میکرودرم ابریژن واقعا پوست را جوان می‌کند؟

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

میکرودرم ابریژن واقعا پوست را جوان می‌کند؟

چندروز دیگر جشن ازدواجتان است ولی از اینكه پوست شما طراوت و شادابی لازم را ندارید نگرانید؟ بهتر است روی ماسك‌های زیبایی كه قرار است در آرایشگاه روی پوست‌تان بگذارید حساب نكنید. ما پیشنهاد دیگری برای شما داریم و آن سر زدن به یك كلینیك پوست و انجام میکرودرم ابریژن است، البته زیر نظر پزشک.

میکرودرمابریژن (Microdermabrasion) اولین ‌بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا مورداستفاده قرار گرفت. سپس در بیشتر کشورهای اروپایی به ‌عنوان روش بدون عارضه جوان‌سازی استفاده شد و بعد از آن در کشورهای آمریکایی نیز مورداستفاده قرار گرفت.

میکرودرم و شادابی پوست

دراین روش با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس پودر اکسیدآلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌کند. این روش برای ساییدن سطح پوست با کنترل دقیق است که میتوان بوسیله آن عمق مشخصی از سطح پوست را لایه برداری کرد.با این روش لایه های مرده پوست برداشته میشود.

بسیاری از افراد از جای جوش‌ها  و منافذ باز روی صورتشان در صورتشان ناراضی‌اند كه به داروهای شیمیایی جواب نمی‌دهد. این روش را به آنها پیشنهاد می‌كنیم. از میكرودرم ابریژن می‌توان برای رفع جایجوش‌ها استفاده كرد. از میکرودرم ابریژن می‌توان در درمان جای جوش و  آکنه و آبله‌مرغان نیز استفاده كرد. جوشگاه‌های زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و اغلب بر حسب نوع اسکار (جای جوش) و محل و عمق آن به چند جلسه درمان هفتگی نیاز دارد.در صورتی که فرو رفتگی های جای جوی زیاد باشد لیزر فرکشنال پیشنهاد میگردد.

میکرودرم همچنین در رفع چین و چروک های  سطحی پوست هم تاثیر گذار می باشد.فواصل درمانی بر حسب بیمار متغیر است.

در ترمیم جوشگاه‌های سوختگی نیز می‌توان از میکرودرم استفاده کرد.

درمان چین و چروک و جوانسازی با میکرودرم

میکرودرم همچنین در رفع چین و چروک های  سطحی  و کم عمق پوست هم تاثیر گذار می باشد.فواصل درمانی بر حسب بیمار متغیر است.چروک‌های خیلی عمیق با این روش درمان نمی‌شوند، ولی قوام کلیپوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف‌تر و محکم‌ترمی‌شود، چون در این روش سایش پوست سطحی است، جوشگاه و تغییررنگ پوست دیدهنمی‌شود. به همراه ‌این روش می‌توان از لیزرهای جوان‌سازی بدون زخماستفاده کرد که نتیجه درمان را خیلی بهتر می‌کند.

لك‌های پیری و حاملگی چه‌ طور؟

دربارهلك‌های پیری باید گفت که این لک‌ها یا مربوط بهآفتاب بوده یا در سنین بالا در پوست‌های روشن دیده می‌شود. این لک‌ها بامیکرودرم ابریژن قابل درمان هستندمهlکاملا بدون عارضه می باشد.. اما مهم ترین اثر میکرودرم ابریژن کم‌رنگ یا محو کردنلک‌های حاملگی است، به‌خصوص اگر هم ‌زمان با آن از داروهای لک‌بر نیز استفاده شود. بررسی‌های اخیری که روی میکرودرم ابریژن انجام شده، نشان‌دهنده افزایش ۲۰برابری نفوذویتامین C پس از یک جلسه درمان است. این اثر میکرودرم در لک‌هایی که قبلا با درمان‌های ضد لک بهبود نیافته‌اند  مشهودتر است.

همچنین در درمان ترک‌های پوست در زمان حاملگی یاچاقی وبلوغ می‌توان از این روش استفاده کرد که البته خیلی خوب به درمان پاسخ نمی‌دهد.

در صورت بعضی از خانم‌ها و آقایان منافذ پوستی بزرگی دیده می‌شود. میكرودرم ابریژن می‌تواند كاری برای آنها بكند؟

بازشدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم‌ها و آقایان است. یکی ازراه‌های درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریژن است. پس از چند جلسهدرمان، به‌علت بافت‌سازی و محکم‌تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک‌ترمی‌شود.

یكی دیگر از كاربردهای این روش، درمان و برطرف كردن جایتاتو وخالكوبی است. خالكوبی‌های سطحی پوست را می‌توان با این روش درمان كرد و یا از همراهی این روش با لیزرهای خاص برای پاك‌كردن تاتوهای بد رنگ شده یا بد فرم استفاده كرد

برای ازبین بردن جوشهای سر سیاه که بسیار شایع می باشد نیز می تواناز میکرودرم ابریشن استفاده کرد.کاهش جوشهای سر سیاه پوست به کم شدن ضایعات جوشهایغرور جوانی نیز کمک خواهد کرد.

در درمان چروک های ناحیه گردن وضایعات این ناحیه نیز از روش میکرودرم ابریشن می توان سود جست.

روش كار چگونه است؟

در ابتدا پوست تمیز و ازآرایش و چربی کاملا پاک می‌شود و سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن کهاز سوی پزشک تعیین می‌شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت‌های متعددانجام می‌شود. زمان لازم حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردناست.

پس از خاتمه درمان، صورت پاک و سپس شسته می‌شود و یک کرم قابض (مثل اکسید دو زنگ یا کالامین) به محل مالیده می‌شود.

به جز مصرفضدآفتاب،مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست و این روش برای افرادی که کار می‌کنند،مناسب است. تعداد

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷