روش‌های جوانسازی پوست صورت چه هستند؟

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

با افزایش سن، چربی‌های صورت به طور طبیعی تحلیل می‌رود. عضلات صورت به پوست نزدیک‌تر شده و خط خنده و خطوط دور چشم ظاهر می‌شوند. پوست صورت کمی کشیده شده و صورت لاغرتر به نظر می‌رسد و گونه‌های گوشتی به مرور کوچک می‌شوند.  برخی دیگر از فاکتورهای سنی تأثیرگذار بر پوست صورت شامل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عوامل وراثتی و سبک زندگی است. بسیاری از مردم این تغییرات را قبول نکرده و با مراجعه به متخصصین زیبایی یا متخصصین مو در تلاش برای بازگرداندن جوانی خود هستند. روش‌های مختلفی برای بازگرداندن جوانی و جوانسازی صورت وجود دارد. به این روش‌های درمانی، جوانسازی پوست صورت گفته می‌شود. در حالی که برخی از فرایندهای جوان سازی پوست صورت مانند لیفت صورت و درم ابریژن با عمل‌های جراحی انجام می‌شوند امروزه به صورت روزافزونی روش‌های کم تهاجمی ظهور پیدا کرده‌اند. برای انجام این عمل‌ها نیازی به ایجاد شکاف و بیهوشی نیست و با ناراحتی‌های کمی همراه بوده و نیاز به بستری شدن هم ندارند.

 جوانسازی صورت یک روش مؤثر در بهبود ظاهر صورت بدون نیاز به قرار گرفتن تحت عمل‌های جراحی است. با انتخاب یک روش از بین روش‌های مختلف موجود شما می‌توانید در جلسه مشاوره اولیه، فرایند مناسب با شرایط خود را برای جوانسازی صورت انتخاب کنید. برای راضی نگهداشتن متقاضیان، متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید از روش‌های مختلف درمانی برای زیبایی پوست بهره گرفته و به شما کمک می‌کنند تا به نتایج دلخواهتان دست یابید. این فرایندهای جوانسازی صورت فقط برخی از روش‌های زیباسازی بوده که به شما در بهبود ظاهر صورت کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌هایی که ما در کلینیک زیبایی سپید برای جوانسازی صورت به کار می‌بریم می‌توانید به شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ - ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ - ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

مزایا


جوانسازی صورت از پیر شدن صورت شما جلوگیری نمی‌کند اما می‌تواند سال‌ها شما را جوان‌تر نشان دهد و خطوط و چین و چروک‌های صورت که نشانه افزایش سن است را کاهش دهد. مزایای روشهای جوانسازی پوست به نوع درمان به کار برده شده بستگی دارد. در حالی که برخی از این فرایندها نیازی به بستری شدند ندارند اما نتایج حاصل از آنها مدت طولانی‌تر در صورت باقی می‌ماند.

متقاضیان جوانسازی صورت

افرادی که یک یا چند مورد از ملاحظات زیر را دارند می‌توانند از مزایای فرایندهای جوانسازی صورت بهره گیرند:

  • افرادی که پوستی دارند که نشانه‌های آفتاب‌سوختگی و آسیب‌های محیطی رویان نمایان شده است
  • افرادی که بافت پوست آن‌ها ناهموار بوده و در برخی قسمت‌ها تغییر رنگ داده است
  • افراد مبتلا به هایپرپیگمنتیشن (لکه‌های قهوه‌ای)
  • خطوط و چین و چروک‌های اطراف لب‌ها، چشم‌ها و خطوط روی پیشانی
  • افرادی که دچار افتادگی و شلی پوست به میزان خفیف تا متوسط شده‌اند
  • افرادی که جای جوش یا جای آبله‌مرغان سطحی دارند.

افراد متقاضی استفاده از این فرانید‌ها باید بدانند که این اقدامات درمانی زیبایی برای بهبود ظاهر فرد طراحی شده‌اند و با این روش‌ها نمی‌توان به ظاهری کامل و بدون هیچ ایرادی دست یافت. بیماران باید اهداف واقع‌بینانه‌ای نسبت به انجام این فرایندها داشته باشند. در خلال جلسه مشاوره برای جوانسازی صورت نخست در مورد انگیزه و علل این که شما می‌خواهید این فرایندها را انجام دهید با پزشک بحث و تبادل‌نظر کنید. با این کار شما می‌توانید تصمیم عاقلانه و واقع‌بینانه اتخاذ کرده و در آینده پشیمان نخواهید شد.

مشاوره


بیمار در جلسه مشاوره این فرصت را خواهد داشت که در مورد اهداف و انتظارات خود صحبت کرده و تمام سؤالات خود را از پزشک بپرسد. این ملاقات به پزشک نیز این فرصت را می‌دهد که در مورد مزایا، احتیاط‌ها، پاسخ‌های درمانی، واکنش‌های منفی، روش‌ها و نحوه انجام فرانید اطلاعات مهمی را به بیمار ارائه کند.

انواع اقدامات درمانی


در زیر به برخی از اقدامات درمانی معمول و متداول برای جوانسازی صورت اشاره می‌کنیم. همه این روش‌ها ریسک‌ها، مزایا، هزینه‌ها و روش‌های مختص به خود را دارند.

در زیر به برخی از روش‌های کم تهاجمی جوانسازی صورت که محبوب‌تر هستند اشاره می‌کنیم:

کرم‌های جوانسازی

این کرم‌ها با فرمول‌هایی ساخته شده‌اند که نیازهای پوست‌های خشک را رفع کرده و با مرطوب کردن، پوست را تسکین می‌دهند و قابلیت مرطوب‌سازی پوست را با قدرت آب‌رسانی اسید هیالورانیک بهبود می‌دهند.

لایه‌برداری شیمیایی

با استفاده از برخی مواد شیمیایی روی پوست، لکه‌های ناشی از افزایش سن در حالی که بافت‌ها از شفافیت کمتری برخوردارند از بین می‌روند. در لایه‌برداری شیمیایی از محلول‌های اسیدی روی پوست استفاده می‌شود که به درمان جای جوش، آثار آفتاب‌سوختگی، لکه‌های ناشی از افزایش سن، کک و مک، خشن بودن و پیگمنتاسیون های ناهموار پوست کمک می‌کند. لایه‌برداری شیمیایی را می‌توان در همه قسمت‌های بدن به کار برد. در این فرایند یک لایه از پوست که ممکن است سطحی یا عمقی باشد برداشته می‌شود. لایه‌برداری در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود و زمانی که محلول‌ها از روی پوست شسته شد، پوست با طراوت تر و شفاف‌تر می‌شود. برخی از عوارض جانبی خفیف ناشی از لایه‌برداری شیمیایی عبارتند از قرمز، پوسته‌پوسته شدن و سوزش موقتی پوست.

ژل های پوستی

 

ژل‌های پوستی برای رفع چین و چروک‌های صورت، برجسته‌سازی لب‌ها و زیبایی پوست دست مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ژل‌ها همچنین برای ترمیم برخی از فرورفتگی‌های پوست و اسکارهای باقیمانده روی پوست به کار برده می‌شوند.

انتقال چربی

تزریق چربی با افزایش حجم، تغییر کانتورهای صورت و کاهش چین و چروک‌ها به جوانسازی صورت کمک می‌کند. با تزریق چربی، بافت‌های صورت که به دلیل افزایش سن تحلیل رفته‌اند چاق‌تر و پرتر به نظر می‌رسند. همچنین اثبات شده است که با تزریق چربی کیفیت و بافت پوست نیز بهبود می‌یابد. جوانسازی صورت با تزریق چربی در قسمت‌هایی از صورت مانند گونه‌ها، لب‌ها، پلک‌ها، شقیقه‌ها به کار برده شده و در رفع چین و چروک‌های اطراف دهان (خطوط مارینته و خطوط نازولابیال) مؤثر است.

تزریق بوتاکس

 دیسپورت و بوتاکس از سم بوتالینیوم ساخته شده‌اند که برای جلوگیری از انقباض عضلات ایجادکننده چین و چروک‌ها به کار برده می‌شوند و در نتیجه باعث رفع چین و چروک‌های صورت می‌شوند.

رادیو فرکانسی(RF)

استفاده از انرژی رادیو فرکانسی یک روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست در مراحل اولیه شل شدن پوست است و برای افرادی که نمی‌خواهند یا به روش‌های جراحی باور ندارند مناسب است. این روش معمولاً برای رفع خطوط پیشانی، گودی زیر چشم، گونه‌ها، قسمت میانی صورت، خطوط فک و گردن به کار برده می‌شود. هزینه رادیو فرکانسی برای سفت کردن پوست به ناحیه‌ای که باید تحت درمان قرار گیرد و نوع دستگاه مورد استفاده بستگی دارد.

لیزر فرکشنال CO2

 لیزر فرکشنال CO2 به بهبود کلی رنگ پوست کمک کرده و همچنین ظاهر چین و چروک‌ها و خطوط صورت و جای جوش‌های بزرگ و کوچک و لکه‌های روی دست‌ها یا صورت را درمان می‌کند. این روش درمانی مطمئن، بی‌خطر و مؤثر است بدان معنا که می‌توان آن را برای هر قسمت از صورت، گردن و دست‌ها و حتی برای ظریف‌ترین و نازک‌ترین انواع پوست‌ها نیز به کار برد. از آنجا که لیزر درمانی، تولید کلاژن را تحریک می‌کند شما می‌توانید بهبود پیش‌رونده را حداقل از ۶ ماه تا یک سال پس از انجام لیزر درمانی احساس کنید.

جوانسازی با نور (آی پی ال)

 

جوانسازی با نور برای کاهش قرمزی، گرگرفتگی و کاهش چین و چروک‌های صورت به کار برده می‌شود. با تاباندن لیزر به مدت کوتاه روی ناحیه تحت درمان، ظاهر ناخوشایند عروق و لکه‌های صورت به آرامی از بین می‌روند. با کمک این روش درمانی، رنگ پوست بهبود یافته و ظاهر و احساس لطافت بیشتری در پوست به همراه خواهد داشت.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یک روش مطمئن و معمول بوده که می‌تواند جایگزین عمل‌های لیفت صورت شود. این عمل کم تهاجمی بوده و شل شدگی پوست در اطراف گونه‌ها، فک و گردن را با سرعت و با حداقل ریسک نسبت به روش‌های سنتی درمان می‌کند. با این که نتایج حاصل از لیفت با نخ چشمگیر و تقریباً فوری است و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر لیفت صورت دارد اما هزینه‌های انجام آن کاملاً مناسب‌تر مقرون به‌صرفه‌تر از روش‌های سنتی است.

چه انتظاری از فرایندهای جوانسازی صورت می‌توان داشت؟


با انجام فرایندهای غیرتهاجمی جوانسازی صورت که برای انجام آنها نیاز به انجام عمل‌های جراحی نیست، ظاهر شما جوان‌تر می‌شود. در این فرایند با ترکیب روش‌های مختلف می‌توان ظواهر و قسمت‌های مختلف صورت را بهبود بخشید. این بهبودی به اهداف بیمار بستگی دارد. متناسب با عمل انجام شده ممکن است این تغییرات جزئی یا کلی باشد. برخی از این روش‌های درمانی تهاجمی‌تر از بقیه هستند.

اثر فرایندهای جوانسازی صورت تا چه مدت باقی می‌ماند؟


اثر فرایندهای جوانسازی پوست می‌تواند از ۱۲ هفته تا پایان عمر باقی بماند که به روش مورد استفاده در درمان بستگی دارد. در حالی که در برخی از روش‌های درمانی ممکن است نتایج چشمگیر بوده و اثران مادام‌العمر باقی بماند در برخی دیگر از روش‌های درمانی برای دستیابی به نتایج مطلوب باید یک دوره درمانی در نظر گرفته شود. هر یک از روش‌های جوانسازی صورت که در بالا توضیح داده شد مزایا و معایب خود را دارد و بیمار باید قبل از انجام آنها به طور کامل در مورد آنها تحقیق و گفتگو کند. در زیر متوسط دوام اثر حاصل از به کار گیری هر روش درمانی بیان شده است که ممکن است برای هر بیماری متفاوت باشد:

  • تزریق بوتاکس: تا ۴ ماه
  • تزریق ژل: از شش ماه تا دو سال
  • لایه‌برداری شیمیایی: متغیر بوده و به مواد شیمیایی مورد استفاده بستگی دارد.
  • هزینه‌ها


  • هزینه انجام فرایندهای جوانسازی و لایه‌برداری پوست متغیر است. هزینه دستمزد پزشک بر اساس میزان تجربه وی متفاوت بوده، نوع فرایند به کار برده شده و محل جغرافیایی مطب پزشک نیز از فاکتورهای تعیین‌کننده در میزان هزینه هر فرایند است. بیشتر بیمه‌های درمانی جراحی‌های زیبایی و عوارض ناشی از آنها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند اما بسیاری از جراحان پلاستیک برنامه‌هایی برای نحوه پرداخت هزینه‌ها به بیمار ارائه می‌کنند که باید در مورد آنها از پزشکان سؤال کنید.

  • جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

    شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

    شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

    شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷