روشهای از بین بردن موهای زائد

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

روشهای از بین بردن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد بدن از دیر باز مورد توجه پزشکان متخصص زیبایی و عموم مردم بوده است . روشهای قدیمی مانند تراشیدن یا کندن موها به طرق مختلف و استفاده از انواع داروهای موبر همگی اثر موقت دارند الکترولیز (Electrolysis) روش نسبتا جدیدتری است که می تواند در عرض چندین جلسه اثر دائمی داشته باشد . ولی سوزاندن تک تک موها با این روش وقت گیر و دردناک است و چندین ماه به طول می انجامد بعضی از مراجعین ،از لیزر به دلایل مختلف خصوصا عدم اطلاع و اگاهی از ماهییت لیزر می ترسند و فکر می کنند شاید لیزر مو برای بدنشان بعدا عارضه ایجاد کند ، باید گفت که لیزر در واقع طیف خاصی از نور است که تقویت شده .

امروزه لیزر به عنوان ، بهترین ، موثرترین و سریعترین روش از بین بردن موها ی ناخواسته جای خود را در سراسر دنیا باز کرده است . اشعه لیزر بدون آنکه به سطح پوست آسیبی وارد کند وارد پوست می شود و جذب فولیکولهای مو میگردد . بدین ترتیب به طور همزمان صدها فولکول مو تخریب می شوند . در روش ليزر از يک نور با يک طول موج مشخص که توسط رنگدانه ملانين داخل مو جذب ميشود ،استفاده ميگردد ؛ نور در محل هدف به انرژی گرمایی تبديل شده و فوليکول و پياز مو را از بين ميبرد، بدون اينکه به پوست اطراف صدمه ای برساند٬ صدمه ای که معمولاْ توسط الکتروليز بوجود می آمد.

ازدهه ۱۹۹۰ میلادی تا کنون درمان موهای زائد با لیزر پیشرفتهای چشمگیری کرده است به نحوی که امروز چندین نوع لیزر مختلف برای این امر وجود دارند . انتخاب نوع لیزر به رنگ و نوع پوست و ضخامت مو بستگی دارد .هم اکنون لیزر امکان برطرف کردن موهای اضافه در تمامی نواحی بدن و در هر نوع پوستی را فراهم میکند .در عین حال کاربرد غلط لیزر توسط افراد غیر متخصص می تواند خطراتی هم به دنبال داشته باشد . از اینرو لازم است که درمان با لیزر تنها توسط متخصصین و در مراکز درمانی مجهز صورت پذیرد.

طبق تعریف سازمان های معتبر جهانی لیزر جز درمانهایی است که بطور دائمی موهای زاید را از بین می برد ولی از لحاظ علمی از بین بردان دائمی موهای زائد تعریف خاص خود را دارد بطوریکه بعد از کامل کردن جلسات لیزر اگر تا ۱۲ماه موهای منطقه لیزر شده در نیاید ،درمان دائمی محسوب میشود دلیل هم این است که اگر شخصی بعد ازاین مدت مجددا دچار عود موهای زاید شود به علت های دیگر می باشد نه اینکه لیزر موثر نبوده مثلا اینکه شخص دچار کیست تخمدان است یا شده یا دچار اختلالات هورمونی بوده یا اخیرا شده ٬ لذا درهمان منطقه ای که لیزر شده ریشه مو تخریب شده ولی به علت اختلالات هورمونی موهای زائد بیمار درست درهمان منطقه یا مجاور ناحیه لیزر شده عود کرده است.

در صورتی که بعد از ۶ تا ۱۲ ماه بعد از اتمام جلسات لیزر موها عود نکند احتمال عود یا بازگشت مجدد موهای زائد بسیار کم خواهد بود مگر کسانی که دچار مشکلات غددی و اختلالات هورمونی باشند که دراینصورت هم با تشخیص دقیق علت٬ و درمان صحیح دارویی احتمال عود موها کمتر خواهد شد و لااقل شدت عود موهای زائد مشابه قبل از شروع لیزر درمانی نخواهد بود.از سویی تنها راه درمان موهایی که در هنگام رشد و خروج مو از پوست٬ زیر پوست می روند و باعث جوش یا لک مخصوصا در ناحیه گردن اقایان و ساق پای خانمها میشود ٬ لیزر است . لیزر باعث از بین بردن موها می شود در نتیجه مویی رشد نخواهد کرد که زیر پوست برود و ایجاد جوش یا لک کند.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷