لیفتینگ(لیفت) یا کشیدن پوست صورت برای رفع افتادگی و شل شدن آن

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

بسیاری از افراد مایل‌اند که چهرهای شاداب و جوان داشته باشند و پست صورت آن‌ها کاملاً منسجم و کشیده باشد اما در عین حال نیز تمایلی به انجام روش‌های جراحی لیفت صورت ندارند.  خوشبختانه روش‌های مختلفی برای لیفت صورت بدون جراحی وجود دارد که نیازی به گذراندن دوره ریکاوری نداشته و می‌تواند پوست صورت شمار ا بین ۵ تا ۱۰ سال جوان‌تر کند.  با بالارفتن سن، پوست صورت براثر از دست دادن حجم و نیروی گرانش زمین دچار چروکیدگی و افتادگی می‌شود. روش‌های غیرجراحی لیفت صورت در طی سال‌های اخیر دچار تحولات بزرگی شده‌اند. امروزه می‌توان با کمک دستگاه‌های لیفت صورت و تزریق پرکننده‌های پوستی (ژل و چربی) مجدداً حجم صورت را بازیابی کرد و با رفع لاغری صورت و افتادگی پوست مجدداً جوانی را به چهره بازگرداند.

به لطف روش‌های درمانی نوین و تکنولوژی‌های جدیدی که امروزه در دسترس هستند، دیگر بیماران مجبور نیستند و البته نمی‌خواهند که زیر تیغ جراحی بروند. اگر هدف شما این است که پوست خود را مجدداً جوانسازی کنید و شادابی پوست خود را به حالت قبلی برگردانید، می‌توانید از ترکیبی از روش‌های غیر جراحی برای لیفت و جوانسازی پوست بهره ببرید، حتی اگر به سن ۶۰ سالگی رسیده باشید. روش‌های درمانی زیادی در این مورد وجود دارند از جمله تزریق چربی، تزریق ژل، رادیوفرکوئنسی و سایر روش‌های دیگر. برای دریافت مشاوره از متخصصین ما در کلینیک سپید در مورد چگونگی و روش‌های لیفتینگ صورت، یا رزرو نوبت میتوانید با شماره‌های  ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ و ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ و ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷  تماس بگیرید.

لیفت غیر جراحی صورت


روش‌های غیر جراحی برای لیفت صورت و کشیدن پوست روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند چرا که بدون نیاز به ایجاد برش در پوست و رفتن زیر تیغ جراحی، صورت شما را به صورت سه‌بعدی فرم دهی می‌کنند. برای آنکه تأثیرات مشابه لیفت صورت ایجاد شود و پوست شما منسجم‌تر شود، می‌توان کل صورت را تحت درمان قرار داد تا پوست شما جوانسازی شود و ظاهری شاداب و جوان پیدا کند.

متقاضیان مناسب


به طور کلی، کاندیدهای مناسب برای لیفت صورت افرادی هستند که:

  • افرادی که از سلامت عمومی برخوردارند و به بیماری‌هایی که در روند درمان اختلال ایجاد می‌کند، مبتلا نیستند.
  • افرادی که سیگار نمی‌کشند.
  • افرادی به نگرش مثبت نسبت به درمان و انتظارات واقع‌بینانه از نتایج درمان

مزایا


  • از بین بردن چین و چروک‌های صورت
  • بهبود حجم عضلانی در صورت و گردن
  • بهبود گردش خون
  • کاهش یا درمان جوش‌های صورت
  • لیفت دادن پوست افتاده‌ی گونه و ابرو‌ها
  • کمک به عملکرد بهتر سیستم لنفاوی
  • درمان آفتاب‌سوختگی
  • بهبود رنگ پوست
  • داشتن پوستی صاف‌تر و منسجم‌تر
  • آب‌رسانی و شادابی پوست
  • بهبود قابلیت ارتجاعی و رفع شل شدگی پوست

درمان


بوتاکس

بوتاکس پرکاربردترین روش برای لیفت و رفع چین و چروک‌های پوستی است. بوتاکس یک تعدیل‌دهنده‌ی عصبی است که موجب می‌شود عضلات به صورت موقت شل شوند. در صورتی که عضلات صورت شل شوند دیگر نمی‌توانند منقبض شده و ایجاد چین و چروک در پوست کنند.

تزریق بوتاکس به نحو مؤثری، چین و چروک‌های بین ابروها، پیشانی، خطوط دور چشم و سایر چین چروک‌های صورت را از بین می‌برد. همچنین اگر پوست گردن شما حالت افتاده پیدا کرده و روی آن چروک تشکیل شده است، در برخی از موارد، تزریق بوتاکس می‌تواند برای رفع آن مفید باشد.

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس ظرف سه الی هفت روز قابل‌مشاهده خواهد بود و بعد از آن بین ۳ تا ۴ ماه ماندگاری خواهد داشت. بنابراین، شما برای آن که نتایج حاصل از درمان را حفظ کنید، لازم است که به صورت دوره‌ای تزریق بوتاکس را انجام دهید. در صورتی که چروک‌های پوستی عمیق‌تر باشد ممکن است لازم باشد که چند جلسه‌ی درمانی انجام شود.

بوتاکس هیچ عوارض جانبی جدی و خطرناکی ندارد و مهم‌ترین عوارض جانبی آن، ضعف موقتی عضلات، سرخی پوست، التهاب و تورم در محل تزریق است.

تزریق ژل

کاهش چربی‌های زیرپوستی و لاغری صورت می‌تواند موجب افتادگی گونه‌ها و کناره‌های صورت شود و حالتی مانند افتادگی پوست را به وجود بیاورد. می‌توان حجم ازدست‌رفته‌ی زیر پوست را بدون انجام جراحی و تنها با صرف چند دقیقه وقت بازیابی کرد و شما به راحتی پوست خود را لیفت داده‌اید و کشیده‌اید. برای تزریق ژل در صورت می‌توان از انواع مختلفی از ژل‌های تزریقی استفاده نمود:

  • هیالورونیک اسید
  • کلاژن
  • ژل‌های نیمه دائمی
  • ژل‌های دائمی

ژل هیالورونیک اسید بیشترین کاربرد را دارد. از ژل‌های تزریقی برای پر کردن فضاها و تورفتگی‌ها و چین و چروک‌های پوستی استفاده می‌شود تا حجم ناحیه موردنظر افزایش پیدا کند و افتادگی پوست یا خطوط روی پوست برطرف شوند. از ژل‌های تزریقی بیشتر برای قسمت‌های پایینی صورت  (پایین گونه‌ها، خط بین بینی و لب یا همان خط لبخند و خطوط کنار لب که تا چانه آمده است) استفاده می‌شود. از تزریق ژل همچنین برای پر کردن جای زخم و فرورفتگی‌های پوست نیز استفاده می‌شود. تزریق ژل نتایجی بسیار سریع دارد و نیازی به گذراندن دوره ریکاوری ندارد.

اغلب افراد دچار هیچ عوارض جانبی نمی‌شوند اما عده کمی ممکن است نسبت به ژل تزریقی حساس باشند و کمی واکنش آلرژیک نشان دهند.

تزریق چربی

در روش تزریق چربی، چربی‌های اضافه‌ی از نواحی دیگر بدن گرفته می‌شود و پس از غنی‌سازی در نواحی موردنظر در صورت تزریق می‌شود تا حجم ازدست‌رفته‌ی صورت را بازیابی کند. از روش تزریق چربی می‌توان برای از بین بردن خط خنده، خطوط دور لب، چروک‌های دور چشم، گودی پوست زیرگونه، چای زخم و جوش و  پر کردن سایر فرورفتگی‌های پوست استفاده نمود. از آنجایی که در این روش از چربی بدن خودتان استفاده می‌شود، بدن شما به راحتی چربی تزریق شده را می‌پذیرد و احتمال پس زدن چربی یا بروز واکنش آلرژیک بسیار کم است. تنها نقصی که این روش در مقایسه با روش تزریق زل دارد این است که رسیدن به افزایش حجم موردنظر ممکن است زمان بیشتری طول بکشد و آماده‌سازی چربی موردنظر برای تزریق نیز کاری مشکل‌تر از استفاده از ژل‌های آماده است.

لیفت لیزری

در روش لیفت با لیزر از انرژی لیزر که جذب لایه‌ی زیرین پوست می‌شود برای ایجاد آسیب‌های میکروی کنترل شده استفاده می‌شود. این آسیب‌ها موجب انحلال سلول‌های چربی و کشیده شدن پوست می‌شوند. روش لیزرتراپی برای ناحیه پایینی صورت و گردن مناسب‌تر است و نتیجه دائمی را به همراه دارد. برای لیفت لیزری، برش‌های کوچکی زیر چانه و پشت گوش ایجاد می‌شود و سپس لوله بسیار باریکی که اشعه لیزر را انتشار می‌دهد، در زیر پوست حرکت داده می‌شود تا چربی‌ها را از بین ببرد و پوست را بکشد. استفاده از روش لیزرتراپی به صورت ترکیبی و همراه با سایر روش‌های لیفت که در بالا به آن اشاره شد، نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد.

رادیوفرکوئنسی

انرژی رادیوفرکوئنسی، تکنولوژی جدیدی برای لیفت غیر جراحی و کشیدن پوست است که در مراحل اولیه‌ی شل شدن و افتادگی پوست کاربرد دارد. این روش برای کسانی مناسب است  که اولین نشانه‌های افتادگی پوست در آن‌ها نمایان شده و معتقدند که هنوز آن‌قدر سنیان بالا نرفته است که برای کشیدن پوست خود نیاز به جراحی داشته باشند.  انرژی رادیوفرکوئنسی یا RF به تنهایی برای لیفت و کشیدن پوست به کار می‌رود و بیشتر برای افرادی مناسب است که میزان شل شدگی پوست آن‌ها خفیف تا متوسط است و در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی هستند. این روش را می‌توان برای هر رنگ پوستی به کار برد. از این روش اغلب برای درمان چین و چروک‌های پیشانی، گودی زیر چشم،  فرم دادن به گونه‌ها، بهبود ظاهر خطوط فکی و فک استفاده می‌شود. اغلب بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که با انجام این درمان، حداقل در حد خفیفی هم که شده است، انسجام بیشتری در پوست خود ببینند و شل شدگی و افتادگی پوست آن‌ها تا حدودی برطرف شود.

درد ناشی از لیفت غیر جراحی صورت


کنترل درد بیمار در روش‌های غیر جراحی لیفت صورت، به هیچ وجه مسئله مهم یا چالش‌برانگیزی نیست و برای آنکه بیمار احساس راحتی کند، در نهایت نیاز به اعمال بیحسی موضعی یا استفاده از داروهای مسکن غیر تجویزی با دوز پایین است و در بسیاری از موارد نیز اصلاً نیازی به بیحسی یا مسکن نیست. در اغلب این روش‌ها برای راحتی بیشتر بیمار در حین انجام درمان از وسیله‌ای بری خنک کردن پوست استفاده می‌شود.

نتایج لیفت غیرجراحی صورت


بسیار مهم است که این موضوع را بدانید که لیفت غیرجراحی صورت نمی‌تواند نتایج دائمی که لیفت جراحی صورت دارد را به همراه داشته باشد. همچنین، لیفت غیر جراحی نمی‌تواند ۱۰ تا ۱۵ سال سن شما را جوان‌تر کند و بنابراین شما باید نسبت به نتایج مورد انتظار از این روش‌های درمانی، واقع‌بین باشید.  نتایج به‌دست‌آمده در هر یک از بیماران متفاوت است و به ضخامت پوست، بافت پویت، واکنش ترمیمی پوست نسبت به درمان و سبک زندگی فرد بستگی دارد.

معایب


  • نتایج این روش‌ها، خفیف هستند، بنابراین اگر چروک‌ها و خطوط چهره شما بسیار عمیق هستند این روش‌ها احتمالاً برای شما مناسب نیستند.
  • برخی از افراد دچار تغییر رنگ بسیار کم در پوست خود می‌شوند که البته ظرف چند هفته برطرف می‌شود.
  • در موارد نادری، برخی از بیماران دچار تورم پوست می‌شوند .

بهبودی


روش‌های درمانی لیفت صورت تا حدود زیادی نتایج جراحی پلاستیک صورت را به همراه دارند اما نیازی به گذراندن دوره بهبودی طولانی‌مدت ندارند. هرچند در این روش‌ها نمی‌توان پوست اضافه‌ی صورت را از بین برد، اما اغلب بیماران به‌سرعت حس می‌کنند که پوست آن‌ها جمع و بافت آن منسجم شده است و چین و چروک‌های کمتری روی پوست آن‌ها نمایان است و بدین ترتیب پوستشان سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد.  روش‌های لیفت بدون جراحی صورت نیازی به گذراندن دوره ریکاوری ندارند چرا که این روش‌ها غیرتهاجمی هستند و برای انجام آن، برشی در صورت ایجاد نمی‌شود.

هزینه


هزینه‌ی درمان هر بیمار با توجه به شرایط خاص او مانند وسعت ناحیه موردنظر برای درمان، محل انجام درمان و نوع روش مورداستفاده برای لیفت پوست متفاوت است. با این حال، لیفت دادن پوست صورت با روش‌های غیر جراحی به طور بسیار چشمگیری از روش جراحی ارزان‌تر است. علاوه بر این ممکن است کلینیک برای پرداخت هزینه‌ی درمان، برنامه‌ی خاص پرداخت مانند قسط‌بندی هزینه‌ها را ارائه دهد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷