از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

هنگامی که خطوط عمودی بین ابروها خود را نشان می‌دهند، از آن‌ها به عنوان خطوط  اخم نام برده می‌شود. اغلب این تصور اشتباه وجود دارد که چین و چروک‌هایی که بالای ابروها و در پیشانی شکل می‌گیرند، خطوط اخم هستند. در واقع این خطوط معمولاً به عنوان خطوط اندوه شناخته می‌شوند. خطوط اخم را به طور خاص خط بین دو ابرو می‌نامند. خطوط اخم می‌توانند در هر سنی ایجاد شوند. بعضی از افراد در اواخر دهه‌ی ۲۰ متوجه ظهور خطوط اخم می‌شوند. پیدایش خطوط اخم در سنین پایین‌تر می‌تواند یک شوک باشد، زیرا این خطوط در بسیاری از افراد در سنین بالاتر شروع به گسترش می‌کنند. کارهای بسیاری برای جلوگیری از پیدایش خطوط اخم وجود دارد. همچنین می‌توانید کارهایی برای کمک به کاهش ظاهر خطوط اخم از قبیل استفاده از داروهای بدون نسخه تا مشاوره با متخصصین را انجام دهید.

اگر احساس می‌کنید که خطوط اخم موجب می‌شوند تا شما همیشه نگران یا ناراحت به نظر برسید، ممکن است اقدام جهت درمان خطوط اخم راه کارمناسبی برای شما به نظر رسد. خطوط اخم را می‌توان با بهترین روش‌ها در کلینیک سپید درمان کرد، به طور مثال استفاده از روش‌های درمانی مانند تزریق بوتاکس، تزریق چربی و لیزر. شما می‌توانید جهت تعیین وقت مشاوره با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید با اعتماد به درمان‌های حرفه‌ای که ما انجام می‌دهیم، جوانی و زیبایی خود را حفظ کنید.

علل به وجود آمدن خطوط اخم


رایج‌ترین عوامل ایجاد کننده‌ی خطوط اخم عبارتند از:

خورشید

آسیب ناشی از نور خورشید یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکل گرفتن خطوط اخم می‌باشد. قرار گرفتن پوست در معرض اشعه فرابنفش خورشید، کلاژن والاستین را به سرعت از بین می‌برد، در حالی که حرکت عضلات موجب شکل گیری خطوط اخم در طولانی مدت می‌شوند.

افزایش سن

با افزایش سن کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌شود و این امر روند پیدایش چین و چروک در پوست را افزایش می‌دهد. انقباض مداوم و سفت شدن عضلات صورت ما همزمان با از بین رفتن کلاژن و الاستین، پیدایش خطوط اخم را تسریع می‌کنند.

اخم کردن بیش از حد

گذشته از عناصر زیست محیطی و بیولوژیکی که موجب پیدایش خطوط اخم می‌شوند، در حقیقت حرکت عضلات عامل اصلی به وجود آورنده‌ی این خطوط هستند؛ بنابراین، اخم کردن بیش از حد موجب گسترش خطوط اخم در پیشانی می‌شود.

وراثت

ضخامت پوست یک ویژگی ژنتیکی است. پوست نازک‌تر به آسیب دیدگی در برابر آفتاب و ایجاد چین و چروک حساس‌تر است، که این موضوع باعث می‌شود فردی با پوست نازک‌تر نسبت به ظهور خطوط  اخم حساس‌تر از شخصی باشد که پوستی ضخیم‌تر دارد.

سیگار کشیدن

در معرض قرار گرفتن پوست در برابر سیگار باعث کاهش تولید کلاژن می‌شود. کاهش تولید کلاژن باعث می‌شود که پوست بیشتر در معرض چین و چروک به ویژه خطوط اخم قرار بگیرد. هنگامی که نوبت به درمان خطوط اخم می‌رسد، هر دو روش تزریق چربی و بوتاکس و استفاده از از بین برنده‌های خطوط مؤثر هستند. از چربی برای پر کردن خطوط عمیق و چین و چروک می‌شود، در حالی که از نوروتوکسین ها مانند بوتاکس برای جلوگیری از تشکیل خطوط جدید یا عمیق‌تر شدن خطوط موجود استفاده می‌شود؛ اغلب اوقات استفاده از ترکیبی از هر دو راه حل مؤثر است.

متقاضیان


این درمان می‌تواند در بزرگ‌سالان در هر سنی انجام شود، هرچند درمان بیشتر در افراد ۳۰ ساله که نشانه‌های پیری صورت در آن‌ها ایجاد می‌شود، انجام می‌گیرد. درمان برای اکثر بزرگسالان که در سلامت کلی به سرمی‌برند مناسب است. نتایج حاصل از درمان خطوط اخم برای بسیاری از بیماران مطلوب بوده و به آن‌ها ظاهری شاداب‌تر و حس بهتری می‌دهد.

درمان‌ها


تزریق بوتاکس و چربی

تزریق چربی و بوتاکس موجب افزایش حجم و آب‌رسانی به منطقه و ازبین بردن خطوط ظریف می‌شوند، همچنین هیدراتاسیون مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند. چربی و بوتاکس به داخل چین و چروک‌ها یا خطوط و همچنین به پیشانی جهت ایجاد نمایی صاف‌تر تزریق می‌شوند.

تزریق چربی

سلول‌های چربی که از یک قسمت از بدن خود شخص گرفته شده‌اند، دوباره به منطقه دیگری تزریق می‌شوند که لایه کلاژن پوست را پر می‌کند. تزریق چربی موجب صاف شدن خطوط و چین‌ها مانند خطوط اخم شده و خطوط موجود در ناحیه‌ی تحت درمان را پر می‌کنند.

بوتاکس

درمان با سم بوتولینوم می‌تواند به راحتی با شل کردن عضلاتی که بیش ازحد فعال هستند، خطوط اخم را از بین ببرد. معمولاً حدود یک هفته طول می‌کشد تا درمان تأثیر کامل خود را اعمال کند و نتایجی مطلوب با ظاهری آرام و شاداب به شما می‌دهد. در مواردی که خطوط عمدتاً عمیق هستند، گاهی تکرار درمان برای اخذ نتیجه‌ی مطلوب مورد نیاز است.

درمان با لیزر کم توان (LLLT)

LLLT یا لیزر کم توان یک روش جوان کننده‌ی پوست و غیر تهاجمی است که به کاهش خطوط ظریف و چین و چروک‌ها به صورت دائم کمک می‌کند. لیزرکم توان برای تحریک سلول‌های زیر پوست و جهت بهبود عملکرد سلول استفاده می‌شود. پرتوی ملایم نور به لایه مورد نظر پوست نفوذ می‌کند تا آسیب کاهش یابد و الاستیسیته طبیعی پوست بازیابی شود. لیزر کم توان موجب بازسازی کلاژن و در نتیجه کاهش علائم پیری می‌شود و پوست شمارا درخشان‌تر و جوان‌تر می‌کند.

سیستم‌های نور شدید پالسی (آی پی ال)

آی پی آل یا جوان‌سازی عکس یک روش لیزر مؤثر دیگر برای کاهش چین و چروک‌های عمیق پوست است. این اثر معمولاً اثرات طولانی مدت بیشتری نسبت به روش‌های دیگر جوان سازی پوست دارد و موجب ایجاد پوستی نرم و لطیف و روشن در شما می‌شود. نکته‌ی مهم این است که قبل از درمان با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بدانید که آیا استفاده از آی پی آل برای پوست شما مناسب است یا خیر.

کرم‌ها

کرم مرطوب کننده را در صبح و یک کرم مخصوص شب را در شب استفاده کنید. نوشیدن مقدار زیاد آب و مایعات و کاهش مصرف کافئین که می‌تواند به عنوان یک دیورتیک عمل کند، توصیه می‌شود. پوست مرطوب در واقع پوستی یکنواخت و صاف است. پوستی که خشک و دهیدراته شده است، خطوط اخم بیشتری را نشان می‌دهد و درخشانی پوست جوان را ندارد. پوست خود را از درون و بیرون مرطوب کنید.

میکرودرم ابریژن

از یک کیت میکرودرم ابریژن استفاده کنید. کیت‌های میکرودرم ابریژن پوست را لایه برداری کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند، به گونه‌ای که پوست جوان‌تر و نرم‌تر به نظر می‌رسد. دستورالعمل‌های داخل بسته را دنبال کنید و مراقب نشانه‌های تحریک مانند قرمزی یا احساس سفتی در پوست باشید. این کیت‌ها در لایه برداری پوست بسیار مؤثر هستند. میکرودرم ابریژن چهره را روشن  می‌کند و ظاهر خطوط اخم و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.

لایه‌برداری شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی لایه‌های بیرونی آسیب دیده‌ی پوست روی صورت را به یک بافت نرم و صاف تبدیل می‌کنند، ضایعات پوستی را کاهش می‌دهند و رشد پیش سرطانی سلول‌ها را کند می‌کنند تا پوستی سالم و درخشان ایجاد شود. سازگاری فرمول‌های لایه بردارهای پوست و نقاط قوت آن‌ها به هر بیمار بستگی دارد. لایه بردارها را می‌توان با روش‌های دیگر مانند لیفت صورت برای ایجاد ظاهری جوان‌تر ترکیب کرد. هزینه‌های استفاده از لایه بردارهای شیمیایی چنان‌چه به دلایل پزشکی و نه زیبایی انجام شوند، ممکن است تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

رژیم غذایی

مکمل‌های دارای ویتامین و اسیدهای چرب امگا ۳، مانند آن‌هایی که در ماهی یافت می‌شوند، برای پوست بسیار مفید هستند، و با تاثیری که روی پوست دارند،  باعث کاهش ظاهر خطوط اخم و چین و چروک پوست می‌شوند. اگر به طور معمول هر هفته کمتر از دو وعده ماهی مصرف می‌کنید، سعی کنید یک مکمل روغن ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مولتی‌ویتامین با کیفیت می‌تواند ویتامین‌ها و وآنتی‌اکسیدان های مورد نیاز بدن شما را تامین کند؛ این عمل از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد. به دنبال مولتی‌ ویتامین غنی از مواد مغذی و ویتامین‌های E، E وA   باشید.

خطرات و عوارض احتمالی


پس از تزریق مواد ضد چین و چروک، احتمال بروز عوارض جانبی جزئی مانند تورم، قرمزی، کبودی و حساسیت وجود دارد. این علائم معمولاً ظرف ۴۸ ساعت از بین می‌روند و هرگونه اثراتقابل مشاهده می‌تواند با آرایش پوشانده شود. عوارض جدی نظیر عفونت یا بی حسی طولانی مدت به ندرت در ناحیه تحت درمان ممکن است رخ دهند. برای جلوگیری از آسیب رساندن ماده‌ی تزریقی مانند بوتاکس به بافت اطراف، از دست زدن به منطقه‌ی تحت درمان به مدت ۱۲ ساعت خودداری نمایید و برای مدت ۴   ساعت دراز نکشید.

هزینه‌های درمان چین و چروک صورت بستگی به مقدار ماده‌ی تزریق شده در عضله دارد. بسیاری از بیماران این درمان را همزمان با تزریق ژل و چربی درخواست می‌کنند تا چروک‌ها و خطوط عمقی از بین بروند که در این صورت هزینه ی درمان نیز اضافه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌های درمان خطوط اخم، جهت انجام مشاوره با متخصصین برنامه ریزی نمایید.

پیشگیری


می‌توانید با انجام دادن برخی از کارها از شکل گرفتن خطوط اخم جلوگیری کنید که انجام این کارها در بلند مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌گردد. برای شروع، اطمینان حاصل کنید که هر شب به اندازه‌ی کافی می‌خوابید. خواب مناسب به رشد هورمون‌ها و تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند.

به آن چه که در طول روز با صورت خود انجام می‌دهید، توجه کنید. آیا شما خیلی زیاد اخم می‌کنید؟ گاهی اوقات مردم وقتی خوشحال نیستند اخم می‌کنند. به عنوان مثال، زمانی که در حال فکر کردن به موضوعی هستید، ممکن است اخم کنید. آگاه باشید که چه زمانی و چند بار اخم می‌کنید و تلاش نمایید تا از عادت اخم کردن جلوگیری کنید. سعی کنید که عضلات صورت را تا حد ممکن آرام کنید.

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم و غیر مستقیم خودداری نمایید. هنگام در معرض قرار گرفتن با نور خورشید از لباس های محافظ، مدل‌های خاص مو (مانند چتری) و کرم‌های ضد آفتاب با SPF  حداقل ۱۵ استفاده کنید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷