فرم دهی چانه بدون جراحی با تزریق ژل و چربی

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

تعادل بین اجزای صورت نکته کلیدی در زیبایی ظاهری افراد است. برجسته‌سازی چانه یک روش عالی برای زیباسازی چانه است. چانه یکی از اجزای مهم صورت است که در قسمت یک‌سوم پایینی صورت قرار گرفته است. داشتن چانه در میان انسان‌ها منحصربه‌فرد است. برجسته‌سازی چانه در صورتی که در تعادل و هماهنگی با اجزا و ساختارهای دیگر صورت مانند بینی باشد باعث افزایش زیبایی فرد می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی، برجسته‌سازی چانه باید به گونه‌ای باشد که چانه و لب پایینی شما در امتداد یک خط مستقیم قرار گیرند. با برجسته‌سازی چانه، زاویه صورت تیزتر شده و تعادل اجزای صورت افزایش می‌یابد، همچنین با انجام این فرایند، چربی‌ها و پوست اضافی زیر گردن نیز کاهش می‌یابد. روش غیرجراحی برجسته‌سازی چانه با انجام تزریق قابل حصول است. این فیلرها یا ژل‌ها باعث افزایش حجم زیر پوست شده و چانه را برجسته‌تر کرده و آن را مشخص‌تر می‌کنند.

آیا شما همیشه احساس می‌کنید که چانه شما به اندازه کافی برجسته نیست؟ شاید شما احساس کنید که ظاهر چانه شما با اجزای دیگر صورتتان هماهنگی و تعادل ندارد یا فکر کنید که بسیار فرورفته است. خوشبختانه روش‌های متعددی برای حل این موضوع وجود دارد. برجسته‌سازی چانه را می‌توان با تزریق ژل و چربی انجام داده تا چانه برجسته‌تر شده و تقارن و تعادل بصری صورت نیز بهبود یابد. فرایند برجسته‌سازی چانه را می‌توان در هر سنی انجام داد، این کار معمولاً برای بهبود تعادل صورت و تغییر ساختار تحلیل رفته تدریجی استخوانی صورت به کار برد. متخصصان ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائهٔ مشاورهٔ تخصصی در خصوص چگونگی فرم دهی به چانه به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین روش درمانی را انتخاب کنید.جهت دریافت وقت مشاوره و یا رزرو نوبت درمان می‌توانید با شماره‌های  ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ و ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ و ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷  تماس بگیرید.

مزایا


برجسته‌سازی چانه مزایای متعددی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • برجسته‌سازی و مشخص‌سازی چانه
  •  ایجاد یک مثلث جذاب با زوایای تیزتر در زوایای صورت
  • افزایش ارتفاع یا عرض چانه
  •  کاهش یا رفع غبغب
  • ایجاد تعادل بین بینی و چانه
  • تغییر ظاهر فرورفتگی‌های چانه

برجسته‌سازی چانه برای چه کسانی مناسب است؟


هر بیماری که تمایل به بهبود سایز و شکل چانه خود داشته باشد می‌تواند از این روش غیرجراحی برای دست‌یابی به اهداف خود استفاده کند. بیمارانی که چانه کوچک و ضعیفی دارند می‌توانند تعادل صورت خود را با انجام فرایندهای برجسته‌سازی چانه افزایش دهند. همچنین افرادی که در چانه خود بدشکلی‌های مادر زادی یا ناشی از آسیب‌دیدگی دارند نیز می‌توانند از این روش غیرجراحی بدون درد استفاده کنند. خطرات احتمالی و دوران استراحت و نقاهت پس از انجام این فرایندها نیز بسیار کم است.

مشاوره


پزشک در جلسه مشاوره، صورت شما را مورد ارزیابی قرار داده و به ویژگی‌های ساختاری صورت شما توجه ویژه‌ای خواهد داشت. اهداف و انتظارات شما نیز در این جلسه مورد مباحثه و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. یک یا دو هفته قبل از انجام تزریق، پزشک به شما توصیه خواهد کرد که مصرف آسپیرین، دوزهای بالای ویتامین E یا داروهای رقیق‌کننده خون را متوقف کنید تا احتمال خونریزی و کبودی در صورت شما کاهش یابد. پزشک، انتظارات خود از شما را قبل، حین و پس از انجام فرایند به شما خواهد گفت و به تمامی سؤالات شما نیز پاسخ خواهد داد.

اقدامات درمانی


ژل‌های تزریقی

در این روش برجسته‌سازی چانه از تزریق ژل‌های پوستی در چانه استفاده می‌شود تا چانه برجسته‌تر و خوش‌فرم تر شود. فرایند برجسته‌سازی چانه تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود. برخی محلول‌های تزریق حاوی لیدوکائین هستند که نیاز به استفاده از کرم‌های بیحس کننده را از بین می‌برند. محلول‌هایی که برای برجسته‌سازی چانه استفاده می‌شوند حاوی ژل‌های اسید هیالورانیک یا هیدروکسی اپتیت است. ژل‌های ساخته شده با اسید هیالورانیک نرم‌تر بوده و بیشتر حالت مایع دارند. ژل‌های دیگر سخت‌تر و پرمایه‌تر هستند و نتایج حاصل از تزریق آنها نیز ماندگارتر است. پزشک محل تزریق را علامت‌گذاری کرده و ژل را در عمق بافت پوست تزریق می‌کند تا چانه برجسته‌تر شده و شکل بگیرد. کل فرایند درمان معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در خلال انجام این فرایند معمولاً ممکن است از مقادیر کمتر یا بیشتری از ژل استفاده کند و بر روند پیشرفت درمان با استفاده از یک آینه دستی نظارت داشته باشد. تعداد تزریق‌ها در هر بیمار متفاوت است اما بیشتر افراد به ۳ تا ۶ تزریق نیاز دارند. همچنین ممکن است ژل‌ها در قالب اشکال مختلفی طراحی شده باشند. نتایج حاصل از انجام فرایند برجسته‌سازی چانه ممکن است از ۴ ماه تا یک سال دوام داشته باشد که به ماده تزریق‌شده و چگونگی واکنش بدن به آن بستگی دارد. ژل‌ها به تدریج طی چند ماه از بین می‌روند که به دلیل ماهیت مواد ژل است.

تزریق چربی

تزریق چربی، طبیعی‌ترین، سالم‌ترین و مطمئن‌ترین روش برجسته‌سازی چانه است که نتایج حاصل از آن نیز نسبت به سایر روش‌ها دوام بیشتری دارد. چربی با استفاده از تجهیزات مخصوصی از برخی قسمت‌های بدن برداشته می‌شود و بدون این که اسکاری باقی بگذارد در محل مورد نظر تزریق می‌شود. چربی برداشته شده با روش لیپو اسکالپتینگ باعث خوش‌فرم تر شدن بدن نیز شده و پس از تزریق، چانه و صورت را نیز خوش‌فرم تر می‌کند و نیازی هم به بستری شدن طولانی مدت ندارد. این فرایند تحت بیهوشی موضعی انجام شده و نتایج حاصل از آن کاملاً طبیعی است زیرا چربی برداشته‌شده، مشخصاتی شبیه به بافت‌های اطراف محل درمان دارد. چربی پیوندی به مدت زیادی در محل باقی مانده و باعث برجسته‌سازی چانه می‌شود. بیشتر محصولات تزریقی امروزی اثری موقتی داشته و معمولاً بیش از یک سال اثر آنها باقی نمی‌ماند.

دوران نقاهت و بهبودی


پس از انجام فرایند برجسته‌سازی چانه ممکن است ناراحتی‌هایی وجود داشته باشد که با مصرف داروهای تجویزشده توسط پزشک برطرف می‌شوند. یک پوشش فشرده‌ساز نیز به مدت یک شب روی چانه شما استفاده می‌شود اما معمولاً موضوع نگران‌کننده دیگری وجود ندارد. تورم اطراف چانه نیز پس از ۴ تا ۵ روز برطرف می‌شود و بیشتر بیماران می‌توانند در آن موقع به کار و فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند. توصیه می‌شود که به مدت یک هفته پس از انجام فرایند برجسته‌سازی چانه، از جویدن غذاهای سفت پرهیز کنید. به مدت ۴ ساعت پس از انجام فرایند از اعمال فشار بر ناحیه درمان شده خودداری کنید. مواد تزریق‌شده قالب پذیر و انعطاف‌پذیرند بنابراین شما باید کمی صبر داشته باشید. سعی کنید تا دو روز پس از انجام این فرایندها روی شکم نخوابید زیرا فشار مستمر ممکن است باعث شود که ژل‌های تزریق‌شده در چانه شما جابجا شوند.

خطرات احتمالی


واقعاً فرایند برجسته‌سازی چانه که به روش‌های غیر جراحی انجام می‌شود عوارض جانبی جدی و خطرناکی ندارد، به خصوص اگر توسط یک پزشک مجرب انجام شود اما بروز تورم، قرمزی و حساسیت به لمس پس از تزریق قابل انتظار است. کبودی نیز ممکن است در ناحیه تحت درمان ایجاد شود. این عوارض جانبی در کمتر از ۲ روز بهبود می‌یابد و می‌توان آنها را به کمک آرایش استتار کرد.

هزینه


هزینه فرایند غیرجراحی برجسته‌سازی چانه متغیر بوده و به نوع ژل‌های مورد استفاده و مقدار ژل مورد نیاز برای دست‌یابی به نتایج مطلوب بستگی دارد.

برای آگاهی از هزینه های درمان می توانید با همکاران ما در کلینیک سپید از طریق شماره‌های ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ و ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷  تماس حاصل فرمایید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷