همه چیز در مورد موهای زائد

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

همه چیز در مورد موهای زائد

موهای زائد معمولاً به موهایی اطلاق می شود که موجب آزار فرد می شود . درنژاد ها وفرهنگهای مختلف ممکن است درمورد اینکه کدام موها زائد است اختلاف وجود داشته باشد اما درهمه فرهنگها واقوام موی صورت خانمها موی زائد محسوب می شود . موی صورت خانمها درصورتی که زبرومشکی وقطور باشد موجب مشکلات زیبایی برای فرد می شود که روشهای مختلف از بین بردن این نوع موها نیز به همین جهت تنوع وگوناگونی زیادی دارد .
و اما هرگاه احساس کردید در صورت یا بدنتان با افزایش ناگهانی و چشمگیر رشد موها مواجه شده‌اید، حتماً به دنبال علت بگردید و از پزشک کمک بخواهید.


مقابله با موهای زائد

برای مقابله با موهای زاید، قبل از هر کار دیگری، اگر اضافه‌وزن دارید حتماً وزن کم کنید. با کاهش وزن، میزان هورمون‌های مردانه در خونتان پایین می‌آید و جلوی رشد موهای زایدتان گرفته می‌شود.
و همین طورمی توانید از داروها استفاده کنید. مهم‌ترین داروهایی که در چنین مواردی تجویز می‌شوند، عبارتند از: سیپروترون استات و اسپیرونولاکتون. مهم‌ترین روش‌های درمان موضعی هم عبارتند از: تراشیدن مو، استفاده از موبر، چسب‌های سفیدکننده(دکلره کردن)، بند انداختن و استفاده از موم، الکترولیز و لیزر؛که در مورد هر کدام صحبت می کنیم.

لیزر

اما درمورد لیزر موهای زائد باید نکاتی را متذکر شد تا اولاً انتظار زیاده از حد از این روش نداشت و ثانیاً اثرات مفید آن مشخص گردد . لیزرهای از بین برنده موهای زائد معمولاً با اثر برملانین یا همان رنگدانه اصلی پوست ومو باعث تخریب فولیکول یا همان ریشه مو می شوند . بنابراین هرچقدر موهای زائد مشکی تر باشد اثر لیزرها نیز برمو بیشتر است و هرچقدر رنگدانه پوست کمتر باشد عوارض احتمالی لیزر نیز کمتر است . بنابراین بهترین پوست ومو برای لیزر موی زائد موی مشکی وپوست سفید می باشد

عوارض لیزرهای موی زائد شامل لکه های پررنگ پوست می باشد که بسیارنادر بوده ودرصورتی که نکات ذکر شده رعایت گرددوانتخاب بیمار و طول موج و انرژی استفاده شده جهت وی صحیح باشد چنین اتفاقی نخواهد افتاد . گاهی لکه های حلقوی درمحل لیزر ایجاد می شود که این خونمردگیها معمولاً پس از مدت کوتاهی برطرف می شود وجای نگرانی وجود ندارد .
تعداد جلسات لیزرمعمولاً حدود ۶ جلسه می باشد که البته دربرخی افراد این تعداد ممکن است کمتر ویا بیشتر باشد .

داروها

 

داروهایی وجود دارند که تأثیر هورمون‌های مردانه را در بدن کاهش می‌دهند. البته بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا این داروها اثر کنند. ضمن این‌که، این داروها در کاهش رشد موهای زاید جدیدتان هم مؤثرند. یعنی برای رفع موهای زاید قبلی‌تان نمی‌توانند کار چندانی انجام بدهند. داروی خاصی نیز وجود دارد که مشخصاً برای کم کردن رشد موهای زاید صورت، ساخته شده است. این دارو به شکل کِرِم عرضه و روی صورت و چانه مالیده می‌شود. این کِرِم بین ۴ تا ۸ هفته پس از مصرف اثر می‌کند، هرچند که گهگاه ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.
دو داروی خوراکی هم داریم که هر دو جلوی تأثیر هورمون‌های مردانه را می‌گیرند:
۱ـ سیپروترون استات که گهگاه با قرص‌های ضد بارداری دیان و به صورت توأم، تجویز می‌شود.
۲ـ اسپیرونولاکتون که آن هم معمولاً با یک قرص ضد بارداری همراه می‌شود تا جلوی قاعدگی‌های نامنظم، که یکی از عوارض همین دارو است، گرفته شود.
به دلیل عوارض دارویی، به خانم‌هایی که از این دو دارو استفاده می‌کنند، اکیداً توصیه می‌شود که در حین مصرف آن‌ها باردار نشوند؛ چرا‌که در غیر این صورت، عوارض خطرناکی به جنینشان تحمیل خواهد شد.


تراشیدن مو

قدیمی‌ترین، ارزان‌ترین و بی‌خطرترین راه برای خلاص شدن از شر موهای زاید، همین تراشیدن(استفاده از تیغ) است.(برای صورت اصلا توصیه نمی شود)
البته این راه هم چندان بی‌خطر نیست. چون احتمال دارد تحریک‌پذیری پوستتان زیاد شود. اما به هر حال، اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد، کرم هیدروکورتیزون یک درصد را فراموش نکنید. واقعاً مؤثر است.
و یک نکته دیگر درباره تراشیدن مو این‌که،‌ برخلاف نظر عامه مردم، تراشیدن مو هیچ تأثیری روی سرعت رشد مو و همین طور زیاد شدن مو ندارد. و آخرین نکته هم این‌که، آمارها نشان می‌دهند اغلب خانم‌ها در نقاط مختلف دنیا از این روش، چندان استقبال نمی‌کنند؛ چرا‌که معمولاً استفاده مکرر از این روش، اثر روحی مطلوبی در پی ندارد.

کرم های موبر

می‌توانید از کِرِم‌های موبر استفاده کنید.کلا  مواد موبر هم کارایی همان تیغ را دارد و همین طور برای صورت اصلا توصیه نمی شود.

چسب‌ سفیدکننده(دکلره)

برای دکلره صورت می توانید از جولین استفاده کنید مخصوصا با الوورا دارش یا تی تری که کمتر به کسی حساسیت می دهد.

بند انداختن و استفاده از موم ( وکس کردن )

استفاده از بند  یا وکس(موم) درست است درد آور است ولی اگر همیشه این کار را بکنید موها کم پشت تر می شوند و درد کمتر و کمتر می شود.(الوورا یا جنتامکسین به صورت ژل  و کرم در بازار موجود است. که یکی از مواد پرمصرف سالنهای زیباییست. معمولا برای بعد از بند و وکس از ان استفاده میشود)


الکترولیز

الکترولیز، روشی برای از بین بردن دایمی موهای زاید است که در آن، ریشه مو به وسیله جریان الکتریکی تخریب می‌شود.در این روش، سوزن سیمی خیلی نازکی به مجرای فولیکول مو وارد می‌شود و به سمت فولیکول پیش می‌رود تا به ریشه مو برسد. سپس جریان الکتریکی از طریق سوزن عبور و ریشه را تخریب می‌کند و مو را از بین می‌برد و به این ترتیب، مو به راحتی برداشته می‌شود…
یکی از مزایای الکترولیز این است که اگر درست انجام بگیرد نتیجه‌اش دایمی است اما به هیچ وجه روش ایده‌‌آلی نیست. معایبی نیز دارد که قبل از شروع درمان باید به دقت در نظر گرفته شوند. الکترولیز روشی است کند، کسل‌کننده و پرخرج که باید هر مو جداگانه تخریب شود. اگر افزایش موی وسیعی دارید، برای رسیدن به نتیجه قابل‌قبول، دو، سه یا چند سال درمان هفتگی یا دوهفته‌ای لازم است. حتی درمان، چند ماه طول می‌کشد تا نواحی محدود لب بالا و چانه موبرداری شود و به این جهت الکترولیز برای از بین بردن موهای نواحی بزرگ مثل بازو و ساق پا توصیه نمی‌شود. اکثر موها بیش از یک جلسه درمان لازم دارند تا نتیجه دایمی به دست‌ آید. کارشناسان ارزیابی می‌کنند که حتی اگر الکترولیز توسط افراد ماهر انجام گیرد حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد رشد مجدد مو طبیعی است.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷