تاریخچه مزوتراپی و موارد کار برد آن

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

روش مزوتراپی متدی است که در سال ۱۹۵۲ توسط دکتر  Michel Pistor  در فرانسه کشف شده و بیش از ۵۰ سال است که نزدیک به ۱۵۰۰۰ دکتر در سراسر دنیا این متد را برای کم کردن سلولیت، کاهش وزن عمومی ، کاهش سایز ، ازبین بردن اسکار و درمان چروک های کوچک روی بیماران مختلف استفاده می کنند . امروزه مزوتراپی مورد قبول آکادمی پزشکی فرانسه  (French Academy of Medicine)  و ۱۴ کشور اروپایی و آمریکای جنوبی می باشد . دکتر Shapico  از سال ۲۰۰۲ میلادی تا کنون غریب به   ۱۰۰۰ بیمار را در آمریکا با مزوتراپی درمان کرده و نتایج بدست آمده نشان دهند %۹۰-۹۳ موفقیت است  .

متد این کار بدین شکی ا است که داروهای مختلف ، توسط یک سوزن کوچک بدون کم ترین دردی و یا سوزشی به درون مزودرم (mesoderm)  یا لایه چربی و بافت همبند زیر پوست تزریق می گردد . در روش multi-pricking  چندین تزریق اندک و سریع در یک ناحیه از پوست انجام می گردد . دستگاه مزوتراپی موجود در این کلینیک دکتر  برادران جمیلی با گان pistor  انجام می گیرد.

این دستگاه با دقت بسیار بالا تزریقات را در محل مورد نظر انجام می دهد . تجربه حاکی از آن است که که درد تزریق کمتر از یک نیشگون آرام و بسیار اندک است . جنس موادی که برای تزریق برگزیده می شوند بسته به مشکل اولیه بیمار مختلف است . تمامی این مواد ساخت شرکت های دارویی معتبر آمریکا مورد تأیید FDA  است .

چگونه مزوتراپی برای کاهش وزن موثر است؟

 در این متد داروهایی که به داخل مزودرم وارد می شوند چربی جمع شده در زیر پوست را از بین می برد  و سلول های چربی لایه همیپودرم را چروکیده و کوچک می سازند و در نتیجه این امر چربی حل می شود و از راه کبد دفع می گردد .  با این متد می توان حدود ۰٫۵ کیلوگرم چربی را در هفته ذوب کرد و نتیجه نیم کیلوگرم کاهش وزن داشت. برای نتیجه گیری بهتر نقاط بازو ، کمر ، باسن ، پشت و ساق پا تحت این تزریقات قرار می گیرد پس از چند دوره درمان به فاصله ۲ الی ۴ هفته متناوب ، به طور متوسط سایز کل بدن ۲ سایز کاهش میابد . سایز دور کمر ، باسن و ران ها معمولا پس از ۴ هفته شروع به کم شدن می کند و پس از ده هفته ۱۰-۵ سانتی متر کاهش می یابد.

چگونگی مزوتراپی برای درمان سلولیت  (cellulitis) :

سلولیت اصطلاحاً به نمای پوست پرتغالی و یا ناهموار پوست نامیده می شود، که در ناحیه باسن و ران بسیاری از بانوان تشکیل می گردد . دلیل این شکل  تشکیل نوارهای محکمی است که پوست را به سمت عمق هدایت می کند و چربی لابلای آنها تجمع می افتد .  مزوتراپی قادر است نوارهای بافت همبند را از بین برده و چربی را حل کرده ، نمای صاف و یک نواختی را در پوست بوجود آورد . همچنین مزوتراپی جریان خون و لنف را در بدن انسان  آسان تر می کند . چند دوره درمان به فاصله چند هفته لازم است . پس از جلسه ۴ پوست یکنواخت تر و صافتر می شود و در انتهای جلسات درمانی علاوه بر اصلاح ظاهر پوست اندازه  محل مورد تزریق نیز ۱۰-۵ سانتی متر کاهش می یابد .

روش مزوتراپی برای جوانسازی پوست (Mesolift) :

 با بالا رفتن سن و اثرات تجمعی اشعه آفتاب روی پوست ، کم کم کلاژن موجود در پوست کاهش می یابد . این امر باعث شل شدن و افتادگی پوست و تشکیل  چروکهای ظریف در سطح پوست می گردد . با مزوتراپی ماده ای بنام هیالورونیک اسید بوسیله سوزن بسیار ظریف در نقاط نزدیک به هم در پوست تزریق می گردد . هیالورونیک اسید جزو ساختمان طبیعی پوست می باشد  و به سهولت در لابلای اجزاء دیگر پوست قرار خواهد گرفت ، بدون اینکه کمترین واکنشی ایجاد گردد و در نتیجه جای الیافکلاژن از بین رفته  را پر می کند تا پوست شاداب و محکم شود و چروکهای سطحی کاملاً از بین رود . در بیشتر موارد برای بهترین نتیجه ۷ جلسه درمان مورد نیاز است .

متد مزوتراپی برای لاغری موضعی(Mesolipo) :

 مزوتراپی متدی بدون  کم ترین درد ، عارضه و برگزیده ترین جایگزین برای لیپوساکشن می باشد .به روشی که شرح داده شد چربی وسلولیت از موضع تحت درمان خارج می گردد . نتایج درمان پس از جلسه ۲ قابل احساس می شود و پس از چند دوره درمان سایز دور کمر ، باسن ، ران ، ناحیه چانه (غبغب)یا پشت به اندازه ۱۲-۵ سانتی متر کاهش می یابد . مزوتراپی برای کم کردن اندازه سینه به استفاده نمی شود . انتخاب نوع دارو برای تزریق بعهده پزشک  معالج می باشد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷