درمان و رفع لاغری صورت و گونه ها و علت لاغر شدن صورت

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

با افزایش سن شما، کلاژن و چربی‌های صورت از بین می‌روند. کلاژن یک ماده‌ی حیاتی است چرا که توسط بدن به ‌منظور جوان و مرطوب نگه ‌داشتن پوست ساخته می‌شود. با پیر شدن پوست، انعطاف‌پذیری و طراوت آن تا حد زیادی کاهش یافته و چین و چروک‌ها بر روی آن ظاهر می‌شوند. از بین رفتن کلاژن همچنین باعث حالت بد پوست در مناطق مختلف صورت خواهد شد.

دیگر لازم نیست این نشانه‌های ناخوشایند پیری را تحمل کنید چرا که روش‌های درمانی متعددی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، طراوت را به چهره‌ی خود بازگردانید. این روش‌های درمانی بدون جراحی در مطب پزشک انجام شده و از جمله آن‌ها می‌توان به تزریق ژل، تزریق چربی، میکرونیدلینگ و غیره اشاره کرد.

با کاهش حجم صورت، چین و چروک‌هایی بر روی پوست به دلیل از بین رفتن کلاژن و ذخایر چربی ایجاد می‌شوند. گودی زیر چشم، گود شدن شقیقه‌ها، صاف شدن گونه‌ها و شل شدن پوست اطراف خط فک و یا غبغب از جمله علائم پیری می‌باشند. پوست در این حالت خشک، نازک، با انعطاف‌پذیری کمتر و خسته به نظر می‌رسد. کاهش حجم صورت می‌تواند هر کسی را آزرده کند. روش‌های درمانی مختلفی وجود دارند که می‌توانند در رفع این مشکلات به شما کمک کنند مثل تزریق ژل و چربی، لیفت با نخ.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائه مشاوره‌ی تخصصی در مورد علل و چگونگی درمان لاغری صورت، مناسب‌ترین روش درمانی را به شما معرفی می‌کنند. جهت دریافت وقت مشاوره با متخصصان ما در کلینیک سپید و یا رزرو نوبت درمان می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ - ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ - ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید.

چه مناطقی ممکن است تحت تأثیر لاغر شدن قرار بگیرند؟


با افزایش سن ما، حجم صورت در بسیاری از نقاط آن کاهش می‌یابد. مناطقی که لاغر می‌شوند عبارت‌اند از گونه‌ها و لب‌ها. با لاغر شدن و شل شدن گونه‌ها، موقعیت آن‌ها که معمولاً در بالای صورت و نزدیک به چشم قرار دارد تغییر کرده و از این حالت پایین‌تر می‌آیند. این مشکل سبب ایجاد عارضه‌ای به نام خط لبخند و غبغب می‌شود. این امر سبب ایجاد حالتی مربعی شکل در صورت خواهد شد. در مقابل، چهره‌ی جوان و زیبا مانند یک مثلث وارونه بوده که در آن خط گذرا از دو چشم قاعده را تشکیل داده و چانه نیز رأس مثلث می‌باشد.

علل


برخی از عوامل دخیل در سبک زندگی می‌توانند لاغر شدن صورت را تسریع کنند. در زیر برخی از عوامل تأثیرگذار بر روی صورت آمده است:

  • از بین رفتن کلاژن: این مشکل یک بخش طبیعی از فرایند پیر شدن است. کلاژن در سنین جوانی باعث حفظ طراوت و حجم پوست شده و با رسیدن به سن ۳۰ سالگی به‌ تدریج شروع به کم شدن می‌کند.
  • کاهش وزن شدید: که این امر  برای ظاهر بدن شما خوب بوده ولی باعث پیر شدن صورت می‌شود.
  • رژیم غذایی نامتعادل: صورت شما به شکل دائمی در حال انبساط و انقباض بوده و پس از کاهش کلاژن در پوست به دلیل سالخوردگی، دیگر نخواهد توانست همانند قبل منقبض و منبسط شود.
  • استرس، بیماری و افسردگی: شکی در این مورد وجود نداشته و تحقیقات نشان می‌دهند که این موارد می‌توانند فرایند سالخوردگی پوست را تسریع کنند.

علائم لاغر شدن صورت


  • وجود خطوط ریز و چین و چروک بر روی صورت
  • پوست پس از کاهش وزن شدید شروع به افتاده شدن می‌کند.
  • ممکن است با گذشت زمان گونه‌ها برجستگی خود را از دست بدهند.

متقاضیان درمان لاغری صورت


همه‌ی افراد بالای ۱۸ سال که از علائم ناخوشایند پیری به دلیل لاغر شدن صورت رنج می‌برند ولی نمی‌خواهند تحت عمل جراحی قرار بگیرند داوطلبین مناسبی برای انجام این روش درمانی می‌باشند. زنان و مردان هردو به اندازه‌ی مساوی داوطلبین مناسبی برای انجام این عمل بوده و داوطلب ایده آل برای انجام آن، فردی غیرسیگاری و پایبند به دستورالعمل‌های جراح است.

افراد غیر سیگاری معمولاً برای انجام این درمان بسیار مناسب‌ هستند چرا که سرعت بهبودی آن‌ها زیاد است. اخم کردن و پک زدن به سیگار باعث عمیق‌تر شدن خطوط موجود بر روی صورت شده و در نتیجه انجام روش‌های درمانی چون تزریق ژل را دشوار می‌کند. درمان‌های لاغری صورت برای افرادی که تنها در یک نقطه از صورت دچار مشکل شده‌اند و این مشکل در حال سرایت به نقاط دیگر نیست نیز بسیار مناسب هستند.

درمان


تزریق ژل

تزریق ژل آثار درمانی فوری به همراه دارد که از روش‌های جراحی بسیار کم‌هزینه‌تر می‌باشند. ژل‌های تزریقی از مواد مختلفی ساخته شده و اثر آن‌ها بر روی چین و چروک‌ها و خطوط ممکن است موقتی یا دائمی باشد که به نوع ژل تزریق شده بستگی خواهد داشت. از این ژل‌ها برای رفع خطوط، چین و چروک‌ها، جای زخم و برجسته کردن لب‌ها با افزایش حجم آن‌ها استفاده می‌شود.

تزریق چربی

تزریق چربی به صورت در اتاق عمل کلینیک انجام خواهد شد. در طی این روش، مقداری چربی به دقت از نقطه‌ای از بدن شما برداشته شده و پس از فراوری و فیلتر شدن، به مناطقی که با کاهش حجم مواجه هستند تزریق می‌شود. این روش کم تهاجمی تحت بی‌حسی موضعی انجام شده و معمولاً بین ۱٫۵ تا ۲ ساعت زمان می‌برد. شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام درمان به خانه بازگردید. آثار ایجاد شده در تزریق چربی ماندگاری بالایی داشته و تا سال‌ها باقی می‌مانند. با اینکه با افزایش سن، چربی‌های صورت شما به‌طور مداوم از بین می‌روند، با انجام تزریق چربی، بیش از روش‌های دیگر جوان خواهید ماند.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یک روش جایگزین کم تهاجمی و ساده برای لیفت صورت معمولی است. این روش برای افرادی که به علائم اولیه‌ی سالخوردگی دچار شده‌اند و پوست آن‌ها کمی شل و افتاده شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول این روش، بریدگی‌های کوچکی بر روی پوست ایجاد شده و نخ‌های مخصوصی به درون آن وارد می‌شوند. این نخ‌ها کشیده شده و بدین ترتیب باعث سفت و کشیده شدن پوست و بافت‌های زیرین آن می‌شوند و ظاهر صورت را صاف‌تر می‌کنند. این تنها چند ساعت زمان برده و بدون بی‌حسی انجام می‌شود. پوست منطقه‌ی لیفت شده بلافاصله پس از درمان کشیده شده و هرگونه افتادگی از بین رفته و پوست دوباره جذابیت قبلی خود را بازمی‌یابد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که با نام روش القای کلاژن نیز شناخته می‌شود، با ایجاد سوراخ‌های ریز بر روی سطح پوست کار می‌کند. بدن با تولید کلاژن اقدام به ترمیم این جراحات میکروسکوپی می‌کند. کلاژن تازه تولید شده به کاهش اندازه‌ی روزنه‌های پوستی، از بین بردن خطوط و چین و چروک‌ها، بهبود بافت پوست و سفت شدن آن کمک می‌کند.

عوارض جانبی


عوارض جانبی همراه با روش‌های درمان لاغری صورت معمولاً خفیف‌اند. از جمله شایع‌ترین عوارض جانبی می‌توان به قرمز شدن، درد، سفت شدن پوست، توده‌های غیرطبیعی، کبودی، خارش و تغییر رنگ اشاره کرد. این عوارض جانبی معمولاً و در بیشتر موارد، در عرض ۲ تا ۴ هفته و یا کمتر از بین می‌روند.

پیشگیری


مراقبت در برابر نور خورشید

مراقبت از پوست در برابر اشعه‌ی خورشید بهترین راه ممکن برای جوان نگه‌داشتن آن می‌باشد. بخش زیادی از آسیب وارد شده، در اثر اشعه‌ی UVA به پوست تحمیل می‌شود و بنابراین باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید که در مقابل این اشعه و همچنین اشعه‌ی UVB مقاوم باشد. این اشعه نیز باعث لاغر شدن صورت می‌شود. استفاده از کلاه با نقاب پهن بزرگ نیز ایده‌ی خوبی است.

کرم‌ها و لوسیون‌ها

مرطوب کننده‌ها می‌توانند پوست خشک را صاف کرده و به‌طور موقتی چین و چروک‌های آن را تا حدی از بین ببرند. مرطوب کننده‌های استفاده شده برای صورت حاوی آب هستند تا از حالت چرب آن‌ها کاسته شود و بسیاری از آن‌ها، مواد مخصوصی مانند گلیسرین برای کمک به آب‌رسانی به پوست دارند. کرم‌های لایه‌بردار می‌توانند ظاهر پوست پیر شده را با حذف سلول‌های مرده که مثل قبل به‌طور فعال جایگزین نمی‌شوند، جوان‌تر کند.

هزینه


گزینه‌های مختلفی برای درمان لاغری صورت وجود دارند و هزینه‌ی درمان به روش انتخاب شده بستگی خواهد داشت.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷