرید. شما حداقل به سه روز مرخصی از کار خود احتیاج خواهید داشت. اگر ورزش می‌کنید، احتمالاً پس از تزریقات به مدت چند روز و پس از جراحی پروتز به مدت چند هفته نخواهید توانست تمرینات خود را ادامه دهید.

معایب عمل برجسته‌سازی لب چیست‌اند؟


عیب اصلی روش‌های برجسته‌سازی لب با جراحی و یا بدون جراحی، این است که ممکن است لب‌های شما همان‌طور که انتظار آن را داشته‌اید از آب درنیایند. گاه‌ وبیگاه افراد متوجه می‌شوند که نتایج ایجاد شده پس از انجام عمل آن‌طور که انتظار آن را داشته‌اند نبوده است مخصوصاً زمانی که پروتز، همان‌طوری که باید در محل خود قرار نمی‌گیرد. بسیاری از روش‌های استفاده شده برای برجسته‌سازی لب مانند تزریق ژل موقتی‌اند و حتی ممکن است آثار آن‌ها در عرض چند ساعت از بین برود درحالی‌که برخی دیگر از این روش‌ها آثاری با ماندگاری ۸ ماهه دارند. در برخی از موارد ممکن است در اثر درمان احساس ناراحتی، قرمز شدن پوست و واکنش‌های آلرژیک به شما دست دهند. بااینکه این عمل آن‌چنان گران‌قیمت نیست ممکن است برخی روش‌های آن چندین هزار دلار هزینه داشته باشند تا بتوانند آثار موردنظر شما را خلق کنند.

هزینه


اگر شما تنها به دلایل زیبایی قصد انجام این عمل را دارید، باید تمامی هزینه‌ی آن را خودتان پرداخت کنید و بیمه کمکی به شما نخواهد کرد. مطمئن باشید که از تمامی هزینه‌های عمل ازجمله هزینه‌ی پزشک، بیهوشی، معاینات بعدی و هزینه‌های بیمارستان در صورت نیاز به آن آگاهی داشته باشید. یک پیش‌بینی از هزینه‌ی عمل خود در ذهن داشته باشید و برای پرداخت آن برنامه‌ریزی کنید. عمل برجسته‌سازی لب در صورتی که به دلایل ترمیمی مانند نقص‌های مادرزادی یا نقص‌های ایجاد شده در اثر آسیب‌ها و حوادث انجام شود، ممکن است شرکت‌های بیمه هزینه‌ی انجام آن را پوشش دهند.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷