درمان و رفع سلولیت (تجمع چربی و فرو رفتگی پوست)

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷

سلولیت نوعی برآمدگی‌های گوشتی است که در باسن، ران‌ و شکم ایجاد می‌شود. این عارضه بیشتر در خانم‌های جوانان و زنان بزرگسال دیده می‌شود. اگر چه این عارضه یک مشکل جدی نیست اما ممکن است این سلولیت‌ها باعث خجالت شما شوند. روش‌های متعددی مانند لیزر، مزوتراپی یا استفاده از کرم‌های سلولیت برای درمان و از بین بردن سلولیت وجود دارد که نتایج قابل توجهی به دنبال دارد.

در حالی که وجود سلولیت‌ها مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند اما اغلب ظاهری ناخوشایند و نامطلوب دارند که ممکن است باعث ایجاد استرس و اضطراب فرد شوند. اگر شما نگران ظاهر پوست خود هستید، گزینه‌های مختلفی مانند لیزر درمانی، کرایولیپولیز و ماساژ برای درمان این عارضه وجود دارد.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی سپید با ارائه مشاوره جهت تعیین نوع درمان به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به اندام دلخواه خود بدون سلولیت و فرورفتگی‌های پوستی برسید. جهت تعیین وقت مشاوره یا رزرو نوبت برای درمان می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ - ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ - ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ با ما تماس بگیرید.

سلولیت چیست؟


سلولیت عارضه‌ای است که در آن ظاهر پوست دچار برآمدگی‌هایی مانند پوست پرتقال می‌شود. این عارضه به دلیل تغییر در ساختار سلول‌های چربی و بافت‌های همبند زیر سطح پوست به وجود می‌آید. این تغییرات باعث بزرگ شدن سلول‌های چربی شده و آنها را به سمت بافت‌های همبند زیر پوست می‌کشد. به علاوه، تغییرات در خونرسانی به قسمت‌های بدن که به سلولیت مبتلا شده‌اند ممکن است باعث تجمع مایع در زیر بافت شود. به همین دلیل پوست حالت برآمدگی پیدا کرده که با سلولیت همراه است. جالب توجه است که سلولیت معمولاً فقط در خانم‌ها دیده می‌شود و غالباً در ران‌ها، شکم و باسن ایجاد می‌شود.

علل


  • رژیم غذایی نامناسب
  • غذا خوردن نامنظم
  • متابولیزم آهسته
  • فقدان تحرک فیزیکی
  • تغییرات هورمونی
  • کم‌آبی
  • چربی کل بدن
  • ضخامت و رنگ پوست
  • جنسیت
  • التهاب

مزایای روش‌های درمانی از بین بردن سلولیت


  • دست‌یابی به نتایج مطلوب
  • برخی روش‌های درمانی بدون درد انجام می‌شوند.
  • نتایج تا یک هفته پس از درمان قابل‌ مشاهده است.
  • تا زمانی که بیمار سبک زندگی سالمی داشته باشد نتایج حاصل از درمان باقی می‌ماند.

انواع


سلولیت‌ها در ۴ درجه دسته‌بندی می‌شوند:

  • سلولیت‌های نامرئی حتی زمانی که پوست را فشار می‌دهید.
  • سلولیت‌های نامرئی زمانی که ایستاده‌اید یا دراز کشیده‌اید. وقتی که پوست را فشار می‌دهید، بافت پوست پرتقالی آن احساس می‌شود.
  • سلولیت‌هایی که در حالت ایستاده قابل ‌مشاهده هستند اما زمانی که دراز می‌کشید قابل‌ رؤیت نیستند.
  • سلولیت‌هایی که در حال ایستاده یا دراز کشیده قابل‌ مشاهده هستند.

علائم


سلولیت‌ها به شکل برآمدگی در پوست مشخص می‌شوند. برخی اوقات گفته می‌شود که این سلولیت‌ها مانند یک لایه پنیری روی پوست بوده یا بافتی شبیه به پوست پرتقال دارند. با فشار دادن پوست نواحی مبتلا به سلولیت مانند ران‌ها می‌توان به وجود سلولیت‌های خفیف پی برد. سلولیت‌های نسبتاً شدیدتر باعث ایجاد چین و چروک و برآمدگی و تورفتگی روی پوست می‌شوند. معمولاً سلولیت‌ها در ران‌ها و باسن دیده می‌شوند اما ممکن است در سینه، قسمت پایین شکم و بازوها نیز مشاهده شوند.

چه کسانی می‌توانند تحت درمان قرار گیرند؟


  • اگر پوست شما ظاهر غنچه‌ای پیدا کرده و تجمع چربی در ناحیه مبتلا به سلولیت باعث آزار شما شده است.
  • اگر شما اضافه وزن زیادی نداشته اما سلولیت‌هایی در حد متوسط در ران‌ها یا باسن شما شکل گرفته است.
  • اگر شما پوست رنگی داشته که باعث می‌شوند سلولیت ها بیشتر جلب توجه کنند.
  • اگر شما کرم‌های مختلف، ماساژ یا تزریق مواد مختلف را برای رفع سلولیت به کار برده‌اید اما بهبودی حاصل نشده است.

اگر شما از نظر سلامتی در وضعیت خوبی هستید و نگرش مثبت و انتظارات واقع ‌بینانه‌ای نسبت به انجام این روش‌های درمانی دارید می‌توانید این اقدامات درمانی را برای از بین بردن سلولیت به کار گیرید.

درمان سلولیت


درمان‌های موضعی

کرم‌های مختلفی برای رفع سلولیت در بازار وجود دارد. بسیاری از محتویات این کرم‌ها (کافئین، آمینوفیلین، تئوفیلین)، شکست سلول‌های چربی را افزایش می‌دهد. برخی از این کرم‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره‌های گیاهی هستند. معمولاً این محصولات به تنهایی اثربخشی کمی دارند اما وقتی در ترکیب با روش‌های درمانی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند اثر بیشتری دارند.

لیزر درمانی

با کمک این روش می‌توان سلولیت را درمان کرده و از بین برد. این روش درمانی معمولاً همراه با ماساژ، لیپوساکشن یا نوردرمانی انجام می‌شود. در این روش چربی‌ها آب شده و بافت‌های همبند بریده شده تا چین و چروک‌ها رفع شده و رشد کلاژن تقویت شده و پوست سفت شود همچنین با این روش، گردش جریان خون افزایش یافته و احتباس مایعات در بدن کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود که نتایج به مدت ۶ ماه باقی بماند.

یک روش لیزر درمانی محبوب و مورد تأیید FDA روش سلولاز است. پزشک پس از تزریق مواد بیحس کننده در ناحیه تحت درمان، لیزر را در زیر پوست قرار می‌دهد تا گرما از سه جهت به آن برسد. با به کارگیری این روش می‌توان انتظار داشت که ۷۵ درصد از سلولیت ها برای مدتی در حدود یک سال از بین بروند.

مزوتراپی

برخی از پزشکان، مواد شیمیایی را در بافت‌های چربی زیر پوست تزریق کرده تا سلول‌های چربی تجزیه شده و سلولیت کمتر جلب توجه کنند. به این فرایند مزوتراپی گفته می‌شود. مواد شیمیایی مورد استفاده در این روش درمانی عبارتند از فسفاتیدیل کولین، آمینفیلین، هورمون‌ها، عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی.

کرایولیپولیز

این روش غیرتهاجمی باعث فریز شدن و از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شود. زمانی که این سلول‌ها از بین رفتند، بدن آنها را به طور طبیعی دفع می‌کند. این روش درمانی معمولاً برای تغییر شکل بدن به کار می‌رود البته برداشتن چربی به از بین بردن سلولیت هم کمک می‌کند. برای دست‌یابی به نتایج مطلوب سه جلسه درمانی به مدت ۳ تا ۴ ماه باید انجام شود.

ماساژ درمانی

پایه و اساس بیشتر این ایده‌های درمانی این است که با ماساژ نواحی مبتلا به سلولیت، گردش جریان خون افزایش یافته و تجمع مایعات کاهش می‌یابد و در نتیجه ظاهر ران‌ها و باسن زیباتر می‌شود. اندرمولوژی (لیپوماساژ) یک روش ماساژ مکانیکی است. یک دستگاه با مکش کم‌فشار پوست را بین دو غلتک در حال چرخش قرار می‌دهد. نظریه این روش این است که ماساژ عمیق باعث شکست و تجزیه بافت‌های همبند که موجب ایجاد برآمدگی در زیر پوست شده‌اند می‌شود. بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که روش‌ها و تکنیک‌های ماساژ درمانی شامل اندرمولوژی باعث بهبود موقتی پوست می‌شود اما مزایای بلند مدتی ندارد.

رادیو فرکانسی

رادیوفرکانسی (RF) یک روش غیرجراحی جدید برای بهبود ظاهر بدن و کاهش سلولیت‌ها و چربی‌ها است. انرژی خالص رادیوفرکوئنسی به تنهایی را در ترکیب با روش‌های درمانی دیگر می‌تواند اثرات خوبی در ظاهر بدن و کاهش سلولیت و چربی‌ها داشته باشد با گرما دادن عمیق و کنترل‌شده به لایه‌های چربی زیر پوست، پوست سفت شده و گردش جریان خون افزایش می‌یابد و در نتیجه چربی‌های انباشته‌شده از طریق سیستم لنفاوی دفع شده و ظاهر سلولیت‌ها کاهش می‌یابد. براساس تکنولوژی فعلی رادیو‌فرکانسی، بیشتر افراد پس از درمان باید بهبود خفیفی در رنگ پوست مشاهده کرده و ظاهر سلولیت‌ها به طور موقتی کاهش یافته و سایز بدن شما با حداقل ریسک و با طول دوره بهبودی کوتاه کاهش می‌یابد.

اولتراسوند کویتیشن

یکی از مدرن‌ترین روش‌های درمان سلولیت، اولتراسوند کویتیشن است. این روش بسیار مؤثر بوده و می‌تواند باعث کاهش سلولیت و چربی روی بدن است. در این روش از دستگاه‌هایی که قادر به هدایت امواج پرانرژی است استفاده می‌شود. زمانی که این امواج به بدن ضربه می‌زند، حباب‌های ریزی حاوی بخار ساخته می‌شوند. این حباب‌ها در بافت چربی و در میان مایع میان بافتی شکل می‌گیرند. به این پدیده، اثر کویتاسیون گفته می‌شود. این روش باعث می‌شود که مایع میان بافتی در چند مرحله منتقل شود و انقباض و انبساط شروع می‌شود. خیلی سریع سلول‌های چربی ترکیده و آب و چربی در بافت‌های بدن پخش می‌شوند. این مایع و چربی جذب شده و از طریق کبد از بدن دفع می‌شوند. اساساً با استفاده از این روش، چربی‌ها از بدن دفع می‌شوند.

وکیوم تراپی

وکیوم درمانی لیپو‌سلولیت یکی از مدرن‌ترین و آخرین روش‌های کاهش سلولیت است. برخی سلول‌ها باعث تقویت و افزایش سلولیت می‌شوند. این دستگاه یک سیستم جامع زیبایی و ماساژ دارد. این دستگاه سلولیت‌ها را پخش می‌کند. این روش پوست را بالا کشانده یا می‌غلتاند تا ظاهر آن تغییر کرده و چربی‌ها و سلولیت کاهش یافته و در نتیجه ظاهر پوست هموارتر و لطیف‌تر شود. وکیوم لیپوسلولیت تولید کلاژن و الاستین را افزایش داده و سموم و آب اضافی احتباس شده در بدن را کاهش می‌دهد تا اسکارها، علائم کشیدگی پوست و بافت‌های پوسته پرتقالی‌ای بین بروند.

محدودیت‌ها و خطرات احتمالی


انجام هر فرایندی با خطرات احتمالی همراه است. برخی از این خطرات و عوارض جانبی عبارتند از:

  • بروز واکنش‌های نامطلوب نسبت به بیهوشی
  • بروز هماتوم یا سروما (تجمع خون یا مایع زیر پوست که باید آن را برداشت)
  • عفونت و خونریزی
  • شکل‌گیری اسکار (جای زخم)
  • واکنش‌های آلرژیک
  • آسیب به ساختارهای زیر پوست
  • نتایج نامطلوب که برای اصلاح نیاز به انجام عمل‌ها و فرانید‌های دیگر است.
  • کبودی و تورم در ناحیه تحت درمان
  • نشت مقادیر کمی از مایعات از محل شکاف و زخم

شما با رعایت دستورالعمل‌هایی که جراح متخصص برای قبل و بعد از رفع سلولیت به شما می‌دهد می‌توانید احتمال بروز خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

نقاهت و بهبودی


دوران بهبودی پس از انجام رفع سلولیت بر اساس نوع عمل یا فرایند انجام‌شده متفاوت است. پس از انجام اکثر عمل‌های زیبایی شما باید برای مدتی از انجام امور و کارهای روزمره خویش خودداری کنید. دیدن نشانه‌های بهبودی نیاز به زمان دارد. برای فعالیت‌های اجتماعی و شغلی خود برنامه‌ریزی کنید تا زمان کافی برای گذراندن دوره بهبودی داشته باشید. تا ۴۸ ساعت پس از انجام درمان، بیمار ممکن است درجاتی از کبودی، تورم و ناراحتی را احساس کند.

هزینه


متناسب با نوع درمان انتخاب‌شده، شما می‌توانید هزینه‌های درمان خود را مدیریت کنید. هزینه‌های درمان به محل و چگونگی انجام درمان نیز بستگی دارد.

جهت رزرو نوبت در شعب ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

شعبه شریعتی:۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸

شعبه ولیعصر:۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳

شعبه توحید:۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷