لیفت و بالا کشیدن ابرو و پیشانی با بوتاکس،ژل و نخ


جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

هم‌زمان با افزایش سن، پیشانی و ابروها به سمت چشم دچار افتادگی می‌شوند. افراد اغلب اشتباهاً این عارضه را ناشی از ایجاد پوست اضافی در پلک فوقانی می‌دانند، اما درواقع بخش جانبی ابرو دچار افتادگی شده است، این افتادگی ممکن است فضای بالای چشم‌ها را تحت پوشش خود قرار دهد. برای غلبه بر این عارضه، بیماران ابروها را بالا می‌برند؛ این کار باعث می‌شود که چین‌وچروک‌های عرضی در پیشانی افزایش یابد. همچنین ممکن است خطوط عمودی بین ابروها نیز عمیق‌تر شود. این افراد متقاضیان مناسبی برای لیفت ابرو در نظر گرفته می‌شوند. در حال حاضر به کمک روش غیر جراحی لیفت ابرو، می‌توان ابروها را کشیده و چین چروک اطراف چشم را کاهش داد. لیفت ابرو به آن‌ها شکل مناسبی داده و صورت افراد را باز می‌کند به ‌نحوی‌که جوان‌تر به نظر خواهند رسید.

اگر همیشه دوستان از شما می‌پرسند خسته هستید یا نه، ممکن است به دلیل افتادگی ابروها یا پلک‌های شما باشد. یک روش ساده و غیرتهاجمی برای اصلاح این عارضه وجود دارد. متخصصین ما در کلینیک سپید ، لیفت ابرو را با استفاده از روش‌هایی همچون: تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و لیفت با نخ توصیه می‌کنند؛ همه این گزینه‌ها غیرتهاجمی و بی‌خطر بوده و در اصلاح وضعیت عضلات بالای ابرو و همچنین نیمه بالای صورت شما مؤثر خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه‌های درمانی در خصوص لیفت ابرو (و یا لیفت پیشانی) و همچنین برای کسب اطلاعات لازم بر اساس شرایط و نیازهای خود و درمان‌های منحصربه‌فرد، می‌توانید با شماره تلفن های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷  جهت رزرو نوبت تماس بگیرید.

لیفت ابرو چیست؟


سال‌های متمادی، برای بسیاری از بیماران عمل جراحی لیفت پیشانی یا لیفت ابرو، تنها راه درمانی برای رفع چین‌ و چروک‌ها و افتادگی ابروها محسوب می‌شد. در حال حاضر گزینه‌هایی  غیرتهاجمی مختلفی برای اصلاح ابروهای در اختیار بیماران قرار دارد. ابروها برای مدت‌زمان طولانی در موقعیت خود باقی می‌مانند، که می‌تواند ۶ تا ۸ ماه باشد. برای حفظ موقعیت عضلات بالای ابرو و ظاهر آن،  ممکن است تکرار درمان لازم باشد.

مزایای لیفت ابرو


لیفت ابرو مزایای متعددی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش اعتماد به‌ نفس در اثر بهبود ظاهر افراد.
  • جوان‌ سازی چهره افراد.
  • جذاب و دوستانه‌تر شدن ظاهر چهره.
  • کاهش تنش در عضلات پیشانی.
  • می‌تواند هم‌زمان با درمان‌های دیگر، مانند لیفت صورت و روش‌های درمانی دیگر رفع چین‌ و چروک‌ها، ترکیب شود.
  • حداقل عوارض جانبی و بهبودی سریع.
  • نتیجه درمان بسیار مطلوب و طولانی‌مدت است .
  • ظاهر فرد طبیعی خواهد بود.
  • موقعیت ابروها تناسب بیشتری با سایر اجزا صورت خواهند داشت.
  • خطرات بالقوه یا عوارض آن محدود است.
  • اصلاح افتادگی و غیریکنواخت بودن ابروها.

متقاضیان درمان


اگر پلک‌ها و یا ابروی شما دچار افتادگی شده‌اند، ممکن است متقاضی مناسبی برای درمان در نظر گرفته شوید. افتادگی ابروها می‌تواند ظاهر شما را خسته و عصبانی نشان دهد. این روش برای افرادی که دچار افتادگی خفیف ابرو شده‌اند و یا افرادی که تمایل دارند تناسب اجرای صورتشان بهبود یابد، توصیه می‌شود. همچنین اگر به عوارضی همچون: خطوط افقی پیشانی، چین‌وچروک و خطوط اخم بین ابروها و افتادگی پوست اضافی در بالای چشم‌ها مبتلا شده باشید، ممکن است گزینه لیفت ابروها، راه‌کار مناسبی برای شما محسوب شود. اگر باردار هستید، به کودک خود شیر می‌دهید و یا درگذشته نسبت به بوتاکس و یا ژل‌ها واکنش آلرژیک داشته‌اید، نباید چنین گزینه‌هایی را برایی لیفت ابرو در نظر بگیرید. افراد مبتلا به اختلالات عصبی- عضلانی قبل از انتخاب درمان باید با پزشک خود به مشورت بپردازند.

درمان‌های غیر جراحی لیفت ابرو


بوتاکس

ممکن است برای لیفت ابروها از روش غیر جراحی تزریق بوتاکس (BOTOX) استفاده شود. بوتاکس به عضلاتی که باعث افتادگی ابروها می‌شوند، تزریق می‌گردد. این عضلات به‌طور موقت آرام می‌شوند و اجازه می‌دهند ابروها ۱ تا ۲ میلی‌متر بالا بروند. طول مدت اثر درمان ۳ تا ۴ ماه خواهد بود. این گزینه درمانی برای بیمارانی که می‌خواهند بدون عمل جراحی ظاهر ابروهای خود را اصلاح کنند، مناسب است. در این روش غیرتهاجمی با استفاده از تزریق سم (اینکوبوتولینیوم توکسین A) و یا (اونا بوتولینیوم توکسین A) سعی می‌شود ابروها در موقعیت بهتری قرار بگیرند. هر دوی آن‌ها، ترکیبات کمی متفاوت از یک ماده مشابه هستند و از سم حاصل از باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم ساخته می‌شوند. تزریق بوتاکس می‌تواند ابرو را به صورت افقی، کمانی و یا انتهای ابرو را به بالا بکشد. شما باید در طول جلسه مشاوره، در خصوص اهداف خود با پزشک به مشورت بپردازید. همچنین در دوزهای کم، سم بوتولینوم برای جمع شدن عضلات داخل و اطراف پیشانی استفاده می‌شود تا خطوط موجود را صاف و مانع از تشکیل خطوط جدید شود. این امر کمک می‌کند تا چهره و ابروها جوان‌تر به نظر برسند. ممکن است بعضی از بیماران از ترکیب لیفت ابرو، قبل و بعد از استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی بهره ببرند. برخی از لایه‌بردارهای شیمیایی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که در بالا بردن ابروها و برطرف کردن خطوط پیشانی مؤثر هستند.

تزریق ژل

تزریق‌ژل زیر ابرو می‌تواند از آن‌ها پشتیبانی کرده و آن‌ها را به سمت بالا بکشد. معمولاً برای تزریق در این ناحیه به ۲ /۱ تا ۱ سرنگ از محصول تزریقی نیاز می‌شود. همچنین این روش کمک می‌کند تا حلقه استخوانی دایره‌ای اطراف ابروها،  نرم‌تر شده و ظاهر افراد جوان‌تر به نظر برسد. می‌توان از ژل‌های تزریقی در نیمه ​​بالایی پلک و ابروها استفاده نمود تا به کمک آن افتادگی ظاهر پلک‌ها اصلاح گردد. معمولاً پلک بالا از قسمت نیمه اول خود دچار افتادگی می‌شود، این امر باعث می‌شود نیمه میانی پلک‌ها نسبتاً توخالی به نظر برسد. با پر کردن نیمه میانی ابرو یا پلک، ظاهر پلک بالایی اصلاح‌شده و افتادگی پلک‌ها برطرف می‌گردد. ژل‌های تزریقی نسبت به بوتاکس مؤثرتر هستند و نتیجه آن‌ها نیز سریعاً ظاهر می‌شود. برخی متخصصین ترجیح می‌دهند که روش درمانی بوتاکس و تزریق ژل را باهم ترکیب کنند تا نتیجه مطلوب‌تری را به دست آورند. زیرا که بوتاکس عضلات را آرام کرده و ژل نیز در ناحیه موردنظر افزایش حجم ایجاد کرده و باعث لیفت ابرو می‌شود.

لیفت با نخ

لیفت با نخ  یک روش راحت و مؤثر برای جوان‌سازی صورت است که با حداقل تهاجم و بدون نیاز به سپری کردن دوره بهبودی طولانی‌مدت (نسبت به روش‌های قدیمی لیفت صورت) برای بیماران مزایای زیادی دارد. مزایای آن شامل لیفت صورت، شکل دادن و ایجاد نتیجه قابل‌توجه است که می‌تواند برای سال‌ها تداوم داشته باشد. نتیجه درمان بلافاصله قابل‌مشاهده است و تا چند ماه پس از عمل تکمیل خواهد شد، بدون آنکه جای زخم قابل‌مشاهده‌ای برجای باقی گذارد. درحالی‌که نخ‌ها بافت را در موقعیت جدید نگه می‌دارند، بدن در اطراف نخ‌ها شروع به تولید فیبرهای کلاژن می‌کند که این کار نتیجه لیفت صورت را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود ظاهر افراد جوان‌تر به نظر برسد. روش لیفت با نخ را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی انجام داد؛ معمولاً فرایند درمان حدود یک تا دو ساعت طول خواهد کشید.

جوان‌سازی با لیزر

به کمک لیزر می‌توان به لیفت ابروها پرداخت و چین‌وچروک‌های پوست را برطرف کرد. روش مورداستفاده در این خصوص، جوان‌سازی با لیزر نامیده می‌شود. این روش راهی مؤثر برای دستیابی به نتایج مطلوب است، بدون آنکه خطرات ناشی از عمل جراحی لیفت صورت را در پی داشته باشد. نسبت به سایر روش‌های لیفت ابرو، جوان‌سازی با لیزر دارای مزایایی فراوانی است. برخلاف گزینه‌های جراحی، نیازی به ایجاد برش‌های بزرگ نیست، این روش تهاجمی نیست، بنابراین بسیاری از خطرات بالقوه جراحی لیفت مانند ایجاد زخم و عفونت را نخواهد داشت.

چه مواردی را باید انتظار داشت؟


همانند هر روش جراحی یا غیر جراحی دیگر، بسیار مهم است، انتظارات بیمار دقیقاً تعیین گردد. در روش‌های غیر جراحی لیفت ابرو، مهم است بیمار درک کند، راه‌حل‌های درمان افتادگی پلک و ابروها موقتی هستند و اگر همچنان پوست بیش‌ازحد افتادگی داشته باشد، در صورت تمایل بیمار ممکن است عمل جراحی ضروری گردد. برای بعضی از بیماران، لیفت غیر جراحی ابرو، می‌تواند عدم تقارن موجود را اصلاح کند یا ابروها را به‌اندازه لازم بالا بکشد، به‌نحوی‌که فرد جوان‌تر به نظر برسد. برای سایر بیماران، به کمک لیفت ابرو می‌توان ظاهری خاص ایجاد کرد و یا ابروها را به میزان بیشتری بالا کشید.

هزینه‌ها


میانگین هزینه لیفت ابرو به تکنیک و تجربه متخصص بستگی خواهد داشت. ممکن است پزشکان باتجربه کمتر، برای لیفت ابرو هزینه کمتری را دریافت نمایند. بنابراین از جراح خود بپرسید تاکنون چه تعداد بیمار را درمان نموده است تا برآورد مناسبی از این موضوع به دست آورید. به یاد داشته باشید که نگرانی در خصوص هزینه‌ها نباید به‌سلامتی شما صدمه بزند، اگر قرار گرفتن تحت درمان یک جراح کم‌تجربه برای شما نگران‌کننده است، جراحی را انتخاب کنید که به کمک او ریسک درمان کاهش یابد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷