میکرو نیدلینگ چیست؟ روش، مزایا و هزینه

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

میکرونیدلینگ یا درماپن روشی است جدید و پیشرفته که نتایج بسیار درخشانی را در بعضی از معضلات زیبایی بدست آورده است. این روش به طور حیرت انگیزی باعث بالا رفتن غلظت کلاژن و تحریک کلاژن سازی در پوست می‌گردد.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید از روش میکرونیدلینگ برای درمان مشکلات زیر استفاده می‌کنند:

  • اسکارهای آکنه و زخم (جدید یا قدیمی)
  • چروک‌ها و خطوط صورت
  • افتادگی و شلی پوست
  • بهبود بافت پوست و رفع منافذ باز صورت
  • ترک‌های پوستی

برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان میکرونیدلینگ در کلینیک زیبایی سپید و یا رزرو نوبت می‌توانید با ما از طریق شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ و ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ و ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷  تماس حاصل فرمایید.

میکرونیدلینگ با درماپن چیست؟


میکرونیدلینگ با درماپن برای نیدلینگ عمودی پوست است که تاثیری هم مرتبه با لیزر و قابل مقایسه با پیلینگ شیمیایی دارد، در این روش با دستگاهی بنام درماپن منافذ و کانال‌های بسیار ریزی در پوست ایجاد می‌شود و هنگامیکه پوست اقدام به ترمیم این منافذ می‌نماید اجباراً بایستی مقادیر بسیار زیادی کلاژن بسازد و البته اگر نقصی مانند اسکار آکنه وجود داشته باشد این نقیصه را هم ترمیم می‌نماید.

استفاده همزمان از فاکتورهای رشد پلاکتی یا همان PRP بصورت تزریقی یا موضعی می‌تواند نتایج شگفت انگیز این درمان را بطور فاحشی ارتقاء بدهد. همچنین بعنوان مکملی در روش درمانی مزوتراپی بکار می‌رود. نیدل‌های این دستگاه Medical Steel بوده و با ضربات کاملا عمودی کمترین آسیب را ایجاد می‌کند. این درمان کاملا بدون درد می باشد.

برخی از موارد استفاده از میکرونیدلینگ


جوانسازی و رفع چین و چروک پوست

یکی از بزرگترین عوامل ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست کاهش غلظت کلاژن و الاستین می‌باشد، در این روش با ایجاد منافذ بسیار ریز که با چشم به راحتی قابل دیدن نمی‌باشند، سلول‌های بنیادی پوست تحریک کرده ،لذا پروسه ترمیم فعال شده و پوست هنگامی که مشغول ترمیم این منافذ می‌گردد مقدار زیادی کلاژن می‌سازد. بین ۳ تا ۵ جلسه درمان برای جوانسازی پوست لازم است. که فاصله بین جلسات حدود ۶ هفته می‌باشد. همچنین در درمان گودی زیر چشم، خط خنده و خطوط دور لب و بخصوص کلاژن سازی بسیار دقیق عمل می‌کند.

 درمان جای جوش و آکنه و کوچک کردن منافذ باز پوست

در این روش منافذ بسیار ریز و ظریفی که در پوست ایجاد می‌شوند موجبات نفوذ عروق جدید و رشته‌های کلاژن به کف اسکار اکنه را فراهم می‌نماید. حال با تحریک سلول‌های بنیادی موجود در پوست آثار ترمیمی پوست به بهترین شکل صورت می‌گیرد. این روش در کنار سلول‌های بنیادی گیاهی در درمان ناصافی‌های پوست که ناشی از جوش‌های آکنه، آبله مرغان، سالک می‌باشد، بسیار کار آمد بوده و امیدهای بسیار ارزنده ای ایجاد نموده است.

استرچ مارک یا ترک‌های ناشی از حاملگی ، چاقی و بلوغ

پوست دارای فیبرهائی الاستین و کلاژن است. وقتی این فیبرها به عللی دچار عدم عملکرد شوند این نوارهای قرمزرنگ یا استریا ایجاد می‌شوند. این خطوط ابتدا صورتی تا بنفش رنگ هستند و سپس به تدریج سفیدتر می‌شوند و از وضوح آنها کاسته می‌شود. کشیدگی پوست تنها یکی از عوامل ایجاد ترک های پوستی است ولی عامل اصلی به شمار نمی آید و عوامل درونی نیز در بروز آن هامؤثر می باشند.
بهترین روش برای پیشگیری از این موضوع ، کنترل اضافه وزن و چاق شدن می‌باشد. یعنی اگر به مرور زمان افزایش وزن پیدا کنید دیگر این ترکها ایجاد نمی‌شود. سن اولین بارداری در بروز ترک‌های بارداری نقش به سزایی دارد. صرفا از نظر آماری بین ۸۰% تا ۹۰% بانوانی که در سن بین ۱۶ تا ۲۰ سالگی باردار شده اند دچار ترک‌های پوستی می‌شوند، در حالی که احتمال بروز این ترک‌ها در بانوانی که اولین بارداری آنها پس از ۳۵ سالگی است بسیار کمتراست. چرب کردن پوست با روغن‌های طبیعی در پیشگیری موثر است. نکته مهم این است که اگر ترک‌های پوستی درمان نشوند، امکان بهبود خود به خود آنها وجود ندارد، یعنی این ترک‌ها هرگز خود به خود برطرف نمی‌شوند و تنها رنگ آنها به سمت سفید مرواریدی می‌رود، ولی طول و پهنای آنها تغییر نمی‌کند.

هرچند که هنوز ترک‌های پوستی غیر قابل درمان شمرده می‌شوند اما برای اولین بار است که روشی در دنیا امیدهایی را برای درمان دائم ترک‌های پوست ناشی از افزایش وزن و حجم شدید و یا بارداری ایجاد کرده است. حداقل ۵ تا ۷ جلسه درمان لازم است که باز هم به فاصله هر ۶ هفته یکبار می‌باشد.

 آثار ناشی از زخم‌های شدید و سوختگی

بوسیله میکرونیدلینگ می‌توان آثار ناشی از بخیه و زخم و جراحی و نیز اسکار باقی مانده سوختگی‌ها و جای جوش و آکنه را به حداقل رساند.

درمان لک و تیرگی پوست

 میکرونیدلینگ به طور موضعی قابلیت درمان بعنوان ضد لک حتی لک های ناشی از بارداری و هورمونی را دارد.

روشن کردن رنگ پوست

با بهبود آب رسانی و جوانسازی که به همراه مواد دیگری که روی پوست قرار می‌گیرند این روش، در روش کردن پوست نیز تاثیر دارد .

افزایش نفوذ پذیری

در روش‌های معمول، نفوذ مواد و داروها به پوست کمتر از ۳ درصد می‌باشد که با استفاده از درماپن، تا ۹۰ درصد مواد به پوست نفوذ می‌کنند و نتایج بسیار بهتری در زمان کوتاه تر دیده می‌شوند.

استفاده از میکرونیدلینگ برای مشکلات مو

میکرونیدلینگ کاربرد موثری نیز در زمینه‌ی اختلالات مو دارد از جمله درمان ریز مو، پر پشت شدن مو ، رفع طاسی آندروژنیک و طاسی منطقه‌ای.

مزایای میکرونیدلینگ


  • روش فیزیولوژیک و در نتیجه بدون عارضه می باشد.
  • بدون درد است.
  • مقرون به صرفه است.
  • برای پوستهای نازک نیز می توان استفاده کرد.
  • آسیب جدی به پوست وارد نمی‌کند.
  • دوره بهبودی بعد از فرایند کوتاه است.
  • می‌توان تا بدست آمدن نتیجه دلخواه آنرا تکرار کرد.
  • در تمام مناطق صورت، گردن، زیر چشم می‌توان بکار برد.
  • ریسک تغییر رنگ پوست (Hypo or hyper pigmentation) بسیار کم است.

روش انجام


برای انجام میکرونیدلینگ از کرم بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. سپس ابزار مخصوصی میکرونیدلینگ (درماپن) در سه جهت مختلف بر روی ناحیه‌ی تحت درمان غلتانده می‌شود. بسته به میزام مشکل پوست، ممکن است مقداری قرمزی را در پوست مشاهده شود و یا اندکی خونریزی محدود را تجربه شود  که سریع متوقف می گردد. به طور کلی انجام عمل ميکرونيدلينگ ، در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

مراقبت پس از درمان


۲-۳ روز پس از درمان  باید از پوست مراقبت کرد. سعی کنید پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. اگر هم باید در مقابل نور خورشید باشید، تنها از یک کرم ضد آفتاب بر پایه روی استفاده کنید.

عوارض میکرونیدلینگ


این روش بسیار ایمن است و تاکنون عارضه ای جدی گزارش نشده است. البته استفاده از آن در افراد مستعد به کلویید باید یا احتیاط صورت گیرد.

هزینه


هزینه‌ ميکرونيدلينگ به تعداد جلسات درمانی مورد نياز برای شما بستگی دارد. قبل از اقدام به انجام این عمل باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید و در مورد هزینه‌ها و نحوه پرداخت آن اطلاعات کافی کسب کنید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷