انواع روش‌های کوچک کردن سینه با/بدون عمل جراحی

بیمارانی که سینه های بزرگی دارند، علائم بسیاری را تجربه می‌کنند که برخی از آنها برای ایجاد مشکل در زندگی روزمره، کافی است. بیماران دارای سینه‌های بزرگ و سنگین معمولا دچار درد گردن و شانه می‌شوند. آنها ممکن است بدلیل وزن بندهای سینه بند خود، روی شانه‌هایشان خط بیفتد و در پوشیدن لباس مشکل داشته باشند و سنگینی سینه‌هایشان در فعالیتهای ورزشی مشکل آفرین شود. برخی بیماران حتی مجبور شده‌اند بعضی فعالیتها را از زندگی خود حذف کنند زیرا سینه‌های بزرگشان مشکل آفرین بوده‌اند.

کوچک کردن سینه‌ها می‌تواند به خانمهایی که از شکل، وزن یا افتادگی سینه‌هایشان ناراضی هستند، با کوچک و لیفت کردن آنها، کمک کند. متخصصین ما در کلینیک سپید از روشهای مناسب کوچک کردن سینه طبق نیازهای انحصاری هر بیمار، استفاده می‌کنند. این روشها شامل تکنیکهای جراحی و غیر‌جراحی با استفاده از لیپوساکشن است.در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کوچک کردن سینه یا رزرو نوبت در کلینیک زیبایی رازی میتوانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۳۷۴۰۸ و ۰۲۱۸۸۹۴۵۷۲۳ و ۰۲۱۶۶۱۲۴۸۰۷ تماس حاصل فرمایید.

کوچک کردن سینه چیست؟

کوچک کردن سینه که با عنوان ماموپلاستی هم شناخته می‌شود، روشی است که اندازه سینه‌های بسیار بزرگ را کوچک می‌کند. سینه‌های بسیار بزرگ ممکن است برای بعضی از خانمها موجب مشکلات سلامتی و عاطفی شوند. علاوه بر مشکلات در زمینه خودانگاره خانمها، این امر می‌تواند موجب درد و ناراحتی فیزیکی شود. جراحی کوچک کردن سینه، چربی اضافی سینه، بافت غده‌ای و پوست را برای رسیدن به اندازه سینه متناسب با بدن فرد، برمی‌دارد. این روش برای کاهش ناراحتی مربوط به سینه‌های بسیار بزرگ طراحی شده است.

افراد مناسب برای کوچک کردن سینه

بطور کلی، اگر مشکلات ناشی از سینه‌های بسیار بزرگ دارید، ممکن است به کوچک کردن سینه ها فکر کرده باشید. مثالهایی از این مشکلات به شرح زیر می‌باشند:

• کمر درد
  • درد شانه یا گردن
  • تحریک‌پذیری پوست
  • شیارهایی روی شانه‌ها ناشی از بندهای سینه بند
  • زخمها و عفونتهای پوستی زیر سینه‌ها
  • تنش روانشناختی مانند حرمت نفس پایین یا افسردگی
  • ناتوانی برای ورزش یا شرکت در فعالیتهای ورزشی

روشهای کوچک کردن سینه

لیزر لیپولیز

این روش تراش و زیباسازی سینه‌ها بویژه در برداشتن کیسه‌های چربی کوچک و برای رسیدن به نتایج بسیار ظریف، با روشهای لیپوساکشن مرسوم، مفید است. در لیزر لیپولیز از یک کانول لیزری یا قلم پزشکی استفاده می‌شود. پزشک، کانول را در رسوبات چربی حرکت می‌دهد درحالیکه انرژی لیزر، سلولهای چربی را می‌شکند به گونه‌ای که برداشتن آنها آسانتر می‌گردد. فناوری لیزر، راحتی و ایمنی بیشتری را به ارمغان می‌اورد درحالیکه نقاط ضعف این روش را به حداقل می‌رساند زیرا اثرات آن بر بافتهای سالم پیرامونی، حداقل است. گرمای لیزر، پوست را نیز سفت می‌کند که با بدن باریک اندام بیمار، هماهنگ شود.

لیپوساکشن

در لیپوساکشن، چربی با یک کانول برداشته می‌شود. کانول، یک میله فلزی با سوراخهایی در انتهای آن است که برای مکش چربی از مناطق تجمع چربی در عمق بدن، یک مکش خلاء به آن متصل شده است. این روش تاحدودی شبیه لیزر لیپولیز است.

جراحی مرسوم کوچک کردن سینه

در روش جراحی مرسوم کوچک کردن سینه، سه برش صورت می‌گیرد:

• یک برش مدور اطراف نوک سینه (بخش تیره‌تر پوست اطراف نوک سینه)
  • یک برش جانبی در طول محل خم سینه یعنی محل تقاطع قسمت پایینی سینه با قفسه سینه
  • یک برش عمودی که دو برش قبلی را به یکدیگر می‌پیوندد.

این سه برش در ترکیب با یکدیگر، شکلی شبیه لنگر می‌سازند. جراح، از طریق این برشها، می‌تواند بافت غده‌ای، چربی و پوست اضافی را برداشته و سینه سفت‌تر و زیباتر می‌شود.

جراحی کوچک کردن سینه با برش عمودی

بعنوان نوع دیگری از روش مرسوم کوچک کردن سینه، روش برش عمودی برای کوچک کردن سینه، با عنوان برش آبنبات چوبی نیز شناخته می‌شود. در این روش کوچک کردن سینه، دو برش زیر انجام می‌شود:

•  یک برش مدور اطراف نوک سینه
  •  یک برش عمودی از برش نوک سینه به طرف پایین، به سمت پایین سینه

همانند روش قبلی جراحی، جراح از طریق این برشها می‌تواند پوست و چربی اضافی را برداشته و در حین کار، پوست سینه‌ها را بکشد. معمولا این روش برش عمودی، زمانی استفاده می شود که سینه‌های بیمار افتاده و شل شده باشند، ولی نه بطور محسوس که روش برش کامل، برای آن نیاز باشد.

جراحی کوچک کردن سینه همراه با ایمپلنت های سینه

برخلاف انتظار، کوچک کردن سینه می‌تواند با ایمپلنتهای سینه که بعنوان بخشی از روند کار در سینه قرار می‌گیرند، انجام شوند. در این شکل از کوچک کردن سینه، برش به گونه ای انجام می‌شود که بافت اضافی می‌تواند تنظیم شود و ایمپلنت، درجای خود قرار گیرد. ایمپلنت سینه، سینه را بزرگ نخواهد کرد، بلکه شکل و مرز آن را بهتر خواهد کرد که ظاهری زیباتر داشته باشد.روش برش مورد استفاده برای این روش کوچک کردن سینه، برای بیماران مختلف، بسته به نیازهایشان، متفاوت است. با توجه به مورد مصرف ایمپلنت، برشهای کمتر یا بیشتری انجام می‌شود، زیرا ایمپلنت از لحاظ حل مشکل افتادگی و شل شدگی، بخشی از انجام کار است.

پیش از جراحی

جراح پلاستیک، سابقه کامل پزشکی از جمله مشکلات سلامتی که تاکنون داشته‌اید، هرگونه دارویی که مصرف می‌کنید و هرگونه آلرژی، را از شما می‌پرسد.ممکن است توصیه شود داروهای خاصی مانند داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID)، آسپیرین، و داروهای حاوی آسپیرین را بطور موقت استفاده نکنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود استفاده از گیاهان درمانی مانند سیر، جینکو، جنسینگ را متوقف کنید زیرا آنها می‌توانند بر انعقاد خون و بیهوشی موثر باشند. همیشه همه آن چیزی که استفاده می‌کنید را به جراح خود بگویید.ممکن است داروهایی مانند آنتی بیوتیک، برای پیش از جراحی به شما داده شود.

بهبود پس از جراحی

درحین بهبود و التیام، ممکن است احساس درد، کبودی، تورم و بی حسی اطراف ناحیه جراحی شده داشته باشید. این امری طبیعی است. جراح پلاستیک در صورت نیاز، داروهای مسکن تجویز خواهد کرد. در صورت هرگونه مشکل یا نگرانی، حتما آن را با جراح خود در میان بگذارید.پس از جراحی، از سینه بند جراحی یا پانسمان کِشی استفاده خواهید کرد که سینه‌هایتان را حفاظت می‌کنند. ممکن است یک لوله پلاستیکی برای تخلیه مایع اضافی، درون هریک از سینه‌ها قرار داده شود. دیگر پانسمانها، در این مرحله ممکن است تعویض یا برداشته شوند.بسته به گستردگی عمل جراحی، ممکن است به چند روز مرخصی از محل کار برای استراحت نیاز داشته باشد. از بلندکردن اشیاء سنگین، ورزشهای سنگین و شنا کردن تا زمانی که جراح اجازه نداده، خودداری کنید.
در صورت وجود هریک از این علائم، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید:

• لرز یا تب بالاتر از ۳۸ درجه سانتیگراد
  • حالت تهوع، استفراغ، تنگی نفس یا اسهال
  • خونریزی شدید از محل زخمها
  • ترشح خون یا مایع، پس از روز اول جراحی
  • بدتر شدن یا پخش شدن قرمزی اطراف محلهای برش
  • افزایش درد یا حساسیت به لمس در هریک از سینه‌ها
  • هرگونه مشکل یا نگرانی دیگر درباره جراحی، بویژه اگر بنظر می‌رسد به تدریج رو به وخامت می‌گذارد.

جراح شما دستورات خاصی درباره مراقبتهای پس از جراحی ارائه می دهد. این دستورات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• نحوه مراقبت از محل جراحی پس از انجام جراحی
  • داروهای مصرفی یا خوراکی برای کمک به التیام یا کاهش خطر عفونت
  • مشکلات خاصی که در محل جراحی یا سلامت عمومی شما ممکن است بوجود آید.
  • زمان ویزیت بعدی