گذری بر کوچه باغ زیبایی: میکرودرم ابریژن

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

میکرودرم ابریژن یکی از راهکارهایی است که طرفداران زیادی دارد. اما هنوز افراد زیادی هستند که میکرودرم ابریژن را نمی شناسند و فقط اسم آن را شنیده اند. در واقع نحوه عملکرد و کاربد آن را نمی دانند. در این مقاله بر آنیم تا میکرودرم ابریژن صورت را برای علاقمندان شفاف سازی کنیم.

مسابقه ای میان تخریب و بازسازی:
بخش سطحی پوست، با افزایش سن دچار چین و چروک می شود. عوامل مختلفی در تسریع این روند تاثیر گذار هستند. زمانی که در سنین جوانی هستیم، سرعت تخریب سلولهای پوستی با سرعت تولد سلولهای جوان و جدید برابر است. به همین دلیل است که پوست به ندرت در سنین جوانی چروک می شود. اما با گذشت زمان، توان بازسازی سلولها کم می شود و از "تخریب سلولها" عقب می ماند. در واقع سرعت نوسازی سلولهای پوستی به پای سرعت تخریب آنها نمی رسد و از آن عقب می ماند. به همین دلیل رفته رفته آثار چروک، تیرگی و کدر شدن بر پوست نمایان می شود.

چطور می توان به پوست کمک کرد؟
یکی از کارهایی که می توان انجام داد، وادار کردن پوست به بازسازی مجدد است. باید به پوست کمک کنیم تا تحریک شود و سرعت نوسازی سلولهایش را افزایش دهد. یکی از روشهای این کار، تراشیدن سطح پوست است. همانطور که می دانید، سیستم ترمیم و ایمنی بدن، وقتی ضایعه ای را شناسایی می کند، شروع به بازسازی و ترمیم آن می کند. ما با تراشیدن پوست، ضایعه ای عمدی برای پوستمان ایجاد میکنیم. بنابراین بدن به کمک بازسازی این بخش از بدن می آید و اینگونه می شود که پوست مجددا سرعت نوسازی سلولهای جدید را افزایش می دهد و پس از مدت کوتاهی لایه ای جدید بر سطح پوست تشکیل می شود که سلولهای جوان و سالمی دارد.

دیگر اثرات مفید تکرار:
تراشیدن پوست خواص زیادی دارد که از جمله آنها می توان به  کاهش تیرگی، کاهش برجستگی های سطحی، برداشته شدن دانه های سرسیاه و از بین رفتن جوشهای چرکی اشاره کرد. اگر تراشیدن پوست را بارها و بارها تکرار کنیم، لایه جوانی بر سطح پوست بارها و بارها تشکیل می شود که نتیجه آن پوستی جوان، سالم و با چروک کمتر خواهد بود.

میکرودرم ابریژن چگونه عمل می کند؟
میکرودرم ابریژن ابزاری است که با آن می توان تراشیدن پوست را انجام داد. تراشیدن پوست روشهای گوناگونی دارد.لیزر،اسید های لایه بردار،سمباده کشی(دستگاه درم ابریژن که نسل قبلی همین دستگاه میکرودرم ابریژن است) ومیکرودرم ابریژن.همه این روشها همان خاصیت را داشته وفقط کیفیت وعوارضشان با هم تفاوت دارد. دردستگاه میکرو درم، یک پودر بادانه های بسیار ریزاز جنس اکسید آلمینیوم، به شدت به پوست برخورد کرده وباعث میشود که سلولهای پوست کنده شوند.این پودر کاملا خشک بوده،لذا با پوست ایجاد واکنش شیمیایی نمیکند وعوارضی نخواهد داشت.بسته به نیاز پوست میتوان شدت برخورد پودر ودرنتیجه شدت وعمق لایه برداری را تغییر داد.

باید ها و نبایدهای قبل و بعد از میکرودرم ابریژم:
هنگام انجام کار با این دستگاه سوزش نسبتا زیادی ایجاد میشود،لذا قبل ازشروع باید پوست را بیحسی موضعی داد.کرم لیدوکائین –پی برا ی این کار مناسب است.باید از یکساعت قبل ،هر ۱۵ دقیقه کرم را به صورت مالیده تا بیحسی مناسبی ایجاد شود.به این ترتیب درد کم شده وکاملا قابل تحمل میشود.این فرایند ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.پس ازاتمام کار نیز باید تا چند روز(بسته به شدت انجام کاربین ۵ تا۱۰ روز) ازکرمهای ترمیم کننده استفاده کرد.

فاصله بین جلسات و تعداد جلسات لازم:
بهترین فاصله بین جلسات حدود یک ماه میباشد.اصولا بازسازی وترمیم لایه سطحی پوست به یک ماه وقت نیاز دارد. اگر میکرودرم باکیفیت خوب ولایه برداری قوی انجام شود،انجام دوباره آن قبل ازگذشتن یک ماه نه تنها نیاز نیست بلکه به پوست آسیب میرساند. تعداد جلسات برای شفاف سازی یک پوست معمولی حدود ۳ جلسه، برای کم شدن جوش یا چین وچروک حدود ۶ جلسه وبرای کم شدن لک ، تیرگی زیاد، برامدگی یا فرورفتگی های پوست مثل جای جوش و... بین ۱۰ تا۱۵ جلسه پیشنهاد میشود.البته این اعداد دقیق نبوده وبه لحاظ اینکه پوست های مختلف، پاسخ به درمان مختلف دارند لذا بسته به نتیجه باید تعداد جلسات را کاهش یا افزایش داد.

 

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷