رازهای جوان ماندن پوست

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

رازهای جوان ماندن پوست

نکته های ساده مراقبت از پوست شاید درمان بیماریهای پوستی نباشد ولی دانستن آن و رعایت کردن آن در طول زندگی به داشتن پوستی سالم و مبتلا نشدن به بیماریهای پوستی مانند آکنه کمک شایانی میکند. این نکات را حتما رعایت کنید و به دوستان خود نیز توصیه کنید چراکه زیر ساختهای زیبایی افراد، همین نکات ساده مراقبتی است.


- برای شستشوی صورت و حتی بدن، بهتر است از آب ولرم استفاده کنید، آب داغ یا آب سرد برای پوست مناسب نیست و در دراز مدت اثرات نامطلوبی برجای می گذارد.
- در پایان روز حتما از یک شوینده برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. حتی اگر در طول روز آرایشی هم نکردید، باز هم این کار را بکنید. با این کار آلودگی های روی صورتتان برداشته میشود. افرادی که پوست خشک دارند می توانند از شیر پاک کن و افرادی که پوست چرب دارند می توانند از محلولهای پاک کننده ملایم ویژه پوستهای چرب استفاده کنند.

- پوست صورتتان را به آرامی با استفاده از انگشتان دست خود بشویید و برای شستشوی صورت، هیچگاه از لیف حمام و کیسه استفاده نکنید. استفاده از لیف و کیسه به مرور پوست صورتتان را شل می کند.

- اگر پوست شما خشک است یا پوسته پوسته می شود، حتما از یک کرم یا لوسیون مرطوب کنده استفاده کنید. هیچگاه نگذارید پوست صورتتان خشک بماند بطوری که احساس کشیدگی کنید. گاهی اوقات برای تامین چربی مورد نیاز صورت باید حتما به آن کمک کنید.

- برای پاک کردن آرایش دور چشم خود به هیچ وجه فشار زیادی به پوست اطراف چشم خود وارد نکنید و آ« را نکشید. برای اینکار می توانید از پاک کننده های آرایش دور چشم که به راحتی آرایش دور چشم حتی ریمل را پاک میکنند استفاده کنید.

- بهتر است در حمام برای شستشوی پوست بدن از شامپو بدن استفاده کنید. صابونهای جامد می توانند ناقل انتقال میکروب و باکتری باشند.

- حوله مرطوب می تواند مکانی مناسب برای رشد قارچ ها و میکروب ها باشد و عامل ایجاد اگزما و آلرژی های پوستی شود. لذا حوله مرطوب را درون سبد لباسهای چرک خود نیندازید. حوله مرطوب را هم به صورت خود نزنید. سعی کنید بعد از خشک کردن دست و صورت، حوله را در جایی قرار دهید که سریع خشک شود.

-برای انتخاب ضدآفتاب، حتما با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که دارای پوستی چرب هستید حتما از ضدآفتابهایی استفاده کنید که منافذ پوست را مسدود نمیکنند. خوشبختانه امروزه محصولات خوبی با این خصوصیات در بازار موجود است. اگز بیشتر از ۳۵ سال سن دارید، ضدآفتابهایی استفاده کنید که در آن مواد حاوی ضد چروک نیز وجود دارد. این کار سبس به تعویق انداختن فرایند پیری پوست صورت شما می شود.

- ورزش کنید. پوست شما نیاز به تنفس دارد. با دویدن و یـا پـیـاده روی سـاده جـریـان خون شما افزایش یافته و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوستتان میرسد.

-  مشروبات الکلی و سیگار را ترک کنید. سیگار ویـتامین سی بدن را از میان میبرد که سبب آسیب به بافت ارتجاعی پوست گشته و چین و چروک در پوست نــمایان میگردد. الـکـل نـیـز عـروق خـونی را منـبسط کـرده و سبـب قـرمزی و احسـاس خارش در پوست میگردد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷