درباره چاقی موضعی و راه های درمان آن

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

شكم انسان انباري است براي تجمع انرژي ها و چربي هاي اضافه بدن. شكم از عضلات قوي تشكيل شده است كه نقش نگهدارنده امعاء و احشاي بدن را دارد. هنگامي كه در اثر مصرف بالاي كالري، ورزش نكردن و كم سوزاندن كالري، چربي اضافي در شكم ذخيره مي شود، عضلات مربوطه سفتي و قدرت خود را از دست مي دهند و ظاهري شل و افتاده به خود مي گيرد كه تناسب اندام را كاملا بهم ميزند. افرادي كه به تندرسيتي پوست و زيبايي اندام خود اهميت ميدهند، در پي آن هستند كه با ورزشهايي، تناسب اندام خود را در ناحيه شكم بدست آورند.هم چنین علاوه بر ورزش، روش های درمان چاقی موضعی مانند هایفو، مزوتراپی و... نیز برای نواحی با چربی سرسخت و مقاوم وجود دارند.

مطالعاتي كه دانشمندان انجام داده اند نشان داده است كه بعضي از ورزشها اثر بيشتري بر روي عضلات شكم دارند و باعث تناسب اندام در ناحيه شكم مي شود. اين ورزشها براي سلامت پوست و زيبايي اندام بسيار مفيد هستند. مهم است بدانيد كه هيچ گاه ورزش خاصي وجود ندارد كه بتوان همزمان تمامي عضلات شكم را درگير كرد و با فشار آوردن به آنها آنها را تقويت كرد. بايد مجموعه اي از ورزشها را استفاده كرد تا تمامي عضلات شكم درگير شوند و تناسب اندام مورد نظر در ناحيه شكم بدست آيد. لذا در اين مقاله چند نوع ورزش معرفي مي شود كه هر كدام بخشي از عضله هاي شكم را تقويت مي كنند كه شامل موارد زير مي باشند:

دراز و نشست بصورت دوچرخه اي:

اين نوع ورزش بهترين ورزش براي سفت كردن عضله شكم مي باشد. در اين نوع ورزش، علاوه بر فعاليت داشتن عضله شكم، پاها و ران ها نيز با حركت دوچرخه اي شكل، فعال مي شوند. دستها بايد در كنار سر قرار گيرند. نبايد با دستها هيچ نيرويي به سر وارد شود. .سپس يكي از زانوهايتان را بصورت زاويه ۹۰ درجه خم كنيد و به سمت شكم بياوريد. آنگاه آرنج دست مخالف را به سمت زانو بياوريد. همين كار را با دست و پاي مخالف تكرار كنيد. مراقب باشيد در طي اين حركات، هيچ فشاري به گردن وارد نياوريد زيرا امكان آسيب ديدن مهره هاي گردن وجود دارد.

ورزش صندلي كاپيتان:

اين نوع ورزش، ورزشي است براي تقويت عضله هاي مايل خارجي و مايل داخي شكم. در اين ورزش بايد ابتدا بنشينيد بطوريكه بدن با لگن و زانو ها زاويه نود درجه داشته باشد. آنگاه بايد بدن را به كمك دستها از زمين جدا كنيد. در اين حالت به عضلات مايل خارجي و داخلي شكم فشار وارد مي آيد.

لازم است در هنگام ورزش كردن به نكاتي توجه كنيد كه سلامتي تان به خطر نيفتد:

ورزش، دارویی در دسترس برای همه دردهای ماورزش، بهترین حامی برای داشتن عمری طولانی، تناسب اندام و پیشگیری از تقریباً تمام بیماری هاست. بارها و بارها شنیده ایم که اگر ورزش را مانند یک مکمل غذایی یا دارو در برنامه روزانه مان بگنجانیم، روز به روز شرایط مان بهتر می شود.اگر شما جزء افرادی هستید که می دانید باید فعالیت های جسمی تان را افزایش دهید ولی هنوز موفق نشده اید این کار را شروع کنید، این توصیه ها برایتان مفیدند:

شش توصیه برای شروع ورزشی طولانی مدت اولین دلیلی که افراد برای ورزش نکردن می آورند، کمبود وقت است. دلیل خوبی است ولی فقط در شرایطی که ورزش کردن اهمیت کمتری نسبت به دیگر کارهای روزانه داشته باشد. دقت کنید که ورزش اولویتی است که نوعی سرمایه گذاری در زمان محسوب می شود.

ورزش بهترین تفریح برای بدن است تحرک داشتن بسیار مهم است، خیلی اهمیت ندارد که چه ورزشی می کنیم، ورزش هر چه که باشد در شکل دان یک اندام متناسب نقش عمده ای دارد.بی تحرکی و سکونی که ما در حال حاضر با آن مواجهیم در تضاد با طبیعت مان است! به محض اینکه یک فعالیت ورزشی را آغاز کردید، متوجه خواهید شد که چه لذت بی نظیری در انتظار شما بوده است!

به خود ارزش دهیدارزش دادن به خود کلید انگیزه و اشتیاق به ورزش است! فعالیت جسمی برای بدن مناسب است، اما اگر بعد از یک مسابقه و یا مشاهده سطح مهارت خود دلسرد شدید، باید بدانید که چیز بزرگی را از دست نداده اید؛ شما باید زاویه دیدتان را عوض کنید، آنچه که مهم است اتفاقاتی است که دارد در بدن شما می افتد.

عقاید نسنجیده درباره ورزش را رها کنیداغلب اوقات ما ورزش نمی کنیم زیرا خاطرات بدی از کلاس های ورزشی داریم و یا تصاویر ناخوشایندی از ورزشکاران حرفه ای در ذهنمان نقش بسته است. برای شروع ورزش این عقاید را فراموش کنید و فقط به بدن خود گوش دهید؛ بدنتان تمایل به تحرک دارد.

خود را از مقابل بنگرید برخلاف بعضی از افراد مبتدی که تصویر بدی از خود در ذهن دارند، برخی دیگر درباره سطح مهارت خوداغراق می کنند. این مبالغه پیامد ناخوشایندی دارد، هنگامی که این افراد به طور عینی حقیقت را می بینند و لمس می کنند دچار دلسردی و حتی گاهی اوقات ناراحتی های شدید می شوند. اگر مدت زیادی نیست که به ورزش می پردازید، غیرممکن است که سطح مهارتی خیلی خوبی داشته باشید. حقیقت را بپذیرید و برخلاف همۀ این مسائل از نشاطی که ورزش برایتان به ارمغان می آورد، لذت ببرید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷