درمان چین و چروک دور و زیر چشم

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

بر کسی پوشیده نیست که چشم‌ها ازجمله اولین مناطق صورت هستند که آثار پیری در آن‌ها نمایان می‌گردد. پوست این ناحیه، ۴۰ درصد نازک‌تر از دیگر مناطق صورت بوده و درنتیجه ظریف‌تر می‌باشد. خطوط پاکلاغی یا همان چین و چروک‌های ریز دور چشم، یکی از شایع‌ترین نشانه‌های پیری می‌باشند. چین و چروک دور چشم به خطوطی گفته می‌شود که از گوشه‌ی چشم شروع می‌شوند. در اکثر افراد، این خطوط در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال، بسته به میزان مراقبت افراد از پوست خود ظاهر می‌شوند. برخی از افراد با داشتن این چین و چروک‌ها مشکلی ندارند ولی برخی دیگر از افراد دوست دارند این نشانه‌های سالخوردگی را از بین ببرند.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از روش‌های درمانی بی‌خطر، غیرتهاجمی و مؤثر، پوستی زیبا و سالم داشته باشید. اگر دوست دارید تحت مراقبت درمانی مؤثر و جامع از طرف متخصصین باسابقه‌ی ما قرار بگیرید، می‌توانید از طریق شماره تلفن  ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ و ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ و ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ با کلینیک ما تماس گرفته و یک زمان مشاوره و معاینه با تیم پزشکی رزرو کنید. ما در کلینیک خود پذیرای خانم‌ها و آقایان هستیم.

چه چیزی سبب بروز چین و چروک‌های زیر چشم می‌شود؟


چین و چروک‌های دور چشم در اثر ترکیبی از عوامل مختلف به وجود می‌آیند:

  1. انقباض ماهیچه‌ی حلقوی چشم
  2. از بین رفتن انعطاف‌پذیری پوست
  3. از بین رفتن بافت چربی اطراف چشم

از بین رفتن انعطاف‌پذیری و کلاژن پوست و تحرکات پوست همراه با یکدیگر ازجمله عوامل اصلی ایجاد چین و چروک‌های دور چشم می‌باشند.

با افزایش سن، پوست ما انعطاف‌پذیری و شادابی خود را از دست می‌دهد. این مشکل به دلایل ژنتیکی و عوامل محیطی مانند آفتاب‌سوختگی و سیگار کشیدن رخ می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که پیر شدن زودهنگام پوست بیشتر به دلیل عوامل محیطی رخ می‌دهد.

اشعه‌ی فرابنفش خورشید باعث می‌شود تا مولکول‌های اکسیژن در پوست یک الکترون از دست بدهند. این مولکول‌ها به شکل "رادیکال‌های آزاد" بی‌ثبات می‌شوند و برای پایدار شدن، الکترون دیگر مولکول‌های موجود در پوست را می‌دزدند. این امر سبب فعال شدن یک فرایند زنجیره‌ای آسیب‌های بافتی می‌گردد. رشته‌های پروتئینی کلاژن و الاستین به‌طور خاص در این فرایند تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

سیگار کشیدن نیز می‌تواند ایجاد خطوط دور چشم را تحریک کند. نیکوتین سبب تنگ شدن عروق شده و درنتیجه اکسیژن، مواد غذایی و آب کمتری به پوست می‌رسد. این مشکل، نرمی و انعطاف‌پذیری پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با ایجاد این چین و چروک‌ها، زمانی که ما می‌خندیم یا لبخند می‌زنیم، انقباض عضلات دور چشم محسوس‌تر خواهد شد. چین و چروک‌های دور چشم در اثر حرکت مکرر عضلاتی که پوست کنار چشم را منقبض می‌کنند نیز ایجاد می‌شوند.

انواع چروک صورت


  • چین و چروک‌های متغیر: این چین و چروک‌ها زمانی دیده می‌شوند که عضلات صورت حرکت کنند.
  • چین و چروک‌های ثابت : با گذشت زمان و با کاهش انعطاف‌پذیری پوست، این خطوط به شکل چین و چروک‌های ثابت بر روی پوست حکاکی می‌شوند. این خط‌ها زمانی که صورت در حال استراحت قرار دارد نیز قابل مشاهده‌اند.

داوطلبین درمان


بهترین داوطلبین برای انجام این روش درمانی، افرادی هستند که نگران خطوط دور چشم خود هستند. افرادی که تحت درمان برای از بین بردن چین و چروک‌های دور چشم قرار می‌گیرند، احساس می‌کنند که این خطوط آن‌ها را پیرتر از سن واقعی‌شان نشان می‌دهد. این روش درمانی برای هر فرد بالغی که وضعیت سلامت عمومی مناسبی داشته و نگران ظاهر خود است مناسب می‌باشد.

روش‌های درمانی


روش‌های درمانی انجام شده برای از بین بردن چین و چروک‌های دور چشم، همچنین از ایجاد خطوط جدید نیز جلوگیری می‌کند و پس از درمان، ناحیه‌ی خارجی چشم نیز جوان‌تر دیده خواهد شد.

تزریق بوتاکس


یک شل کننده‌ی عضلانی مانند بوتاکس به درون عضلات فرد درست در زیر پوست وی تزریق می‌شود. این ماده پس از تزریق سبب شل شدن عضلات صورت می‌شود. انجام این تزریق آن تقریباً ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و پس از آن هیچ ازکارافتادگی ایجاد نشده و زمانی برای بهبودی لازم نخواهد بود. پس از درمان، بیمار می‌تواند بلافاصله به فعالیت‌های روزمره‌ی خود ادامه دهد.

در عرض تنها ۱۰ روز، خطوط دور چشم شما تا حد زیادی شروع به محو شدن می‌کنند. طرز عمل بوتاکس بدین‌صورت است که سیگنال‌های عصبی به‌طرف عضلات را مسدود کرده و درنتیجه، عضلات زیر خطوط دور چشم را به صورت کنترل شده‌ای شل می‌کند. اگر این عضلات نتوانند منقبض شوند، چین و چروک‌های روی آن‌ها به‌تدریج محو خواهند شد. این اثر در عرض تنها چند روز قابل مشاهده خواهد بود.

نتایج این روش درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌های زیر چشم احتمالاً به مدت ۳ تا ۴ ماه باقی خواهد ماند. با از بین رفتن آثار بوتاکس، این خطوط دوباره ظاهر می‌شوند. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم تا برای حفظ نتایج و آثار درمان، این تزریقات را به صورت منظم و دوره‌ای تکرار کنید.

تزریق ژل

در روش تزریق ژل به بافت‌های نرم، یک ژل مخصوص مانند ژوودرم، رادیس، رستیلین، اسکالپترا و یا بلوترو را به‌طور مستقیم و با استفاده از یک سوزن بسیار ریز به چین و چروک‌های دور چشم تزریق می‌کنند تا ظاهر پوست در این ناحیه به‌طور موقت بهبود یابد.

تزریق چربی

تزریق چربی یا پیوند چربی یک روش بدون نیاز به بخیه و بدون نیاز به بیهوشی است که چربی را از مناطقی از بدن که چربی اضافی در آن‌ها وجود دارد (مانند شکم یا بخش خارجی ران) به مناطق دیگر انتقال می‌دهد. اگر آثار پیری مثل چین و چروک‌های دور چشم در صورت شما ظاهر شده‌اند، می‌توانید از روش تزریق چربی بر روی صورت خود استفاده کنید. این روش درمانی بی‌خطر، ماندگار و بدون درد بوده و آثاری با ظاهر طبیعی ایجاد می‌کند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از روش‌های درمانی محبوب برای چین و چروک‌ها مانند خطوط دور چشم می‌باشد. این روش سریع و آسان بوده و ازکارافتادگی ایجاد نمی‌کند، همچنین آثار آن در طول هفته‌های پس از درمان همچنان بهبود پیدا می‌کنند.

همانطور که از نامش پیداست، در روش میکرونیدلینگ از سوزن‌های ریزی برای ایجاد جراحات ریز بر روی پوست استفاده می‌شود. این کار سبب ایجاد پاسخی در بدن به‌منظور بهبود منطقه می‌شود که تولید الاستین و کلاژن را افزایش می‌دهد.

لایه‌برداری با لیزر

لایه‌برداری پوست با لیزر یکی از مؤثرترین روش‌هاست که توسط متخصص پوست برای از بین بردن خطوط دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان لیزر را همراه با دیگر روش‌های درمانی به کار گرفت و بهترین نتایج را نه تنها در منطقه‌ی چشم، بلکه در کل صورت ایجاد کرد.

در زیر سطح پوست، لیزر باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. با رساندن انرژی لیزر در قسمت‌های کوچک به بافت هدف، می‌توان دقیقاً منطقه‌ی موردنظر را هدف قرار داد و از آسیب به بافت‌های اطراف جلوگیری کرد.

رادیو فرکانس

روش ترماژ از امواج رادیویی برای لایه‌برداری پوست و از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم استفاده می‌کند. این روش غیرتهاجمی بوده و ازکارافتادگی قابل توجهی ایجاد نخواهد کرد. این دستگاه، لایه‌های پوست در زیر سطح آن را حرارت داده و تولید کلاژن را برای ایجاد پوست صاف و سفت تحریک می‌کند.

دیگر روش‌های جوان‌سازی پوست

افرادی که می‌خواهند چین و چروک‌های دور چشم را از بین ببرند می‌توانند از روش‌هایی مثل لایه‌برداری شیمیایی و یا میکرودرم ابریژن نیز استفاده کنند. آلفا هیدروکسی اسیدهایی که برای لایه‌برداری‌های ملایم شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لایه‌ی خارجی پوست را برداشته و پوست را نرم و صاف می‌کنند. این لایه‌برداری‌ها در مطب پزشک انجام می‌شوند و اکثر افراد بلافاصله پس از انجام درمان به کارهای روزمره‌ی خود ادامه می‌دهند.

آیا می‌توان از ایجاد خطوط زیر چشم جلوگیری کرد؟


ازآنجایی‌که پلک نزدن برای افراد ممکن نیست، می‌توان با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مناسب، منطقه را از خطر آسیب‌های محیطی مثل اشعه‌ی فرابنفش و آلودگی‌ها مصون نگه داشت. ما به شما توصیه می‌کنیم تا از کرم‌های ضد اشعه‌ی فرابنفش مخصوص چشم با SPF 30 و کرم ضد پیری چشم استفاده کنید.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷