لیزر لیپولیز برای لاغری شکم، پهلو، ران و بازو: مزایا و هزینه

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

لیزر لیپولیز عملی کم تهاجمی برای از بین بردن چربی‌های اضافه تجمع یافته در برخی نواحی بدن و در واقع روشی برای لاغری موضعی  است. این روش می‌تواند به نحو مؤثری، چربی‌هایی که در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند را از بین ببرد. لاغری با لیزر لیپولیز در مقایسه با عمل لیپوساکشن  معمول، عوارض جانبی بسیار کمتری دارد و ایمن‌تر است. در این روش از اشعه‌ی لیزر برای انحلال چربی استفاده می‌شود و سپس ممکن است پزشک اجازه دهد که این چربی انحلال یافته از طریق متابولیسم بدن جذب شود و یا ممکن است آن را با ساکشن بیرون بکشد که در این صورت، مقادیر بسیار زیادی چربی از بدن استخراج می‌شود.

برای انجام لیزر لیپولیز دو تکنولوژی متمایز وجود دارد، لیز‌vهای خارجی (لیزر سرد) و لیزر‌های داخلی. برخلاف تصور عامه و تبلیغات موجود در بازار، این دو تکنولوژی به منظور استفاده‌ی هم‌زمان با لیپوساکشن طراحی شده‌اند تا لیپوساکشن را کارآمدتر کنند اما این دو تکنولوژی به طور مستقل برای لاغری موضعی کاربردی ندارند.

روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن، لیفت صورت، لیفت باسن و ران همگی به منظور اصلاح فرم بدن و صورت طراحی شده‌اند. اما روش‌های درمانی کم‌تهاجمی با دوره بهبودی و خطر کمتر وجود دارد که برای خوش فرم کردن بدن بکار می‌روند.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید همیشه به دنبال جدیدترین ابداعات و نوآوری‌ها در زمینه پزشکی زیبایی هستند. بسیاری از روش‌های تازه معرفی شده در این زمینه تنها تبلیغات زودگذر هستند و برخی دیگر نیز هیچ تأثیر مثبتی ندارند اما هر از چند گاهی نیز نتایج تحقیقات گسترده‌ی محققین ما، ما را به روش‌ها یا تکنولوژی‌هایی می‌رساند که حقیقتاً موثر و مفید هستند. تکنولوژی جدید لیزر لیپولیز نیز یکی از همین موارد است که می‌توان آن را به نحو مؤثری برای لیفت دادن پوست، فرم دادن به صورت، فرم دادن به بدن و لاغری موضعی و برای بسیاری مقاصد دیگر به کار برد. این روش درمانی تقریباً بدون درد، بسیار سریع و مؤثر است. جهت اطلاع از سایر روش‌های زیبایی و لاغری ما در این کلینیک می‌توانید با ما از طریق شمار‌ه‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ - ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ - ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس حاصل فرمایید.

مزایا


  • مدت زمان بهبودی کوتاه
  • کمترین میزان درد و ناراحتی: انجام لیپولیز تقریباً بدون درد است و میزان کبودی نیز بسیار کمتر از لیپوساکشن است.
  • دستیابی به پوستی تقریباً طبیعی بعد از گذشت تنها سه ماه
  • ایمنی بالا: لیزر لیپولیز از لیپوساکشن معمول بسیار کم تهاجمی‌تر است چرا که از داروی بیهوشی کمتری استفاده می‌شود و خونریزی بیمار نیز بسیار کم‌تر است.

این روش را برای چه نواحی از بدن می‌توان به کار برد؟


لیزر لیپولیز جایگزین بسیار مناسبی برای لیپوساکشن معمول است و علاوه بر این، این روش را می‌توان برای نواحی کوچک‌تر و ظریف‌تر مانند صورت، گردن، زانو، کمر، زیر بغل، سینه‌ها و نواحی که پوست شل و افتاده دارند به کار برد.

چه کسانی متقاضی مناسبی برای لیزر لیپولیز هستند؟


در صورتی که شما در بدن خود دارای نواحی از چربی‌های موضعی تجمع یافته هستید که به رژیم غذایی و ورزش کردن مقاوم هستند، احتمالاً می‌توانید کاندید مناسبی برای این عمل باشید. اگر شما از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید، وزن بدن شما در محدوده‌ی نرمال باشد و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج عمل داشته باشید، متقاضی مناسبی برای لیزر لیپولیز شکم و پهلو محسوب می‌شوید.

توصیه‌های قبل از درمان


این روش درمانی، غیرتهاجمی است و بنابراین نیاز چندانی به اقدامات آمادگی ندارد، اما ما برخی توصیه‌های مناسب قبل را درمان را  در این جا ذکر می‌کنیم:

  • لباس‌های گشاد و راحت بپوشید.
  • در روز انجام درمان هیچ کرم یا روغنی به پوست خود نزنید و در طول دوره بهبودی پس از درمان نیز روغن برنزه به پوست خود نزنید. تا دو ساعت قبل از درمان، غذای سنگین مانند کربوهیدرات و غذای چربی نخورید.
  • برای عملکرد بهتر سیستم لنفاوی بدن بهتر است مقادیر زیادی آب بنوشید.
  • از خوردن کافئین و نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید چرا که می‌توانند باعث حالت تهوع شوند.

لیزر لیپولیز چگونه انجام می‌شود؟


یک کانولای بسیار باریک (یا یک لوله) به قطر ۱ الی ۲ میلی‌متر از طریق پوست وارد چربی‌های موضعی می‌شود. این لوله حاوی فیبر نوری انتقال ‌دهنده‌ی لیزر است. کانولا به سمت عقب و جلو حرکت می‌کند و در همین حین، اشعه‌ی لیزر را به بافت چربی می‌تاباند و موجب شکسته شدن سلول‌های چربی می‌شود. اشعه‌ی لیزر همچنین بر لایه درمیس پوست اثر می گذارد و موجب تولید کلاژن بیشتر می‌شود.

آیا این روش درمانی دردناک است؟


هر چند میزان تحمل درد یا آستانه‌ی  درد در بیماران مختلف فرق می‌کند اما اغلب بیماران به راحتی انجام لیپولیز را تحمل می‌کنند و اظهار می‌کنند که درد کمی دارند یا هیچ دردی ندارند. در این تکنیک، لایه‌های مختلف بدن به ترتیب گرم می‌شوند و بنابراین شما هیچ دردی حس نمی کنید. بیماران معمولا اظهار می‌کنند که انجام این درمان حسی شبیه به ماساژ گرم دارد. این روش درمانی کاملاً ایمن و غیرتهاجمی است و هیچ نیازی به تزریق یا مصرف دارو ندارد و بنابراین، اثرات جانبی نیز ایجاد نمی‌کند.

مراقبت‌های پس از درمان


عمل لیپولیز روشی برای درمان چاقی نیست بلکه برای افرادی به کار می‌رود که در نواحی از بدن خود، چربی‌های موضعی دارند که علی‌رغم ورزش کردن و گرفتن رژیم غذایی، آب نمی‌شود. لیزر لیپولیز به‌عنوان روشی غیرتهاجمی و ایمن، نیازی به گذراندن زمان بهبودی ندارد، بدین معنا که شما بلافاصله پس از جلسه‌ی درمانی می‌توانید به انجام فعالیت‌های روزمره‌ی خود ادامه دهید. با این حال، برای رسیدن به نتایج مناسب ما برخی از توصیه‌های مربوط به اقدامات پس از درمان را اینجا ذکرمی‌کنیم:

  • سعی کنید در آن روز تا جای ممکن آب و مایعات بنوشید.
  • غذای سنگین نخورید و به جای آن سعی کنید غذاهایی بخورید که کربوهیدرات و چربی کمی دارند.
  • ظرف دو ساعت پس از درمان، سعی کنید میزان فعالیت فیزیکی خود را زیاد کنید تا به سوزاندن و دفع شدن چربی‌ها کمک کنید. بهترین حالت این است که به باشگاه ورزشی بروید اما اگر امکان انجام این کار را ندارید می‌توانید پیاده‌روی سریع یا هر ورزش هوازی دیگری را برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه انجام دهید.

روش لیزر لیپولیز، مانند روش لیپوساکشن، تعداد سلول‌های چربی بدن شما را کاهش نمی‌دهد و بنابراین برای حفظ نتایج حاصل از درمان باید سبک زندگی سالمی داشته باشید، رژیم غذایی مناسبی را دنبال کرده و ورزش کنید.

جلسه درمانی چقدر طول می‌کشد؟


مدت زمان انجام لیزر لیپولیز شکم و پهلو به بزرگی ناحیه تحت درمان بستگی دارد و بر این اساس جلسه درمانی ممکن است بین ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت زمان ببرد. طی جلسه‌ی  مشاوره با پزشک، او بعد از بررسی وضعیت شما به شما خواهد گفت که جلسه درمانی چقدر طول می‌کشد.

به چند جلسه لیزر لیپولیز نیاز دارم؟


اغلب بیماران بعد از اولین جلسه‌ی درمانی شاهد تغییرات بسیار قابل‌ توجهی خواهند بود. شما می‌توانید انتظار کاهش سایز تا ۲سانتی‌متر را به ازای هر جلسه‌ی  درمانی داشته باشید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن ما توصیه می‌کنیم که یک دوره درمانی شامل ۸ تا ۱۰ جلسه‌ی  درمانی را طی کنید که در آن فاصله جلسات درمانی بین ۷ تا ۱۰ روز است. تعداد جلسات درمانی بر هزینه لیپولیز نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نتایج درمان چگونه است؟


اغلب بیماران با هر جلسه‌ی درمانی در حدود ۲ سانتی‌متر سایز کم می‌کنند. اما نتایج درمان بستگی به انتظارات شما دارد. موارد دیگری نیز در این مورد باید مدنظر قرار گیرند:

  • لیزر لیپولیز شکم و پهلو نباید به عنوان روشی برای لاغری در نظر گرفته شود. این روش تنها برای از بین بردن چربی‌های موضعی تجمع یافته در بدن است که علی‌رغم داشتن سبک زندگی سالم، از بین نمی‌روند.
  • ما قصد نداریم که سایز بدن شما را به مقدار زیادی کاهش دهیم چرا که این کار، راه درستی برای کاهش وزن نیست.
  • در این روش درمانی، با گذراندن هر جلسه، مقدار کمی از چربی‌ها از بین می‌روند و ممکن است به نظر بیاید که درمان شما نتیجه‌ای نمی‌دهد اما اندازه‌گیری‌های انجام شده در زمان قبل و بعد از دوره‌ی درمانی نشان خواهد داد که چربی‌های موضعی شما کاهش چشمگیری داشته‌اند.
  • این روش درمانی باید همراه با داشتن سبک زندگی سالم باشد و شما باید چه قبل و چه بعد از درمان، مقدار کالری زیادی به بدن خود نرسانید.

ماندگاری نتایج


این روش درمانی نتایج بلندمدت و ماندگاری را به دنبال خواهد داشت. امواج اولتراسوند، آسیب زیادی به چربی‌های زیرپوستی می‌زنند و تا مدت زمان زیادی این سلول‌ها قادر به جمع کردن مجدد چربی در خود نیستند. بیمارانی که سبک زندگی سالمی را دنبال می‌کنند، می‌توانند انتظار داشته باشند که نتایج درمان آن‌ها تا  سال ماندگاری داشته باشد. طبق تجربه‌ی ما، نتایج درمان تا مدت زمان زیادی پس از دوره‌ی درمانی همچنان در حال بهبودی خواهند بود و تا ۹ ماه پس از آخرین جلسه‌ی درمانی، نتایج همچنان در حال بهبودی و پیشرفت هستند. انجام حتی یک تا دو جلسه درمانی هم نتایج خوبی را به دنبال دارد اما توصیه متخصصین ما این است که برای حفظ نتایج، جلسات درمانی دیگری را هر چند وقت یک‌بار تکرار کنید.

 عوارض جانبی


تا به حال هیچ عوارض جانبی از این روش درمانی گزارش نشده است.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷